Ανάπτυξη ψηφιακού παιχνιδιού για τη διαπραγμάτευση κοινωνικο-επιστημονικών ζητημάτων κλιματικής αλλαγής με μαθητές Δημοτικού


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα Κοινωνικοεπιστημονική συλλογιστική Ψηφιακό παιχνίδι
Ιωάννα Μανούρα
Αθανασία Κοκολάκη
Δημήτρης Σταύρου
Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Περίληψη

Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ψηφιακού παιχνιδιού που θα  προωθεί την αναγνώριση της πολυπαραγοντικότητας των κοινωνικοεπιστημονικών ζητημάτων (ΚΕΖ) κλιματικής αλλαγής, δηλαδή την αναγνώριση των ποικίλων παραγόντων που εμπλέκονται σε αυτά, για μαθητές δημοτικού. Στην εμπειρική έρευνα συμμετείχαν 18 μαθητές/-τριες Ε’ τάξης που εφάρμοσαν το ψηφιακό παιχνίδι. Δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ηχογραφήσεων των συζητήσεων κατά την εφαρμογή του παιχνιδιού και ημι-δομημένων συνεντεύξεων σε κάθε ομάδα μαθητών/-τριων. Τα δεδομένα αξιοποιήθηκαν για την αξιολόγηση του παιχνιδιού και αναδεικνύουν αφενός την επικέντρωση των μαθητών/-τριων κυρίως στους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες των ΚΕΖ κλιματικής αλλαγής και αφετέρου τη δυνατότητα του παιχνιδιού να υποστηρίζει την αναγνώριση της πολυπαραγοντικότητας των ΚΕΖ. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Βλιώρα, Ε., Μουζάκης, Χ., & Καλογιαννάκης, Μ. (2018). Διδασκαλία της Διάθλασης του Φωτός με τη Χρήση της Εφαρμογής Δισδιάστατης Απεικόνισης Algodoo. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 14(2), 76-94.
Bryman, A. (2017). Social Research Methods (5th ed.). Oxford University Press.
Davis, J. P., & Bellocchi, A. (2020). Gamification of SSI’s as a science pedagogy: Toward a critical rationality in teaching science. In M. Evagorou, J.A. Nielsen & J. Dillon (Eds.), Science Teacher Education for Responsible Citizenship. Springer, Cham, pp. 101-116
DeBoer, G. E. (2000). Scientific literacy: Another look at its historical and contemporary meanings and its relationship to science education reform. Journal of research in science teaching, 37(6), 582-601. https://doi.org/10.1002/1098-2736(200008)37:6<582::AID-TEA5>3.0.CO;2-L
Leiserowitz, A., Maibach, E., Roser-Renouf, C. & Smith, N. (2011). Global Warming’s Six Americas, May 2011. Yale University and George Mason University. New Haven, CT: Yale Project on Climate Change Communication.
Mukherji, A., Thorne, P., Cheung, W. W. L., Connors, S. L., Garschagen, M., Geden, O., ... & Yassaa, N. (2023). Synthesis Report Of The IPCC Sixth Assessment Report (AR6). United Nations.
Romine, W. L., Sadler, T. D., Dauer, J. M., & Kinslow, A. (2020). Measurement of socio-scientific reasoning (SSR) and exploration of SSR as a progression of competencies. International Journal of Science Education, 42(18), 2981-3002. https://doi.org/10.1080/09500693.2020.1849853
Sadler, T. D., Barab, S. A., & Scott, B. (2007). What do students gain by engaging in socioscientific inquiry?. Research in science education, 37(4), 371-391. https://doi.org/10.1007/s11165-006-9030-9