Επικοινωνία της κλιματικής αλλαγής & ο ρόλος των επιστημόνων: Το πρόγραμμα STAGE


Δημοσιευμένα: Σεπ 17, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Εμπλοκή ευρέος κοινού Κλιματική αλλαγή Επικοινωνία της επιστήμης
Αθανασία Κοκολάκη
Αιμιλία Μιχαηλίδη
Ελένη Μποτζάκη
Μαρία Κενδριστάκη
Καλλιόπη Ζάρμπα
Κατερίνα Τσιφετάκη
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία περιγράφεται το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “STAGE” που στοχεύει να εξοπλίσει STEM ερευνητές και επιστήμονες με γνώσεις και δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την ενίσχυση της συμμετοχής του κοινού σε δράσεις σχετικές με το κλίμα. Το πρόγραμμα είναι μια συνεργασία μεταξύ διεπιστημονικών ερευνητικών ομάδων από πέντε ευρωπαϊκά ακαδημαϊκά ιδρύματα που εξειδικεύονται στην STEM εκπαίδευση και την επικοινωνία της επιστήμης. Το έργο παρέχει ένα σύνολο άμεσα διαθέσιμου υλικού που έχει εφαρμοστεί σε ποικίλα πλαίσια και το οποίο μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα καλών πρακτικών για την ενίσχυση της εμπλοκής του ευρέος κοινού με έννοιες σχετικές με την κλιματική αλλαγή.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Baram-Tsabari, A., Lewenstein, B.V. (2017a). Preparing Scientists to Be Science Communicators. In Patrick, P. (eds) Preparing Informal Science Educators (p.p. 437- 471). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-50398-1_22
Baram-Tsabari, A., & Lewenstein, B. V. (2017b). Science communication training: what are we trying to teach?. International Journal of Science Education, Part B, 7(3), 285-300. https://doi.org/10.1080/21548455.2017.1303756
Bouman, T., Verschoor, M., Albers, C. J., Böhm, G., Fisher, S. D., Poortinga, W., Whitmarshe, L., & Steg, L. (2020). When worry about climate change leads to climate action: How values, worry and personal responsibility relate to various climate actions. Global Environmental Change, 62. https://doi.org/10.1016/j.gloenvcha.2020.102061
Carvalho, A., van Wessel, M., & Maeseele, P. (2017). Communication practices and political engagement with climate change: A research agenda. Environmental Communication, 11(1), 122–135. https://doi.org/10.1080/17524032.2016.1241815
Kumpu, V. (2022). What is public engagement and how does it help to address climate change? A review of climate communication research. Environmental Communication, 16(3), 304-316. https://doi.org/10.1080/17524032.2022.2055601
Whitmarsh, L., O’Neill, S., & Lorenzoni, I. (2013). Public engagement with climate change: What do we know and where do we go from here? International Journal of Media & Cultural Politics, 9(1), 7–25. https://doi.org/10.1386/macp.9.1.7_1
Wibeck, V. (2014). Enhancing learning, communication and public engagement about climate change - some lessons from recent literature. Environmental Education Research, 20(3), 387–411. https://doi.org/10.1080/13504622.2013.812720
Lewenstein, B. V., & Baram-Tsabari, A. (2022). How should we organize science communication trainings to achieve competencies?. International Journal of Science Education, Part B, 12(4), 289-308. https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2136985
McKinnon, M., & Vos, J. (2015). Engagement as a threshold concept for science education and science communication. International Journal of Science Education, Part B, 5(4), 297-318. https://doi.org/10.1080/21548455.2014.986770