Σύνθεση και εγκυροποίηση ερωτηματολογίου θεμάτων αστρονομίας για μαθητές Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
ερωτηματολόγιο αστρονομίας μοντέλα πολλαπλές αναπαραστάσεις
Εμμανουηλία Τσιριγώτη
Ελένη Πετρίδου
Αναστάσιος Μολοχίδης
Περίληψη

Το ενδιαφέρον της έρευνας για την αστρονομία στην εκπαίδευση έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη και εγκυροποίηση ερωτηματολογίων και στην χρήση αυτών σε μελέτες για την ανίχνευση εναλλακτικών αντιλήψεων και τη συνδρομή σε μαθησιακά αποτελέσματα. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η διαδικασία σύνθεσης ενός νέου ερωτηματολογίου για τις φάσεις και την έκλειψη της Σελήνης, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εστιάζει στη σύνδεση μεταξύ μοντέλων και φαινομένων αστρονομίας, που περιέχονται στις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο εφαρμόστηκε σε δείγμα μαθητών Γ’ Γυμνασίου, προκειμένου να διερευνηθεί σε ποιο βαθμό συμβάλλει η ρητή επεξήγηση των μοντέλων στη νοηματοδότηση των φαινομένων που διαπραγματεύονται.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ainsworth Shaaron (1999). The functions of multiple representations. Computers & Education 33, 2-3, 131–152. https://doi.org/10.1016/S0360-1315(99)00029-9
Campbell, T., Oh, P. S., Maughn, M., Kiriazis, N., & Zuwallack, R. (2015). A review of modeling pedagogies: Pedagogical functions, discursive acts, and technology in modeling instruction. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 11(1), 159-176. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1314a
Gilbert, J. K., Boulter, C., & Rutherford, M. (1998). Models in explanations, Part 1: Horses for courses?. International journal of science education, 20(1), 83-97. https://doi.org/10.1080/0950069980200106
Gogolin, S., & Krüger, D. (2018). Students' understanding of the nature and purpose of models. Journal of Research in Science Teaching, 55(9), 1313-1338. https://doi.org/10.1002/tea.21453
Hufnagel, B. (2002). Development of the astronomy diagnostic test. Astronomy Education Review, 1(1), 47-51. https://doi.org/10.3847/AER2001004
Lindell, R. S., & Olsen, J. P. (2002). Developing the lunar phases concept inventory. In Proceedings of the 2002 Physics Education Research Conference. New York: PERC Publishing.
Oh Phil Seok & Oh Sung Jin (2011). What Teachers of Science Need to Know about Models: An overview. International Journal of Science Education, 33(8), 1109-1130. http://dx.doi.org/10.1080/09500693.2010.502191
Pena, B. M., & Gil Quilez, M. J. (2001). The importance of images in astronomy education. International Journal of Science Education, 23(11), 1125-1135. https://doi.org/10.1080/09500690110038611
Slater, S. J. (2014). The development and validation of the Test Of Astronomy STandards (TOAST). Journal of Astronomy & Earth Sciences Education (JAESE), 1(1), 1-22. https://doi.org/10.19030/jaese.v1i1.9102
Tang, K. S., Delgado, C., & Moje, E. B. (2014). An integrative framework for the analysis of multiple and multimodal representations for meaning‐making in science education. Science education, 98(2), 305-326. https://doi.org/10.1002/sce.21099
Yu, K. C. (2005). Digital full-domes: The future of virtual astronomy education. Planetarian, 34(3), 6-11.