Εκπαίδευση STEM και επιστημονικές πρακτικές: Η περίπτωση του προγράμματος «Διάχυση STEM»


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Πρακτικές επιστήμης εκπαίδευση STEM
Κωνσταντίνα Στεφανίδου
Βασίλης Μιχαλόπουλος
Ηλίας Μπόικος
Αχιλλέας Μανδρίκας
Άνθιμος Χαλκίδης
Μαρία Χατζάκη
Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία διερευνάται η εξοικείωση των μαθητών δημοτικού σχολείου με τις πρακτικές της επιστήμης μετά την πραγματοποίηση συγκεκριμένου  προγράμματος STEM. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM εστιάζει στη συλλογή, ανάλυση, σύγκριση δεδομένων από διαφορετικές πηγές – μετεωρολογικούς σταθμούς και δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να εξασκηθούν σε αρκετές από τις επιστημονικές πρακτικές. Τα πρώτα ευρήματα της έρευνας είναι συγκρατημένα θετικά σε ό,τι αφορά τη βελτίωση των μαθητών στο να αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν συγκεκριμένες επιστημονικές πρακτικές, όπως η ανάπτυξη και χρήση μοντέλων, η ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων, η χρήση των μαθηματικών και η επικοινωνία και παρουσίαση των αποτελεσμάτων. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities. National Science Teachers Association Press. https://static.nsta.org/pdfs/samples/PB337Xweb.pdf
Campbell, T., & Oh, P. S. (2015). Engaging Students in Modeling as an Epistemic Practice of Science: An Introduction to the Special Issue of the Journal of Science Education and Technology. Journal of Science Education and Technology, 24, 125–131. https://doi.org/10.1007/s10956-014-9544-2
Kang, E. J. S., Donovan, C., & McCarthy, M. J. (2018). Exploring elementary teachers’ pedagogical content knowledge and confidence in implementing the NGSS science and engineering practices. Journal of Science Teacher Education, 29(1), 9–29. https://doi.org/10.1080/1046560X.2017.1415616
Kelley, T. R., & Knowles, J. G. (2016). A conceptual framework for integrated STEM education. International Journal of STEM Education, 3, 11. https://doi.org/10.1186/s40594-016-0046-z
Mayring, P. (2015). Qualitative Content Analysis: Theoretical Background and Procedures. In A. Bikner-Ahsbahs, C. Knipping & N. Presmeg (Eds.), Approaches to Qualitative Research in Mathematics Education (pp.365–380). Dordrecht: Springer. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-94-017-9181-6_13
National Research Council (2011). Successful K-12 STEM education: Identifying effective approaches in science, technology, engineering, and mathematics. Washington: The National Academies Press. https://nap.nationalacademies.org/catalog/13158/successfulk-12-stem-education-identifying-effective-approaches-in-science
National Research Council (2012). A Framework for K-12 Science Education: Practices, Crosscutting Concepts, and Core Ideas. Washington, DC: The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/13165
National Research Council (2013). Next Generation Science Standards: For States, By States. Washington, DC: The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/18290