Ανάπτυξη και αξιολόγηση μαθησιακής σειράς για την αυτοβελτίωση μαθητών στην κατανόηση γραφικών παραστάσεων


Δημοσιευμένα: Sep 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
ασύγχρονη εκπαίδευση γραφικές παραστάσεις κινηματική
Μαρίνα Τσαουσίδη
Αναστάσιος Μολοχίδης
Δημήτριος Σταμοβλάσης
Περίληψη

Οι αναπαραστάσεις συμπυκνωμένης πληροφορίας είναι μέρος της καθημερινής ζωής και, κατά συνέπεια, είναι αναγκαίο ένας πολίτης να είναι ικανός να ερμηνεύσει και να αποκωδικοποιήσει την πληροφορία που του δίνεται. Στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στο μάθημα της Φυσικής, οι μαθητές αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες όταν τους ζητείται να εξάγουν βασικές πληροφορίες από μια γραφική παράσταση. Για την αντιμετώπιση αυτών αναπτύχθηκε μια μαθησιακή σειρά, σχεδιασμένη για ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία στοχεύει στην αυτοβελτίωση δεξιοτήτων κατανόησης γραφικών παραστάσεων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Μολοχίδης Τ. & Ψύλλος Δ. (2000). Σχεδιαστικές αρχές για τη ανάπτυξη Μαθησιακών πακέτων σε συνθήκες άτυπης εκπαίδευσης, στο Ν. Βαλανίδης (επιμ.), Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνέδριου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Εφαρμογής Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Τόμος ΙΙ, σελ. 232 – 241. 3-5/5/2000, Λευκωσία, Κύπρος. ISBN 9963-8519-5-9.
Σοφιανοπούλου Χ., Εμβαλωτής Α., Καρακολίδης Α., Πίτσια Β. (2019). Μια Ανάλυση των Αποτελεσμάτων του PISA 2015: Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών και οι παράγοντες που τις επηρεάζουν. Αθήνα: διαΝΕΟσις: Οργανισμός Έρευνας και Ανάλυσης. https://www.dianeosis.org/wp-content/uploads/2019/11/final_pisa2015.pdf
Araujo, I. S., Veit, E. A., & Moreira, M. A. (2008). Physics students’ performance using computational modelling activities to improve kinematics graphs interpretation. Computers & Education, 50(4), 1128-1140. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2006.11.004
Beichner, R. J. (1994). Testing student interpretation of kinematics graphs. American Journal of Physics, 62(8), 750-762. https://doi.org/10.1119/1.17449
Boote, S. K. (2014). Assessing and understanding line graph interpretations using a scoring rubric of organized cited factors. Journal of Science Teacher Education, 25(3), 333-354. https://doi.org/10.1007/s10972-012-9318-8
Coleman, E. B., Brown, A. L., & Rivkin, I. D. (1997). The effect of instructional explanations on learning from scientific texts. Journal of the Learning Sciences, 6(4), 347–365. https://doi.org/10.1207/s15327809jls0604_1
Duit, R., Gropengießer, H., Kattmann, U., Komorek, M., & Parchmann, I. (2012). The model of educational reconstruction–A framework for improving teaching and learning science. In D. Jorde & J. Dillon (eds.) Science education research and practice in Europe,13-37. Brill. https://brill.com/display/book/edcoll/9789460919008/BP000003.xml
Ferman, T., & Page, M. (2000). Beyond product: Materials development as a vehicle for professional growth. Distance Education, 21(2). https://doi.org/10.1080/0158791000210208
Glazer, N. (2011). Challenges with graph interpretation: A review of the literature. Studies in science education, 47(2), 183-210. https://doi.org/10.1080/03057267.2011.605307
Ivanjek, L., Susac, A., Planinic, M., Andrasevic, A., & Milin-Sipus, Z. (2016). Student reasoning about graphs in different contexts. Physical Review Physics Education Research, 12(1), 010106. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.12.010106
Peters, O. (2013). Learning and teaching in distance education: Analyses and interpretations from an international perspective. Routledge. ISBN 9780749435943
Planinic, M., Milin-Sipus, Z., Katic, H., Susac, A., & Ivanjek, L. (2012). Comparison of student understanding of line graph slope in physics and mathematics. International Journal of Science and Mathematics Education, 10(6), 1393-1414. https://doi.org/10.1007/s10763-012-9344-1
Rzanova, S., Vobolevich, A., Dmitrichenkova, S., Dolzhich, E., & Mamedova, L. (2022). Distance learning challenges and prospects during Covid-19 in the context of adolescent education. Social Work in Mental Health, 20(6), 716–734. https://doi.org/10.1080/15332985.2022.2055439
Van den Eynde, S., Van Kampen, P., Van Dooren, W., & De Cock, M. (2019). Translating between graphs and equations: The influence of context, direction of translation, and function type. Physical Review Physics Education Research, 15(2), 020113. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.15.020113