Διδακτικοί σχεδιασμοί μεταπτυχιακών φοιτητών με μια εκπαιδευτική προσομοίωση φυσικής επιλογής


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτική εξέλιξης προσομοίωση φυσικής επιλογής εκπαιδευτικοί
Ναυσικά Καψαλά
Περίληψη

Η φυσική επιλογή αποτελεί έννοια ουσιώδη για την επιστήμη της βιολογίας, που όμως εμφανίζει πολλές παρανοήσεις και δυσκολίες στην κατανόησή της. Έχει αναπτυχθεί από το Πανεπιστήμιο του Colorado Boulder μία προσομοίωση που αφορά το μηχανισμό της φυσικής επιλογής και επιτρέπει στους μαθητές να τη διερευνήσουν και να την κατανοήσουν. Στο πλαίσιο της έρευνας μεταπτυχιακοί φοιτητές διδακτικής φυσικών επιστημών σχεδιάζουν ένα μάθημα αξιοποιώντας τη συγκεκριμένη εφαρμογή. Παρατηρήθηκαν ομοιότητες στους στόχους τους, ανεξάρτητα από τη βαθμίδα στην οποία απευθύνονται, ενώ οι περισσότεροι αξιοποίησαν στο έπακρο όλες τις δυνατότητες της εφαρμογής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αδαμαντιάδου, ΣΜ., Γεωργάτου, Μ., Γιαπιτζάκης Χ., Λάκκα, Λ. (2023). Βιολογία Γενικής Παιδείας Β΄Γενικού Λυκείου. Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων: Αθήνα.
Γεωργίου, Μ., Καψαλά, Ν., & Μαυρικάκη, Ε. (2022). Οι έννοιες της βιολογίας στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών γυμνασίου και λυκείου. Στο Κ. Καμπουράκης, Μ. Εργαζάκη, Κ. Κορφιάτης, & Π. Στασινάκης, Διδακτική της βιολογίας (σσ. 97-124). Ηράκλειο: ΠΕΚ.
Mayr, E. (2008). Η ανάπτυξη της βιολογικής σκέψης. Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
Χαλκιά, Κ. (2019). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες. Αθήνα: Πατάκης
Anderson, L. W. (2005). Objectives, evaluation, and the improvement of education. Studies in educational evaluation, 31(2-3), 102-113. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2005.05.004
Bloom, B.S. (Ed.). Englehard, M.D., Furst, E.J., Hill, W.H., & Krathwohl, D.R. (1956). Taxonomy of educational objective: The classification of educational goals. Handbook I: Cognitive domain. New York: David McKay.
Braun, V., & Clarke, V. (2012). Thematic analysis. In H. Cooper, P. M. Camic, D. L. Long, A. T. Panter, D. Rindskopf, & K. J. Sher (Eds.), APA handbook of research methods in psychology, Vol. 2. Research designs: Quantitative, qualitative, neuropsychological, and biological (pp. 57–71). Washington, DC: American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/13620-004
Grandgenett, N. (2011). Phet interactive simulations. Mathematics and Computer Education, 45(1), 83. https://search.proquest.com/openview/cbafb24173c788405a5a4822202efb41/1?pq-origsite=gscholar&cbl=35418
Gregory, T. (2009). Understanding Natural Selection: Essential Concepts and Common Misconceptions. Evo Edu Outreach, 2, σσ. 156-175. https://evolution-outreach.biomedcentral.com/articles/10.1007/s12052-009-0128-1
Klassen, S. (2006). A theoretical framework for contextual science teaching. Interchange, 37(1-2), 31-62. https://link.springer.com/article/10.1007/s10780-006-8399-8
Musina, V. E., Peresypkin, A. P., Makotrova, G. V., Shumakova, I. A., & Shekhovskaya, N. L. (2018). The problem of setting educational goals: from Socrates to b. Bloom. Amazonia Investiga, 7(14), 119-127.
Nehm, R. H., & Reilly, L. (2007). Biology majors' knowledge and misconceptions of natural selection. BioScience, 57(3), σσ. 263-272. https://academic.oup.com/bioscience/article-pdf/57/3/263/26898714/57-3-263.pdf
Terenzini, P. T., Cabrera, A. F., Colbeck, C. L., Parente, J. M., & Bjorklund, S. A. (2001). Collaborative learning vs. lecture/discussion: Students' reported learning gains. Journal of Engineering Education, 90(1), 123-130. https://doi.org/10.1002/j.2168-9830.2001.tb00579.x
Thomas, N. J., & Vo, T. (2021). Using Simulations to Support Undergraduate Elementary Preservice Teachers' Biological Understanding of Natural Selection. Bioscene: Journal of College Biology Teaching, 47(1), 29-39. https://eric.ed.gov/?id=EJ1304804
Ratner, C. (2002). Subjectivity and Objectivity in Qualitative Methodology [29 paragraphs]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 3(3), Art. 16, http://nbn- resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0203160.
University of Colorado Boulder. (n.d.). Natural selection. PhET Interactive Simulations. https://phet.colorado.edu/en/simulations/natural-selection/about