Χρήση και αποτελεσματικότητα ανατρεπτικού κειμένου στη διδασκαλία του ηλεκτροστατικού πεδίου στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Sep 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Ανατρεπτικό κείμενο Ηλεκτροστατικό πεδίο Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Άννα Κωτούλα
Αναστάσιος Ζουπίδης
Δημήτριος Πνευματικός
Περίληψη

Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν (α) η συγγραφή ανατρεπτικών κειμένων που διαπραγματεύονται τις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών/τριών τις σχετικές με το Ηλεκτροστατικό πεδίο και (β) η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας αυτών των ανατρεπτικών κειμένων στη θεραπεία των εναλλακτικών ιδεών των μαθητών/τριών. Για τον σκοπό αυτό, 14 μαθητές/τριες Θετικών Σπουδών Β΄ Λυκείου απέκτησαν ασύγχρονα πρόσβαση σε σχετικά ανατρεπτικά κείμενα (μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας e-me) και καταγράφηκε η αποτελεσματικότητα της ανάγνωσής τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική βελτίωση σε κάποιες μόνον εναλλακτικές ιδέες και συζητούνται σε σχέση με την αποτελεσματικότητα των ανατρεπτικών κειμένων και πώς αυτά θα μπορούσαν να είναι περισσότερο αποτελεσματικά σε μια επόμενη εφαρμογή.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Χαλκιά, Κ. (2012). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες-Θεωρητικά ζητήματα, προβληματισμοί, προτάσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη. ISBN: 978-960-16-4308-3.
Driver, R., Squires, A., Rushworth, P., & Wood-Rοbinson, V. (2000). Οικο-∆οµώντας τις έννοιες των Φυσικών Επιστηµών. Επιµέλεια–πρόλογος: Κόκοτας Π., Μετάφ.: Χατζή Μ., Εκδόσεις: Τυπωθήτω, ∆άρδανος Γ., Αθήνα. ISBN: 960-7643-84-4
Furió, C., & Guisasola, J. (1998). Difficulties in learning the concept of electric field. Science Education, 82(4), 511-526. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-237X(199807)82:4<511::AID-SCE6>3.0.CO;2-E
Hynd, C. R. (2001). Refutational texts and the change process. International Journal of Educational Research, 35(7-8), 699-714. https://doi.org/10.1016/S0883-0355(02)00010-1
Maloney, D. P., O’Kuma, T. L., Hieggelke, C. J., & Van Heuvelen, A. (2001). Surveying students’ conceptual knowledge of electricity and magnetism. American Journal of Physics, 69(S1), S12-S23. https://doi.org/10.1119/1.1371296
Posner, G. J., Strike, K. A., Hewson, P. W., & Gertzog, W. A. (1982). Toward a theory of conceptual change. Science education, 66(2), 211-227. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/sce.3730660207
Sinatra, G. M., & Mason, M. (2008). Beyond Knowledge: Learner Characteristics Influencing Conceptual Change. In S. Vosniadou (Ed.), International handbook of research on conceptual change (pp. 560–582). New York, NY: Routledge.
Vosniadou, S. (2013). Reframing the classical approach to conceptual change: Preconceptions, misconceptions and synthetic models. In S. Vosniadou (Ed.) International handbook of science education, 2nd Edition (pp. 119-130). Springer. https://doi.org/10.4324/9780203154472