Καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης μέσω της ρομποτικής στην πρώτη σχολική ηλικία


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
υπολογιστική σκέψη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση ρομποτική
Καλλιόπη Κανάκη
Στέργιος Χατζάκης
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Η πανδημία COVID-19 συνετέλεσε στην αναμόρφωση των συστημάτων αξιών για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Ταυτόχρονα, η κοινωνική απομόνωση που επιβλήθηκε, ανέδειξε την ανάγκη σχεδιασμού νεωτεριστικών εκπαιδευτικών πρακτικών προσανατολισμένων στην ψηφιακή τεχνολογία. Η καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η υπολογιστική σκέψη και η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική από την προσχολική κιόλας ηλικία και επιτυγχάνεται με την εφαρμογή διεπιστημονικής εκπαίδευσης, την αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων αιχμής και την υιοθέτηση ελκυστικών εκπαιδευτικών πρακτικών, όπως η ρομποτική. Στην παρούσα μελέτη, προτείνουμε καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που στοχεύουν στην ταυτόχρονη καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης μέσω της ρομποτικής στην πρώτη σχολική εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (2023, 26 Αυγούστου). Προγράμματα σπουδών (http://iep.edu.gr/el/nea-ps-provoli)
Ardoin, N. M., & Bowers, A. W. (2020). Early childhood environmental education: A systematic review of the research literature. Educational Research Review, 31, 100353. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100353
Ardoin, N. M., Bowers, A. W., & Gaillard, E. (2020). Environmental education outcomes for conservation: A systematic review. Biological conservation, 241, 108224. https://doi.org/10.1016/j.biocon.2019.108224
Buitrago-Flórez, F., Danies, G., Restrepo, S., & Hernández, C. (2021). Fostering 21st Century Competences through Computational Thinking and Active Learning: A Mixed Method Study. International Journal of Instruction, 14(3), 737-754. https://doi.org/10.29333/iji.2021.14343a
Carter, R. L., & Simmons, B. (2010). The History and Philosophy of Environmental Education. The Inclusion of Environmental Education in Science Teacher Education, 3–16. https://doi.org/10.1007/978-90-481-9222-9_1
Ham, M., Mrčela, D., & Horvat, M. (2016). Insights for measuring environmental awareness. Ekonomski vjesnik: Review of Contemporary Entrepreneurship, Business, and Economic Issues, 29(1), 159-176.
Hsu, T. C., Chang, S. C., & Hung, Y. T. (2018). How to learn and how to teach computational thinking: Suggestions based on a review of the literature. Computers & Education, 126, 296-310. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.07.004
Kanaki, K., & Kalogiannakis, M. (2023). Fostering computational thinking and environmental awareness via robotics in early childhood education: A scoping review. Research on Preschool and Primary Education, 1(1), 1-50. https://doi.org/10.55976/rppe.12023117739-50
Kanaki, K., Kalogiannakis, M., Poulakis, E., & Politis, P. (2022). Investigating the Association between Algorithmic Thinking and Performance in Environmental Study. Sustainability, 14(17), 10672. https://doi.org/10.3390/su141710672
Karataş, A., & Karataş, E. (2016). Environmental education as a solution tool for the prevention of water pollution. Journal of Survey in Fisheries Sciences, 61-70. https://doi.org/10.18331/sfs2016.3.1.6
Petousi, V., & Sifaki, E. (2020). Contextualizing harm in the framework of research misconduct. Findings from a discourse analysis of scientific publications. International Journal of Sustainable Development, 23(3/4), 149-174. https://doi.org/10.1504/ijsd.2020.10037655
Sukma, E., Ramadhan, S., & Indriyani, V. (2020, March). Integration of environmental education in elementary schools. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1481, No. 1, p. 012136). IOP Publishing. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1481/1/012136
Witt, S. D., & Kimple, K. P. (2008). ‘How does your garden grow?’ Teaching preschool children about the environment. Early Child Development and Care, 178(1), 41-48. https://doi.org/10.1080/03004430600601156
Yang, D., Baek, Y., Ching, Y.-H., Swanson, S., Chittoori, B., & Wang, S. (2021). Infusing Computational Thinking in an Integrated STEM Curriculum: User Reactions and Lessons Learned. European Journal of STEM Education, 6(1), 04. https://doi.org/10.20897/ejsteme/9560