Aνάπτυξη διδακτικού υλικού για την κλιματική αλλαγή με αξιοποίηση δεδομένων από περιβαλλοντικό σταθμό μετρήσεων από εκπαιδευτικούς Β/θμιας εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Sep 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
ανάπτυξη διδακτικού υλικού επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών κλιματική αλλαγή
Αιμιλία Μιχαηλίδη
Ιωάννης Μεταξάς
Δημήτρης Σταύρου
Νίκος Καλυβίτης
Μαρία Κανακίδου
Περίληψη

Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο οι βασικές συνιστώσες μιας διδασκαλίας αντανακλώνται στο διδακτικό υλικό για την κλιματική αλλαγή (ΚΑ) που αναπτύσσουν εν ενεργεία εκπαιδευτικοί φυσικών επιστημών. Δεδομένα αντλήθηκαν από τα σχέδια διδασκαλίας και τα συνοδευτικά φύλλα εργασίας που ανέπτυξαν 5 εκπαιδευτικοί φυσικών επιστημών και αναλύθηκαν ως προς τις θεμελιώδεις έννοιες της ΚΑ, τις επιδιωκόμενες ικανότητες, τις αξιοποιούμενες διδακτικές πρακτικές και τα είδη δραστηριοτήτων. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν πως οι εκπαιδευτικοί κατόρθωσαν να ενσωματώσουν στο υλικό τους ποικίλες επιστημονικές όψεις του αντικειμένου της ΚΑ καθώς και να αξιοποιήσουν τη μάθηση μέσω διερεύνησης και τους χώρους άτυπης μάθησης για να υποστηρίξουν την οικοδόμηση ικανοτήτων ΚΑ των μαθητών τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΣΥΜΠΟΣΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Becuwe, H., Tondeur, J., Pareja Roblin, N., Thys, J., & Castelein, E. (2016). Teacher design teams as a strategy for professional development: The role of the facilitator. Educational Research and Evaluation, 1–14. https://doi.org/10.1080/13803611.2016.1247724
Dawson, V., Eilam, E., Tolppanen, S., Assaraf, O. B. Z., Gokpinar, T., Goldman, D., ... & Widdop Quinton, H. (2022). A cross-country comparison of climate change in middle school science and geography curricula. International Journal of Science Education, 44(9), 1379-1398. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2078011
Hestness, E., McDonald, R. C., Breslyn, W., McGinnis, J. R., & Mouza, C. (2014). Science teacher professional development in climate change education informed by the Next Generation Science Standards. Journal of Geoscience Education, 62(3), 319-329. https://doi.org/10.5408/13-049.1
Baecher, L., & Chung, S. (2020). Transformative professional development for in-service teachers through international service learning. Teacher Development, 24(1), 33-51. https://doi.org/10.1080/13664530.2019.1682033
Cox, H., Kelly, K., & Yetter, L. (2014). Using remote sensing and geospatial technology for climate change education. Journal of Geoscience Education, 62(4), 609-620. https://doi.org/10.5408/13-040.1
Drewes, A., Henderson, J., & Mouza, C. (2018). Professional development design considerations in climate change education: Teacher enactment and student learning. International Journal of Science Education, 40(1), 67-89. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1397798
Forbes, C.T., Chandler, M., Blake, J., Bhattacharya, D., Carroll-Steward, K., Johnson, V., DeGrand, T., Mason, W., & Murrow, B. (2020). Fostering climate literacy with global climate models in secondary science classrooms: Insights from a collaborative partnership. In J. Henderson & A. Drewes (Eds.), Teaching climate change in the United States (pp. 29–43). Routledge.
Harris, C. J., Krajcik, J. S., Pellegrino, J. W., & DeBarger, A. H. (2019). Designing Knowledge-In-Use Assessments to Promote Deeper Learning. Educational Measurement: Issues and Practice, 38(2), 53–67. https://doi.org/10.1111/emip.12253
Moorhouse, B. L., & Harfitt, G. J. (2021). Pre-service and in-service teachers’ professional learning through the pedagogical exchange of ideas during a teaching abroad experience. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 49(2), 230-244. https://doi.org/10.1080/1359866X.2019.1694634
Shea, N. A., Mouza, C., & Drewes, A. (2016). Climate change professional development: Design, implementation, and initial outcomes on teacher learning, practice, and student beliefs. Journal of Science Teacher Education, 27, 235-258. https://doi.org/10.1007/s10972-016-9456-5
Vesterinen, M., & Ratinen, I. (2023). Sustainability competences in primary school education–a systematic literature review. Environmental Education Research, 1-12. https://doi.org/10.1080/13504622.2023.2170984
Voogt, J. M., Pieters, J. M., & Handelzalts, A. (2016). Teacher collaboration in curriculum design teams: effects, mechanisms, and conditions. Educational Research and Evaluation, 22(3–4), 121–140. https://doi.org/10.1080/13803611.2016.1247725
Weinberg, A. E., Balgopal, M. M., & Sample McMeeking, L. B. (2021). Professional growth and identity development of STEM teacher educators in a community of practice. International Journal of Science and Mathematics Education, 19, 99-120. https://doi.org/10.1007/s10763-020-10148-9