Δεξιότητες επεξεργασίας και ερμηνείας πειραματικών δεδομένων Φυσικής από προπτυχιακούς φοιτητές
Δημοσιευμένα:
Sep 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Πειραματική διδασκαλία Διδακτική της Φυσικής Επιστημονικές δεξιότητες
Περίληψη
Η επεξεργασία και ερμηνεία των πειραματικών δεδομένων αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα του εκπαιδευτικού εργαστηρίου Φυσικής. Αναλύθηκαν οι εργαστηριακές αναφορές άσκησης Κλασικής Μηχανικής 30 προπτυχιακών φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Τεχνολογικής ειδίκευσης, ως προς τον βαθμό επιτέλεσης σχετικών δεξιοτήτων. Άνω του ενός τρίτου των φοιτητών εμφανίζει σημαντικές ελλείψεις κατά την κατασκευή γραφικών παραστάσεων. Επιπλέον, φαίνεται ιδιαίτερα συχνή η επιφανειακή κατανόηση των σφαλμάτων και των σημαντικών ψηφίων, καθώς και του ίδιου του σκοπού της άσκησης, διότι είναι πολύ συχνή η παραμέληση απάντησης στο ίδιο το αρχικό διερευνητικό ερώτημα της άσκησης με ρητή αναφορά στο εννοιολογικό επιστημονικό πλαίσιο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αναστασάκης, Ε., Απέκης, Λ., Βλαστού, Ρ., Κατσούφης, Η., Νταουκάκη, Δ., Παπαδόπουλος, Κ., Πέογλος, Β., Πίσσης, Π., Πίτλιγγερ, Δ., Στεφανής, Κ., & Χριστοδουλίδης, Κ. (1999). Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής (Τόμος Ι), Συμμετρία, Αθήνα.
Κουμαράς, Π. (2017). Διδάσκοντας Φυσική αύριο … με στόχο την καλλιέργεια γνώσεων και ικανοτήτων για τη ζωή. Gutenberg, Αθήνα.
Νιέτος, Η. Φ., Παπαβαγγέλη, Σ., Ζουρνατζή, Ε., & Κουστέλιος, Α. (2018). Επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό “εκπ@ ιδευτικός κύκλος, 6(1), 50-64.
Χαλκιά, Κ. (2010). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες. Θεωρητικά ζητήματα, προβληματισμοί, προτάσεις (Α΄ Τόμος). Πατάκη, Αθήνα.
Abdulwahed, M., & Nagy, Z. K. (2009). Applying Kolb's experiential learning cycle for laboratory education. Journal of engineering education, 98(3), 283-294.
Arnold, J. C., Kremer, K., & Mayer, J. (2014). Understanding Students' Experiments - What kind of support do they need in inquiry tasks?. International Journal of Science Education, 36(16), 2719-2749.
Bell, R. L., Smetana, L., & Binns, I. (2005). Simplifying inquiry instruction. The Science Teacher, 72(7), 30-33.
Bryman, A. (2012). Social Research Methods (4th Edition). Oxford University Press.
Georgaki, M., & Stefanidou, C. (2023). Primary Student Teachers’ Views on Scientific Measurement and Uncertainty: A Pilot Research. Advances in Social Sciences Research Journal, 10(12).
Gericke, N., Högström, P., & Wallin, J. (2023). A systematic review of research on laboratory work in secondary school. Studies in science education, 59(2), 245-285.
Hofstein, A., & Lunetta, V. N. (2004). The laboratory in science education: Foundations for the twenty‐first century. Science Education, 88(1), 28-54.
Kanari, Z., & Millar, R. (2004). Reasoning from data: How students collect and interpret data in science investigations. Journal of Research in Science Teaching, 41(7), 748-769.
Kok, K., Priemer, B., Musold, W., & Masnick, A. (2019). Students’ conclusions from measurement data: The more decimal places, the better?. Physical Review Physics Education Research, 15(1), 010103.
Lyons, T. (2006). Different countries, same science classes: Students’ experiences of school science in their own words. International journal of science education, 28(6), 591-613.
Osborne, J. (2014). Teaching scientific practices: Meeting the challenge of change. Journal of Science Teacher Education, 25(2), 177-196.
Pols, C. F. J., Dekkers, P. J. J. M., & De Vries, M. J. (2021). What do they know? Investigating students’ ability to analyse experimental data in secondary physics education. International Journal of Science Education, 43(2), 274-297.
Pols, F., & Diepenbroek, P. (2023). Collaborative data collection: shifting focus on meaning making during practical work. Physics Education, 58(2), 023001.
Stroupe, D. (2014). Examining classroom science practice communities: How teachers and students negotiate epistemic agency and learn science‐as‐practice. Science Education, 98(3), 487-516.
Velentzas, A., & Theodonis, I. (2021). Supporting laboratory work with virtual experiments: A case study during the COVID-19 quarantine. Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021), 263-271.
Zion, M., & Mendelovici, R. (2012). Moving from structured to open inquiry: challenges and limits. Science Education International, 23(4), 383-399.