Προϋπάρχουσα κατανόηση μαθητών/τριών Δημοτικού για τις φυσικές καταστροφές που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή
Περίληψη
Η παρούσα εργασία περιγράφει την διαδικασία ανάπτυξης ενός εργαλείου ανίχνευσης της προϋπάρχουσας κατανόησης μαθητών/τριών των τάξεων Γ’- ΣΤ’ Δημοτικού σχολείου ως προς τη σύνδεση της κλιματικής αλλαγής με τις Φυσικές Καταστροφές. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει τέσσερις κύριες κατηγορίες φυσικών καταστροφών (πυρκαγιές, πλημμύρες, σίφωνες, σεισμοί), σε κάθε μία από τις οποίες εξετάζονται πέντε μεταβλητές της κατανόησης των μαθητών/τριών για την κλιματική αλλαγή (γνώση περιεχομένου, σύνδεση με κλιματική αλλαγή, προηγούμενη εμπειρία, γνώση ως προς την ικανότητα αντιμετώπισης/διαχείρισης συμβάντων, προηγούμενη εκπαίδευση και επιθυμία εμπλοκής). Το ερωτηματολόγιο δοκιμάστηκε πιλοτικά τον Οκτώβριο του 2023 σε 39 μαθητές/τριες Γ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων Δημοτικού. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι μαθητές κατέχουν γνώσεις για την πυρκαγιά, την πλημμύρα και τον σεισμό, ενώ δεν γνωρίζουν αρκετά για τους σίφωνες.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ