Ετοιμότητα και στάσεις εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών ως προς τη διδασκαλία της Κβαντικής Φυσικής
Περίληψη
Το 2023 οι μαθητές της Γ΄Λυκείου της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών και σπουδών υγείας εξετάζονται για πρώτη φορά πανελλαδικά σε στοιχεία κβαντικής φυσικής (ΚΦ). Η διδασκαλία της ΚΦ μπορεί ωστόσο να χαρακτηριστεί ως μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς, γιατί η παραδοσιακή αφηγηματική προσέγγιση στο συγκεκριμένο θέμα ίσως δεν επαρκεί, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν μια εννοιολογική κατανόηση των θεμελιωδών αρχών αλλά και γιατί οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με την διδασκαλία της για πρώτη φορά.
Στην παρούσα μελέτη γίνεται προσπάθεια να εξακριβωθεί το επίπεδο ετοιμότητας και να καταγράφουν οι στάσεις των εκπαιδευτικών φυσικών επιστήμων στην διδασκαλία της ΚΦ. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική μελέτη με δείγμα 84 καθηγητών Φυσικής και Χημείας. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το Teacher Readiness to teach Quantum Physics (TRQP) με αξιοπιστία 0,81. Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι η ετοιμότητα των φυσικών είναι υψηλή, ενώ των χημικών μέτρια και ότι και οι δυο ειδικότητες διαθέτουν θετικές στάσεις όσο αφορά την διδασκαλία της ΚΦ. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης μπορούν να βοηθήσουν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και το Υπουργείο Παιδείας να κατανοήσουν καλύτερα την τρέχουσα κατάσταση σχετικά με την διδασκαλία της ΚΦ.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ