Ετοιμότητα και στάσεις εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών ως προς τη διδασκαλία της Κβαντικής Φυσικής


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
ετοιμότητα στάσεις εκπαιδευτικοί φυσικών επιστημών κβαντική φυσική
Πηνελόπη Χούσου
Θωμάς Σίμος
Περίληψη

Το 2023 οι μαθητές της Γ΄Λυκείου της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών και σπουδών υγείας εξετάζονται για πρώτη φορά πανελλαδικά σε στοιχεία κβαντικής φυσικής (ΚΦ). Η διδασκαλία της ΚΦ μπορεί ωστόσο να χαρακτηριστεί ως μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς, γιατί η παραδοσιακή αφηγηματική προσέγγιση στο συγκεκριμένο θέμα ίσως δεν επαρκεί, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν μια εννοιολογική κατανόηση των θεμελιωδών αρχών αλλά και γιατί οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με την διδασκαλία της για πρώτη φορά.


Στην παρούσα μελέτη γίνεται προσπάθεια να εξακριβωθεί το επίπεδο ετοιμότητας και να καταγράφουν οι στάσεις των εκπαιδευτικών φυσικών επιστήμων στην διδασκαλία της ΚΦ. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική μελέτη με δείγμα 84 καθηγητών Φυσικής και Χημείας. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το Teacher Readiness to teach Quantum Physics (TRQP) με αξιοπιστία 0,81. Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι η ετοιμότητα των φυσικών είναι υψηλή, ενώ των χημικών μέτρια και ότι και οι δυο ειδικότητες διαθέτουν θετικές στάσεις όσο αφορά την διδασκαλία της ΚΦ. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης μπορούν να βοηθήσουν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και το Υπουργείο Παιδείας να κατανοήσουν καλύτερα την τρέχουσα κατάσταση σχετικά με την διδασκαλία της ΚΦ.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Υπ. Απόφαση 85745/Δ2/2022. Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου. (ΦΕΚ 2737/4.7.2022) https://www.pdv.org.gr/img/Anatheseis_gym_gel_05072020.pdf
ΦΕΚ 3731/2022. Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2023. https://www.e-nomothesia.gr/kat-ekpaideuse/deuterobathmia-ekpaideuse/upourgike-apophase-85745-d2-2022.html
Bungum, Berit, Maria Vetleseter Bøe, & Ellen Karoline Henriksen. (2018). Quantum talk: how small-group discussions may enhance students’ understanding in quantum physics. Science Education, 102 (4), 856–877. https://doi.org/10.1002/sce.21447
Creswell, J. (2011). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας(μτφ. Ν. Κουβαράκου). Αθήνα: Ίων/ Έλλη
Huoy Tyan, P., Abd Rahman, F., & Shafie Sarvestani, M. (2020). Teachers’ readiness in implementing and facilitating 21st century learning. Universal Journal of Educational Research, 8(1A), 24–29. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.081304
Kariri, Κ.Α., Cobern, W.W., Al Sultan, A.A. (2022). Investigating high school science teachers’ readiness for implementing formative assessment practices. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 18(12), em2188. https://doi.org/10.29333/ejmste/12589
Mullera, R., and Wiesnerb, H. (2021). Teaching quantum mechanics on an introductory level. American Journal of Physics, 70(3), 200-209. https://doi.org/10.1119/1.1435346
Omolara, S. R., & Adebukola, O. R. (2015). Teachers’ attitudes: A great influence on teaching and learning of social studies. Journal of Law, Policy, and Globalization, 42, 131–137. https://bit.ly/2YGnqCo
Paransucia, P., & Amalia, I.F. (2022). Physics teachers’ difficulties in teaching introduction to quantum physics in senior high school. Research in Physics Education 1(1), 14–24.
Polatdemir, E., Chin, Y. K., & Martinez, J. C. (2004). Teachers’ views on teaching quantum physics at junior college level Teachers’ Views On Teaching Quantum Physics At Junior College Level. ERAS Conference, Singapore, November, 746–755.
Siddiqui, S., and C. Singh. (2017). How Diverse are Physics Instructors’ Attitudes and Approaches to Teaching Undergraduate Level Quantum Mechanics?. European Journal of Physics 38(3): 035703. https://doi.org/10.1088/1361-6404/aa6131.
Stadermann, H. K. E., Van Den Berg, E., & Goedhart, M. J. (2019). Analysis of secondary school quantum physics curricula of 15 different countries: Different perspectives on a challenging topic. Physical Review Physics Education Research, 15(1), 1–25. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.15.010130
Stadermann, H.K.E., & Goedhart, M.J. (2021). Why and how teachers use nature of science in teaching quantum physics: Research on the use of an ecological teaching intervention in upper secondary schools. Physical review physics education research 17, 020132. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.17.020132
Sungkim, S. (2021). The content knowledge and the teacher readiness of teaching secondary school quantum physics in Sabah. Borneo International Journal of Education, 3(4), DOI: https://doi.org/10.51200/bije.v3i.4111
Sungkim, S., & Ishak, M.Z. (2022). Teacher Readiness in Terms of the Teacher Attitudes Towards Teaching Secondary School Quantum Physics in Sabah. International Research Journal of Education and Sciences, 6(2), 30-35
Sungkim, S., Markus, L., Ishak, M.Z. (2021). Teacher Readiness to teach Quantum Physics (TRQP): An Instrument for Form Five Physics Teacher in Secondary School. Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities, 6(5), 146-164. https://doi.org/10.47405/mjssh.v6i5.775