Αξιολογώντας μαθητές/μαθήτριες με μεταναστευτική/προσφυγική βιογραφία στις Φυσικές Επιστήμες με χρήση της προσέγγισης Augmented Assessment


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Nεοαφιχθέντες/νεοαφιχθείσες Μετανάστες Mαθητές/Mαθήτριες Αξιολόγηση Χημεία
Θεόκλεια Γκατζιανίδου
Ευαγγελία Παρισοπούλου
Παναγιώτης Γιαννακουδάκης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η πιλοτική εφαρμογή πολυτροπικών ερωτήσεων που δημιουργήθηκαν για την αξιολόγηση της πρότερης γνώσης μαθητών/μαθητριών στις Φυσικές Επιστήμες, συμπεριλαμβανομένων και αυτών με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο. Οι ερωτήσεις, σύμφωνα με τη προσέγγιση Augmented Assessment, χρησιμοποιούν εικόνες, video και αναλογίες, αντί γραπτού κειμένου για να προσεγγίσουν τις έννοιες, με στόχο να ξεπεράσουν το γλωσσικό εμπόδιο που εμφανίζεται κατά την αρχική αξιολόγηση των αλλόγλωσσων μαθητών/μαθητριών. Στην έρευνα συμμετείχαν 31 μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου καθώς και μια εκπαιδευτικός, η οποία έκανε παρατηρήσεις των εφαρμογών και διατηρούσε αναστοχαστικό ημερολόγιο, το οποίο αναλύθηκε ποιοτικά για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η προσέγγιση μπορεί να αυξήσει τα κίνητρα όλων των μαθητών/μαθητριών και να δώσει τη δυνατότητα για μια πιο συμπεριληπτική και αποτελεσματική αξιολόγηση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Γκατζιανίδου, Θ. (2023). Πιλοτική εφαρμογή της επαυξημένης πραγματικότητας στην αξιολόγηση της πρότερης γνώσης στις φυσικές επιστήμες, προσφύγων και μεταναστών μαθητών/τριών χωρίς χρήση γλώσσας [Διπλωματική Εργασία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης]. https://doi.org/10.26262/heal.auth.ir.349738
Braun, V., & Clarke, V. (2012). Thematic analysis. American Psychological Association.
De Backer, F., Baele, J., Van Avermaet, P., & Slembrouck, S. (2019). Pupils’ perceptions on accom- modations in multilingual assessment of science. Language Assessment Quarterly, 16(4–5), 426–446. doi:10.1080/15434303.2019.1666847
De Backer, Fauve & Avermaet, Piet & Slembrouck, Stef. (2016). Schools as laboratories for exploring multilingual assessment policies and practices. Language and Education. 31. 1-14. 10.1080/09500782.2016.1261896..
De Backer, F., Slembrouck, S., & Van Avermaet, P. (2019). Assessment accommodations for multilingual learners: Pupils’ perceptions of fairness. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 40(9), 833–846. doi:10.1080/01434632.2019.1571596
European Commission/EACEA/Eurydice. (2015). The Teaching Profession in Europe: Practices, Percep- tions, and Policies. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
European Commission/EACEA/Eurydice. (2019). Integrating Students from Migrant Backgrounds into Schools in Europe. National Policies and Measures. Eurydice Report. Publications Office of the European Union.
Noble, T., Rosebery, A., Suarez, C., Warren, B., & O’Connor, M. C. (2014). Science assessments and English language learners: Validity evidence based on response processes. Applied Measurement in Education, 27(4), 248–260. doi:10.1080/08957347.2014.944309
Rolfe, G., Freshwater, D., &Jasper, M. (2001). Critical reflection for nursing and the helping professions a user’s guide.
Sinkkonen, H.-M., & Kyttala, M. (2014). Experiences of Finnish teachers working with immigrant students. European Journal of Special Needs Education, 29(2), 167–183. doi:10.1080/08856257.2014.891719
Sofianidis, A., Stylianidou, N., Meletiou-Mavrotheris, M., Vryonides, M., Chalatsis, X., Xylouri, O., & Giannakoudakis, P. (2022). Building a Bridge for Inclusive Assessment of Newly-Arrived Migrants' Knowledge in Science and Mathematics: The Augmented Assessment Approach. In Handbook of Research on Policies and Practices for Assessing Inclusive Teaching and Learning, 256-282. IGI Global.
UNESCO (2015). Framework for Action Education 2030: Towards inclusive and equitable quality education and lifelong learning for all (draft). Incheon: UNESCO