Βιβλιογραφική ανασκόπηση των αντιλήψεων και των γνώσεων μαθητών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την έννοια του ήχου


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Επιστημονική γνώση Αντιλήψεις Ήχος
Δημήτρης Πανάγου
Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Περίληψη

Κατά το πέρασμα των τελευταίων χρόνων, έχουν  εντοπιστεί   και  καταγραφεί  οι  αντιλήψεις  των  μαθητών για διάφορες έννοιες  και  φαινόμενα  των Φυσικών Επιστημών. Ωστόσο,  είναι ιδιαίτερα περιορισμένη η έρευνα που μελετά τις αντιλήψεις και την επιστημονική γνώση των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα που αφορούν την έννοια του ήχου. Ως ερευνητική προσέγγιση χρησιμοποιήθηκε η συστηματική ανασκόπηση βιβλιογραφίας η οποία ανέδειξε 20 άρθρα από έγκριτα διεθνή περιοδικά, ευρετηριασμένα από το Scopus, το Google Scholar, την Elsevier, το Springer Link και την Eric, το οποία αναλύουν τις αντιλήψεις και την επιστημονική γνώση των μαθητών στην έννοια του ήχου. Αυτή η μελέτη ανέλυσε τις έρευνες σύμφωνα με τα γενικά χαρακτηριστικά τους που αποτελούνται από τον τύπο της δημοσίευσης, το έτος δημοσίευσης και την ερευνητική προσέγγιση. Μέσα από την ανάλυση των ερευνών του δείγματος προκύπτουν στοιχεία αναφορικά με το είδος, τη χρήση και την επίδραση της έννοιας του ήχου σε πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και στοιχεία σχετικά με το μεθοδολογικό σχεδιασμό των σύγχρονων ερευνών στο πεδίο. Τα αποτελέσματα θα αποτελέσουν τη βάση για εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με την κατάσταση στη σύγχρονη έρευνα αλλά και για την σχηματισμό προτάσεων για μελλοντική έρευνα στο πεδίο της εφαρμογής και εκμάθησης της έννοιας του ήχου στην εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Afriana, J., Permanasari, A., & Fitriani, A. (2016). Project based learning integrated to stem to enhance elementary school’s students scientific literacy. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 5(2), 261-267.
Barnes, B. (2013). Scientific knowledge and sociological theory. Routledge.
Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and engineering teacher, 70(1), 30.
Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities.
Capraro, R. M., Capraro, M. M., & Morgan, J. R. (2013). STEM project-based learning. An Integrated Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Approach, 2.
Cavagnetto, A. R. (2010). Argument to foster scientific literacy: A review of argument interventions in K–12 science contexts. Review of educational research, 80(3), 336-371.
Erinosho, S. Y. (2013). How do students perceive the difficulty of physics in secondary school? An exploratory study in Nigeria. International Journal for Cross-Disciplinary Subjects in Education, 3(3), 1510-1515.
Gormally, C., Brickman, P., & Lutz, M. (2012). Developing a test of scientific literacy skills (TOSLS): Measuring undergraduates’ evaluation of scientific information and arguments. CBE—Life Sciences Education, 11(4), 364-377. https://doi.org/10.1187/cbe.12-03-0026
Gurel, D. E. R. Y. A., Eryilmaz, A., & McDermott, L. (2015). A review and comparison of diagnostic instruments to identify students' misconceptions in science. Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education, 11(5). https://hdl.handle.net/11511/38957
Han, S., Capraro, R., & Capraro, M. M. (2015). How science, technology, engineering, and mathematics (STEM) project-based learning (PBL) affects high, middle, and low achievers differently: The impact of student factors on achievement. International Journal of Science and Mathematics Education, 13, 1089-1113.
Hendrix, R., Eick, C., & Shannon, D. (2012). The integration of creative drama in an inquiry-based elementary program: The effect on student attitude and conceptual learning. Journal of Science Teacher Education, 23, 823-846. https://doi.org/10.1007/s10972-012-9292-1
Kane, B. (2014). Sound unseen: Acousmatic sound in theory and practice. Oxford University Press, USA.
Kelley, T. R., & Knowles, J. G. (2016). A conceptual framework for integrated STEM education. International Journal of STEM education, 3, 1-11.
Kennedy, T. J., & Odell, M. R. (2014). Engaging students in STEM education. Science Education International, 25(3), 246-258.
Kokotsaki, D., Menzies, V., & Wiggins, A. (2016). Project-based learning: A review of the literature. Improving schools, 19(3), 267-277.
Kotsis, K. T., & Panagou, D. (2022). Using Alternative Ideas for Determining the Learning Curve on the Concept of Force. European Journal of Science and Mathematics Education, 10(4), 495-506. https://doi.org/10.30935/scimath/12251
Kotsis, K. T., & Panagou, D. (2023). Self-concept of Greek primary school teachers and their conceptions of force and weight among their years of service. International Journal of Professional Development, Learners and Learning, 5(1), ep2301. https://doi.org/10.30935/ijpdll/12628
Kotsis, K. T., & Panagou, D. (2023). The determination of the learning curve on the concept of energy using the alternatives ideas. Contemporary Mathematics and Science Education, 4(1), ep23011. https://doi.org/10.30935/conmaths/13022
Panagou D, Kostara CE, Stylos G, Kotsis KT. Medical school students’ misconceptions regarding concept of density. Journal of Pedagogical Research. 2024. https://doi.org/10.33902/JPR.202426211
Panagou, D., Kostara, C., Dimos, E., Stylos, G., & Kotsis, K. (2024). Honors High School Graduates Students’ Misconceptions Regarding Evolutionary Theory of Biology. EIKI Journal of Effective Teaching Methods, 2(3). https://doi.org/10.59652/jetm.v2i3.188
Panagou, D., Kostara, C., Stylos, G., & Kotsis, K. (2024). Unraveling Force and Weight Misconceptions: A Study among Medicine Enrolled Honors High School Graduates. European Journal Of Physics Education, 15(1), 25-46. Retrieved from https://eu-journal.org/index.php/EJPE/article/view/365
Panagou, D., Kotsis, K. T., & Stylos, G. (2022). An empirical study on the evolution of students’ perceptions in basic concepts of physics of primary and secondary education in Cyprus. The Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education, 26(2), 91-109.
Roberts, D. A., & Bybee, R. W. (2014). Scientific literacy, science literacy, and science education. In Handbook of research on science education, Volume II (pp. 559-572). Routledge.
Stohlmann, M., Moore, T. J., & Roehrig, G. H. (2012). Considerations for teaching integrated STEM education. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 2(1), 4.
Xie, Y., Fang, M., & Shauman, K. (2015). STEM education. Annual review of sociology, 41, 331-357.
Zollman, A. (2012). Learning for STEM literacy: STEM literacy for learning. School Science and Mathematics, 112(1), 12-19.