Στάση φοιτητών/τριων Φυσικής απέναντι στη Χημεία


Δημοσιευμένα: Sep 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
στάση απέναντι στη χημεία διδασκαλία χημείας εργαστηριακές δραστηριότητες
Γεώργιος Αμπατζίδης
Χρυσή Κ. Καραπαναγιώτη
Περίληψη

Η θετική στάση απέναντι στις φυσικές επιστήμες φαίνεται να συνδέεται με καλύτερες επιδόσεις σε σχετικά μαθήματα. Από την άλλη πλευρά, φαίνεται πως η συμμετοχή των εκπαιδευόμενων σε εργαστηριακές δραστηριότητες βελτιώνει τη στάση τους απέναντι στις φυσικές επιστήμες. Σε αυτή τη μελέτη, διερευνήσαμε τη στάση φοιτητών ενός Τμήματος Φυσικής (Ν=63) απέναντι στη χημεία και τη σχέση της στάσης τους με τη συμμετοχή τους σε μια προαιρετική εργαστηριακή δραστηριότητα. Οι συμμετέχοντες έχουν μια μικρή θετική στάση απέναντι στη χημεία (50,11 είναι ο συνολικός μέσος όρος των βαθμολογιών των φοιτητών με το μισό του εύρους των πιθανών βαθμολογιών να είναι ίσο με 48) ενώ η συμμετοχή τους στην εργαστηριακή δραστηριότητα δεν φαίνεται να βελτιώνει τη στάση τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Agustian, H. Y. (2020). Students’ Understanding of the Nature of Science in the Context of an Undergraduate Chemistry Laboratory. The Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education, 24(2), 56–85.
Bryman, A. (2017). Μέθοδοι Κοινωνικής Έρευνας (Π. Σακελλαρίου, Μτφρ.). Gutenberg.
Cheung, D. (2009). Developing a Scale to Measure Students’ Attitudes toward Chemistry Lessons. International Journal of Science Education, 31(16), 2185–2203. https://doi.org/10.1080/09500690802189799
Chua, K.-E., & Karpudewan, M. (2017). The role of motivation and perceptions about science laboratory environment on lower secondary students’ attitude towards science. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 18(2), 1.
Creswell, J. W. (2012). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Pearson.
Hofstein, A., & Lunetta, V. (2004). The laboratory in science education: Foundations for the twenty‐first century. Science Education, 88(1), 28–54.
Osborne, J., Simon, S., & Collins, S. (2003). Attitudes towards science: A review of the literature and its implications. International Journal of Science Education, 25(9), 1049–1079. https://doi.org/10.1080/0950069032000032199
Scott, F. J. (2012). Is mathematics to blame? An investigation into high school students’ difficulty in performing calculations in chemistry. Chemistry Education Research and Practice, 13(3), 330–336. https://doi.org/10.1039/C2RP00001F
Seery, M. K. (2009). The role of prior knowledge and student aptitude in undergraduate performance in chemistry: A correlation-prediction study. Chemistry Education Research and Practice, 10(3), 227–232. https://doi.org/10.1039/B914502H
Van Griethuijsen, R. A. L. F., Van Eijck, M. W., Haste, H., den Brok, P. J., Skinner, N. C., Mansour, N., Savran Gencer, A., & BouJaoude, S. (2015). Global Patterns in Students’ Views of Science and Interest in Science. Research in Science Education, 45(4), 581–603. https://doi.org/10.1007/s11165-014-9438-6
Villafañe, S. M., & Lewis, J. E. (2016). Exploring a measure of science attitude for different groups of students enrolled in introductory college chemistry. Chemistry Education Research and Practice, 17(4), 731–742. https://doi.org/10.1039/C5RP00185D
Xu, X., & Lewis, J. E. (2011). Refinement of a Chemistry Attitude Measure for College Students. Journal of Chemical Education, 88(5), 561–568. https://doi.org/10.1021/ed900071q
Xu, X., Villafane, S. M., & Lewis, J. E. (2013). College students’ attitudes toward chemistry, conceptual knowledge and achievement: Structural equation model analysis. Chemistry Education Research and Practice, 14(2), 188–200. https://doi.org/10.1039/C3RP20170H