Στάση φοιτητών/τριων Φυσικής απέναντι στη Χημεία


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
στάση απέναντι στη χημεία διδασκαλία χημείας εργαστηριακές δραστηριότητες
Γεώργιος Αμπατζίδης
Χρυσή Κ. Καραπαναγιώτη
Περίληψη

Η θετική στάση απέναντι στις φυσικές επιστήμες φαίνεται να συνδέεται με καλύτερες επιδόσεις σε σχετικά μαθήματα. Από την άλλη πλευρά, φαίνεται πως η συμμετοχή των εκπαιδευόμενων σε εργαστηριακές δραστηριότητες βελτιώνει τη στάση τους απέναντι στις φυσικές επιστήμες. Σε αυτή τη μελέτη, διερευνήσαμε τη στάση φοιτητών ενός Τμήματος Φυσικής (Ν=63) απέναντι στη χημεία και τη σχέση της στάσης τους με τη συμμετοχή τους σε μια προαιρετική εργαστηριακή δραστηριότητα. Οι συμμετέχοντες έχουν μια μικρή θετική στάση απέναντι στη χημεία (50,11 είναι ο συνολικός μέσος όρος των βαθμολογιών των φοιτητών με το μισό του εύρους των πιθανών βαθμολογιών να είναι ίσο με 48) ενώ η συμμετοχή τους στην εργαστηριακή δραστηριότητα δεν φαίνεται να βελτιώνει τη στάση τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Αναφορές
Agustian, H. Y. (2020). Students’ Understanding of the Nature of Science in the Context of an Undergraduate Chemistry Laboratory. The Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education, 24(2), 56–85.
Bryman, A. (2017). Μέθοδοι Κοινωνικής Έρευνας (Π. Σακελλαρίου, Μτφρ.). Gutenberg.
Cheung, D. (2009). Developing a Scale to Measure Students’ Attitudes toward Chemistry Lessons. International Journal of Science Education, 31(16), 2185–2203. https://doi.org/10.1080/09500690802189799
Chua, K.-E., & Karpudewan, M. (2017). The role of motivation and perceptions about science laboratory environment on lower secondary students’ attitude towards science. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 18(2), 1.
Creswell, J. W. (2012). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Pearson.
Hofstein, A., & Lunetta, V. (2004). The laboratory in science education: Foundations for the twenty‐first century. Science Education, 88(1), 28–54.
Osborne, J., Simon, S., & Collins, S. (2003). Attitudes towards science: A review of the literature and its implications. International Journal of Science Education, 25(9), 1049–1079. https://doi.org/10.1080/0950069032000032199
Scott, F. J. (2012). Is mathematics to blame? An investigation into high school students’ difficulty in performing calculations in chemistry. Chemistry Education Research and Practice, 13(3), 330–336. https://doi.org/10.1039/C2RP00001F
Seery, M. K. (2009). The role of prior knowledge and student aptitude in undergraduate performance in chemistry: A correlation-prediction study. Chemistry Education Research and Practice, 10(3), 227–232. https://doi.org/10.1039/B914502H
Van Griethuijsen, R. A. L. F., Van Eijck, M. W., Haste, H., den Brok, P. J., Skinner, N. C., Mansour, N., Savran Gencer, A., & BouJaoude, S. (2015). Global Patterns in Students’ Views of Science and Interest in Science. Research in Science Education, 45(4), 581–603. https://doi.org/10.1007/s11165-014-9438-6
Villafañe, S. M., & Lewis, J. E. (2016). Exploring a measure of science attitude for different groups of students enrolled in introductory college chemistry. Chemistry Education Research and Practice, 17(4), 731–742. https://doi.org/10.1039/C5RP00185D
Xu, X., & Lewis, J. E. (2011). Refinement of a Chemistry Attitude Measure for College Students. Journal of Chemical Education, 88(5), 561–568. https://doi.org/10.1021/ed900071q
Xu, X., Villafane, S. M., & Lewis, J. E. (2013). College students’ attitudes toward chemistry, conceptual knowledge and achievement: Structural equation model analysis. Chemistry Education Research and Practice, 14(2), 188–200. https://doi.org/10.1039/C3RP20170H