Διερεύνηση των αντιλήψεων φοιτητών/τριών για έννοιες και φαινόμενα που σχετίζονται με τη σελήνη μέσα από την εφαρμογή μιας διδακτικής ακολουθίας διδασκαλίας-μάθησης που διαπραγματεύεται σχετικά φαινόμενα


Δημοσιευμένα: Sep 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Ιδέες φοιτητών/τριών Σελήνη πολλαπλό διδακτικό υλικό διδακτικό πείραμα
Παναγιώτης Ταμπάκης
Στέφανος Ασημόπουλος
Περίληψη

Πλήθος ερευνών στο τομέα της διδακτικής των Φυσικών Επιστημών υπογραμμίζουν την ποικιλία των αντιλήψεων μαθητών/τριών όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων για τη Σελήνη και τα φαινόμενα που σχετίζονται με αυτήν. Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται τα αποτελέσματα από την εφαρμογή μιας διδακτικής – μαθησιακής ακολουθίας η οποία αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης έρευνας που αφορά στη διδακτική αξιοποίηση του φαινομένου της παλίρροιας σε μελλοντικούς/ές δασκάλους/ες κάνοντας χρήση του διδακτικού πειράματος ως εργαλείο συλλογής δεδομένων. Οι ιδέες που ανιχνεύτηκαν, όπως και η επιλογή πολλαπλού διδακτικού υλικού στη βάση του σχεδιασμού της ακολουθίας αυτής θα συζητηθούν στη συνέχεια.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Σταράκης, Ι. (2014). Νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες: Ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας διδακτικής ακολουθίας για φαινόμενα που συνδέονται με τις σχετικές κινήσεις Ήλιου-Γης-Σελήνης, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση [Διδακτορική διατριβή, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών]. Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών. http://hdl.handle.net/10442/hedi/42089
Ταμπάκης, Π., & Ασημόπουλος, Σ. (2021). Νοητικά μοντέλα υποψήφιων δασκάλων σχετικά με το φαινόμενο της παλίρροιας μέσα από την εφαρμογή μιας διδακτικής ακολουθίας που ακολουθεί τις αρχές του διδακτικού πειράματος. Στο Σκορδούλης Κ., Στεφανίδου Κ., Μανδρίκας Α. & Μπόικος Η. (επιμ.). Ο ρόλος της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες στην κοινωνία του 21ου αιώνα. Πρακτικά 12ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (σ. 667-672), Εκδόσεις ΕΚΠΑ, Αθήνα 2023, ISBN 978-618-82007-4-6
Barnett, M., & Morran, J. (2002). Addressing children’s alternative frameworks of the Moon’s Phases and eclipses. International Journal of Science Education, 24(8), 859-879. https://doi.org/10.1080/09500690110095276
Komorek, M., & Duit, R. (2014). The teaching experiment as a powerful method to develop and evaluate teaching and learning sequences in the domain of non-linear systems. International Journal of Science Education, 26(5), 619-633. https://doi.org/10.1080/09500690310001614717
Ogan-Bekiroglu, F. (2007). Effects of model-based teaching on pre-service physics teachers’ conceptions of the Moon, Moon phases, and other lunar phenomena. International Journal of Science Education, 29(5), 555–593. https://doi.org/10.1080/09500690600718104
Trundle, K., Atwood, R., & Christopher, J. (2007). A longitudinal study of conceptual change: Preservice elementary teachers’ conceptions of moon phases. Journal of Research in Science Teaching, 44(2), 303-326. https://doi.org/10.1002/tea.20121