Ανάπτυξη και εφαρμογή ψηφιακών περιβαλλόντων μη τυπικής μάθησης για την εκπαίδευση μαθητών/τριων στις Φυσικές Επιστήμες


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
μη τυπική μάθηση Κέντρο Επιστήμης και Τεχνολογίας ψηφιοποίηση
Μαρία Κενδριστάκη
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Η αναγνωρισμένη εκπαιδευτική αξία των επισκέψεων σε χώρους μη τυπικής μάθησης (π.χ. Κέντρα Επιστήμης) φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη για ψηφιοποίησή τους, ώστε να υπάρχει ακόμα ευκολότερη πρόσβαση και καλύτερη διασύνδεση με τη σχολική πραγματικότητα. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται η ψηφιοποίηση του Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΚΕΤ) “Science in the City” που βρίσκεται στην Παλιά Πόλη του Ρεθύμνου, καθώς και οι απόψεις των πέντε δημιουργών του φυσικού χώρου, που καταγράφηκαν μέσω συνεντεύξεων, μετά την εφαρμογή αυτού του ψηφιοποιημένου υλικού σε μαθητές. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι δημιουργοί του φυσικού χώρου αναγνωρίζουν τις βασικές αρχές ψηφιοποίησης που χρησιμοποιήθηκαν και τη δυνατότητα σύνδεσης του Ψηφιακού ΚΕΤ με την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κενδριστάκη Μ. & Σταύρου Δ. (2023). Ανάπτυξη ψηφιακών περιβαλλόντων μάθησης για την εκπαίδευση μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία σε χώρους μη τυπικής μάθησης. Στο Σκορδούλης Κ., Στεφανίδου Κ., Μανδρίκας Α. & Μπόικος Η. (Επιμ.). Πρακτικά 12ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Αθήνα (σσ. 188-196).
Κενδριστάκη Μ., Μιχαηλίδη Αι., Σταύρου Δ. (2023). Το Κέντρο Επιστήμης και Τεχνολογίας “Science in the City” ως ψηφιακό περιβάλλον μάθησης. Μουσείο - Σχολείο - Εκπαίδευση MusEd, 3(3), 55-65.
Achiam, M. F. (2013). A Content-oriented Model for Science Exhibit Engineering. International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, 3(3), 214–232. https://doi.org/10.1080/21548455.2012.698445
Avraamidou, L. (2015). Reconceptualizing Elementary Teacher Preparation: A case for informal science education. International Journal of Science Education, 37(1), 108–135. https://doi.org/10.1080/09500693.2014.969358
DeWitt, J., & Storksdieck, M. (2008). A short review of school field trips: Key findings from the past and implications for the future. Visitor Studies, 11(2), 181–197. https://doi.org/10.1080/10645570802355562
Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16(2), 171–190. https://doi.org/10.1007/s10956-006-9027-1
Katz, J.E., & Halpern, D. (2015). Can Virtual Museums Motivate Students? Toward a Constructivist Learning Approach. Journal of Science Education and Technology, 24, 776–788. https://doi.org/10.1007/s10956-015-9563-7
Mayring, P. (2015). Qualitative Content Analysis: Theoretical Background and Procedures. In A. Bikner-Ahsbahs, C. Knipping, & N. Presmeg (Eds.), Approaches to Qualitative Research in Mathematics Education (pp. 365-380). Dordrecht: Springer Netherlands. https://doi.org/10.1007/978-94-017-9181-6_13
Orion, N., & Hofstein, A. (1994). Factors that influence learning during a scientific field trip in a natural environment. Journal of Research in Science Teaching, 31(10), 1097–1119. https://doi.org/10.1002/tea.3660311005
Schwan, S., & Riempp, R. (2004). The cognitive benefits of interactive videos: learning to tie nautical knots. Learning and Instruction, 14(3), 293–305. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2004.06.005
Stocklmayer, S., & Gilbert, J. K. (2002). New experiences and old knowledge: Towards a model for the personal awareness of science and technology. International Journal of Science Education, 24(8), 835–858. https://doi.org/10.1080/09500690210126775
Storksdieck, M. (2006). Field trips in environmental education. Berlin, Germany: Berliner Wissenschafts-Verlag.
Sylaiou, S., Liarokapis, F., Kotsakis, K., & Patias, P. (2009). Virtual museums, a survey and some issues for consideration. Journal of Cultural Heritage, 10(4), 520–528. https://doi.org/10.1016/j.culher.2009.03.003