Η οπτική φοιτητών/-τριων ΠΤΔΕ για σύγχρονα κοινωνικο-επιστημονικά ζητήματα κλιματικής αλλαγής


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα Κλιματική αλλαγή Επιχειρηματολογία
Αθανασία Κοκολάκη
Νίκος Καπελώνης
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία εξετάζονται οι οπτικές φοιτητών/τριών ΠΤΔΕ σχετικά με κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα που αφορούν στις λύσεις αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Συγκεκριμένα, 18 φοιτητές/-τριες ΠΤΔΕ εξοικειώθηκαν αρχικά με τις επιστημονικές διαστάσεις της κλιματικής αλλαγής και στη συνέχεια, αφού επεξεργάστηκαν τις απόψεις ποικίλων φορέων όπως είναι η ΕΕ, οι μη-κυβερνητικές-οργανώσεις, οι ακτιβιστές κλπ., διατύπωσαν τις προσωπικές τους θέσεις. Δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ηχογραφήσεων από τις συζητήσεις των φοιτητών/τριών καθώς και από τα φύλλα εργασίας που συμπλήρωναν. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν ότι οι φοιτητές/τριες αιτιολογούν τις θέσεις τους βασιζόμενοι/-ες κυρίως σε κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες ενώ η αξιοποίηση επιστημονικών πτυχών είναι πιο περιορισμένη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bianchi, G., Pisiotis, U., & Cabrera, M. (2022). GreenComp. The European Sustainability Competence Framework. Available online: https://green-comp. eu/wp-content/uploads/2022/02/jrc128040_greencomp_f2. pdf (accessed on 8 August 2022).
Bryman, A. (2017). Social Research Methods (5th ed.). Oxford University Press.
Christenson, N., & Chang Rundgren, S. N. (2015). A framework for teachers’ assessment of socio-scientific argumentation: An example using the GMO issue. Journal of Biological Education, 49(2), 204-212 https://doi.org/10.1080/00219266.2014.923486
Evagorou, M., & Mauriz, B. P. (2017). Engaging Elementary School Pre-Service Teachers in Modeling a Socioscientific Issue as a Way to Help Them Appreciate the Social Aspects of Science. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 5(2), 113-123. https://doi.org/10.18404/ijemst.99074
Fleming, W., Hayes, A. L., Crosman, K. M., & Bostrom, A. (2021). Indiscriminate, irrelevant, and sometimes wrong: Causal misconceptions about climate change. Risk analysis, 41(1), 157-178. https://doi.org/10.1111/risa.13587
Kutluca, A. Y. (2021). An investigation of elementary teachers' pedagogical content knowledge for socioscientific argumentation: The effect of a learning and teaching experience. Science Education, 105(4), 743-775. https://doi.org/10.1002/sce.21624
Lee, H., Chang, H., Choi, K., Kim, S. W., & Zeidler, D. L. (2012). Developing character and values for global citizens: Analysis of pre-service science teachers’ moral reasoning on socioscientific issues. International Journal of Science Education, 34(6), 925-953. https://doi.org/10.1080/09500693.2011.625505
Leiserowitz, A., Maibach, E., Roser-Renouf, C. & Smith, N. (2011). Global Warming’s Six Americas, May 2011. Yale University and George Mason University. New Haven, CT: Yale Project on Climate Change Communication.
Liu, S., & Roehrig, G. (2019). Exploring science teachers’ argumentation and personal epistemology about global climate change. Research in Science Education, 49, 173-189. https://doi.org/10.1007/s11165-017-9617-3
Mukherji, A., Thorne, P., Cheung, W. W. L., Connors, S. L., Garschagen, M., Geden, O., ... & Yassaa, N. (2023). Synthesis Report Of The IPCC Sixth Assessment Report (AR6). United Nations.
Rundgren, S. N. C., & Rundgren, C. J. (2010). SEE-SEP: From a separate to a holistic view of socioscientific issues. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 11 (1), 1-24.
Sadler, T. D., Barab, S. A., & Scott, B. (2007). What do students gain by engaging in socioscientific inquiry?. Research in science education, 37, 371-391. https://doi.org/10.1007/s11165-006-9030-9
Tidemand, S., & Nielsen, J. A. (2017). The role of socioscientific issues in biology teaching: From the perspective of teachers. International Journal of Science Education, 39(1), 44-61. https://doi.org/10.1080/09500693.2016.1264644
Whitmarsh, L., O’Neill, S., & Lorenzoni, I. (2013). Public engagement with climate change: What do we know and where do we go from here? International Journal of Media & Cultural Politics, 9(1), 7–25. https://doi.org/10.1386/macp.9.1.7_1
Wu, Y. T., & Tsai, C. C. (2007). High school students’ informal reasoning on a socio‐scientific issue: Qualitative and quantitative analyses. International Journal of Science Education, 29(9), 1163-1187. https://doi.org/10.1080/09500690601083375