Διδασκαλία της στρατηγικής ελέγχου μεταβλητών με αξιοποίηση της παιδαγωγικής πράκτορα επαυξημένης πραγματικότητας «Νεφέλη»


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών Επαυξημένη Πραγματικότητα Εκπαίδευση Μελλοντικών Νηπιαγωγών
Άγγελος Σοφιανίδης
Αναστάσιος Ζουπίδης
Σιλβέστρα Σακελλαρίου
Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Περίληψη

Στόχος της παρούσας έρευνας είναι ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας καινοτόμου διδακτικής παρέμβασης για την διδασκαλία της Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών (ΣΕΜ) και την απόκτηση δεξιοτήτων ΣΕΜ με αξιοποίηση της Παιδαγωγικής Πράκτορα Επαυξημένης Πραγματικότητας «Νεφέλη» από φοιτητές/φοιτήτριες Νηπιαγωγούς. Στην έρευνα συμμετείχαν 24 φοιτητές/φοιτήτριες Τμήματος Νηπιαγωγών απαντώντας σε σχετικό ερωτηματολόγιο σε τρεις φάσεις της παρέμβασης (pre-mid-post). Οι απαντήσεις των φοιτητών/φοιτητριών αναλύθηκαν ποιοτικά με χρήση ρουμπρίκας και στη συνέχεια έγινε στατιστική ανάλυση. Τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντική βελτίωση σχεδόν σε όλα τα ερωτήματα που συνδέονται με τις δεξιότητες της ΣΕΜ. Ακόμα, τα αποτελέσματα ενισχύουν την άποψη ότι το επιστημονικό περιεχόμενο φαίνεται να έχει επίδραση στην κατανόηση της ΣΕΜ, η οποία διαφοροποιείται μεταξύ των πτυχών της.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Σακελλαρίου Σ., Σοφιανίδης Α., Χατζηκρανιώτης Ε. (2022), Διδακτικές Παρεμβάσεις σε μαθητές Λυκείου στη Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών με τη χρήση ενός Παιδαγωγικού Πράκτορα σε Συνεργατικό Πλαίσιο, Πρακτικά 3ου Συνεδρίου Νέων Ερευνητών, Αλεξανδρούπολη, (υπό έκδοση)
Boudreaux, A., Shaffer, P. S., Heron, P. R., & McDermott, L. C. (2008). Student understanding of control of variables: Deciding whether or not a variable influences the behavior of a system. American Journal of Physics, 76(2), 163-170.
Chen, Z., & Klahr, D. (1999). All other things being equal: Acquisition and transfer of the control of variables strategy. Child development, 70(5), 1098-1120.
Dean Jr, D., & Kuhn, D. (2007). Direct instruction vs. discovery: The long view. Science Education, 91(3), 384-397.
Erlina, N., Susantini, E., Wicaksono, I., & Pandiangan, P. (2018). The Effectiveness of Evidence-Based Reasoning in Inquiry-Based Physics Teaching to Increase Students' Scientific Reasoning. Journal of Baltic Science Education, 17(6), 972-985.
Garzón, J. (2021). An Overview of Twenty-Five Years of Augmented Reality in Education. Multimodal Technologies and Interaction, 5(7), 37.
Klahr, D., & Nigam, M. (2004). The equivalence of learning paths in early science instruction: Effects of direct instruction and discovery learning. Psychological science, 15(10), 661-667.
Lorch Jr, R. F., Lorch, E. P., Calderhead, W. J., Dunlap, E. E., Hodell, E. C., & Freer, B. D. (2010). Learning the control of variables strategy in higher and lower achieving classrooms: Contributions of explicit instruction and experimentation. Journal of Educational Psychology, 102(1), 90.
Schwichow, M., Osterhaus, C., & Edelsbrunner, P. A. (2020). The relation between the control of-variables strategy and content knowledge in physics in secondary school. Contemporary Educational Psychology, 63, 1-14. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2020.101923
Sofianidis, A. (2022). Why Do Students Prefer Augmented Reality: A Mixed-Method Study on Preschool Teacher Students’ Perceptions on Self-Assessment AR Quizzes in Science Education. Education Sciences, 12(5), 329.
Tairab, H. H. (2016). Assessing Students' Understanding of Control of Variables across Three Grade Levels and Gender. International Education Studies, 9(1), 44-54.
Zoupidis, A., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Kariotoglou, P. (2018). Explicitly Linking Simulated with Real Experiments for Conceptual Understanding of Floating/Sinking Phenomena. Themes in eLearning, 11(1), 35-52.
Zoupidis, A., Tselfes, V., and Kariotoglou, P. (2021). Pre-service early childhood teachers’ beliefs that influence their intention to use inquiry-based learning methods, International Journal of Early Years Education.