Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικής Λυκείου


Δημοσιευμένα: Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Προγράμματα Σπουδών Φυσική Λυκείου Επιστημονικές πρακτικές
Γεώργιος Τόμπρας
Αλέξανδρος Κατέρης
Γεώργιος Πολυζώης
Γεώργιος Θ. Καλκάνης
Περίληψη

Το 2023 ολοκληρώθηκε η σύνταξη του νέου Προγράμματος Σπουδών για τη Φυσική Λυκείου ενσωματώνοντας παρατηρήσεις/βελτιώσεις που προέκυψαν από την πιλοτική του εφαρμογή σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία. Το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) Φυσικής Λυκείου σε συνέργεια με αυτά της Φυσικής Γυμνασίου και των «Φυσικών» του Δημοτικού σχολείου (τάξεις Ε και ΣΤ), αναφέρονται στα ίδια θεματικά πεδία, που διατρέχουν όλες τις βαθμίδες, εμπλουτιζόμενες και λαμβάνοντας υπόψη, τα νεότερα πορίσματα της επιστήμης και της εκπαίδευσης με τεκμηρίωση που εδράζεται στην διεθνή βιβλιογραφία. Βασική μέθοδος στην διδακτική πλαισίωση, είναι η επιστημονική-εκπαιδευτική μέθοδος με διερεύνηση, κεντρικό ρόλο στην οποία αποτελεί ο αποδεικτικός πειραματισμός που οδηγεί τους μαθητές στην εκπόνηση εργαστηριακής αναφοράς για την οποία αξιολογούνται. Σε αυτό το πλαίσιο το ΠΣ εστιάζει στις επιστημονικές πρακτικές και τις ενσωματώνει στην διδακτική πλαισίωση και στον σχεδιασμό μάθησης. Οι επιστημονικές πρακτικές απαιτούν ταυτόχρονα συντονισμό γνώσης και δεξιοτήτων και η εμπλοκή των μαθητών στις πρακτικές των επιστημόνων τους προσφέρει μια καλύτερη κατανόηση του τι είναι επιστημονική γνώση και πώς αυτή παράγεται και τροποποιείται. Στο ΠΣ Φυσικής Λυκείου οι διδακτικοί μετασχηματισμοί του επιστημονικού περιεχομένου για κάθε τάξη λαμβάνουν υπόψη τις γνωστικές και γνωσιακές (ή ηλικιακές) ικανότητες, στάσεις και δεξιότητες  των μαθητών/τριών, τις πολιτισμικές τους καταβολές ή / και την υλικοτεχνική υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και εκλαμβάνονται ως τελικό μορφωτικό αγαθό των μαθητών/τριών / μελλοντικών πολιτών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΣΥΜΠΟΣΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Καλκάνης, Γ.Θ. (2021)., Η Επιστημονική – Εκπαιδευτική Μέθοδος με Διερεύνηση και Καλές Πρακτικές. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 1(1), 21-38, https://doi.org/10.12681/riste.27267.
Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: principles, policy & practice, 5(1), 7-74.
Inkinen, J.,˙ Klager, C.,˙ Juuti, K.,˙ Schneider, B.,˙Salmela‐Aro, K.,˙Krajcik, J.,˙& Lavonen, J. (2020). High school students' situational engagement associated with scientific practices in designed science learning situations. Science Education, 104(4), 667-692.
Kirschner, P. A.,˙Sweller, J.,˙& Clark, R. E. (2006). Why minimal guidance during instruction does not work: An analysis of the failure of constructivist, discovery, problem-based, experiential, and inquiry-based teaching. Educational Psychologist, 41, 75–86
Lippman, Laura H.˙ Ryberg, Renee˙ Carney, Rachel˙ Moore,˙ Kristin A. (2015) Workforce connections: key 'soft skills' that foster youth workforce success: toward a consensus across fields, [Bethesda, Maryland]: Child Trends,
Uchida, Y. (2014) Laboratory Report Writing. Imperial College, London