Aπόψεις και δυσκολίες των εκπαιδευτικών για τη στρατηγική ελέγχου μεταβλητών: Έρευνα στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Δημοσιευμένα:
Sep 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών Απόψεις και δυσκολίες εκπαιδευτικών
Περίληψη
Η Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών (ΣΕΜ) αποτελεί μία σημαντική πτυχή της διερεύνησης καθώς και της διερευνητικής μάθησης. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση του σχεδιασμού του ερωτηματολογίου που προέκυψε έπειτα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση των απόψεων και των δυσκολιών των εκπαιδευτικών για την μέθοδο ΣΕΜ, καθώς και η συνοπτική παρουσίαση των αποτελεσμάτων μιας έρευνας σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Ν=84) σχετικά με τις απόψεις τους για τη μέθοδο ΣΕΜ. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί προκειμένου να πετύχουν έναν υψηλό βαθμό κατανόησης και των τεσσάρων υποδεξιοτήτων της ΣΕΜ, χρειάζονται υποστήριξη σε διαφορετικό βαθμό για την καθεμία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΣΥΜΠΟΣΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Γκουντούλα, Χ. (2024). Απόψεις και δυσκολίες των εκπαιδευτικών για τη Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών: έρευνα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση [Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή εργασία]. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Boudreaux, A., Shaffer, P., Heron, P., & McDermott, L. (2008). Student understanding of control of variables: Deciding whether or not a variable influences the behavior of a system. American Journal of Physics, 76, 163–170. https://doi.org/10.1119/1.2805235
Chen, Z., & Klahr, D. (1999). All other things being equal: Acquisition and transfer of the control of variables strategy. Child Development, 70, 1098–1120. https://doi.org/10.1111/1467-8624.00081
National Research Council. (2000). Inquiry and the national science standards. The National Academy Press.
Schwichow, M., Osterhaus, C., & Edelsbrunner, P. A. (2020). The relation between the control of-variables strategy and content knowledge in physics in secondary school. Contemporary Educational Psychology, 63, 1-14. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2020.101923
Schwichow, M., Brandenburger, M., & Wilbers, J. (2022). Analysis of experimental design errors in elementary school: How do students identify, interpret, and justify controlled and confounded experiments? International Journal of Science Education, 44(1), 91–114. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.2015544
Toth, E. E., Klahr, D., & Chen, Z. (2000). Bridging research and practice: A research-based classroom intervention for teaching experimentation skills to elementary school children. Cognition and Instruction, 18(4) 423–459. https://doi.org/10.1207/S1532690XCI1804_1
Varma, T., Volkmann, M., & Hanuscin, D. (2009). Preservice elementary teachers’ perceptions of their understanding of inquiry and inquiry-based science pedagogy: Influence of an elementary science education methods course and a science field experience. Journal of Elementary Science Education, 21(4), 1–22. https://doi.org/10.1007/BF03182354
Wheatley, K. F. (2002). The potential benefits of teacher efficacy doubts for educational reform. Teaching and Teacher Education, 18(1), 5–22. https://doi.org/10.1016/S0742-051X(01)00047-6
Windschitl, M. (2003). Inquiry projects in science teacher education: What can investigative experiences reveal about teacher thinking and eventual classroom practice? Science Education, 87(1), 112–143. https://doi.org/10.1002/sce.10044
Zoupidis, A., Strangas, A., & Kariotoglou. P. (2017). The Influence of Explicit Instruction in Understanding the Control of Variables Strategy: the Case of Preschool Students. In Education Across Borders: Education and Research Across Time and Space, edited by B. C. Dimov, 412–418. ISBN 978-9989-100-51-2.
Zoupidis, Α., Tselfes, V., & Kariotoglou, P. (2021). Pre-service early childhood teachers’ beliefs that influence their intention to use inquiry-based learning methods. International Journal of Early Years Education, 1-15. https://doi.org/10.1080/09669760.2021.1890552