Διδασκαλία εννοιών Φυσικών Επιστημών και καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων κατά την προετοιμασία μαθητών Δευτεροβάθμιας σε διαγωνισμό STEM


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
έννοιες φυσικών επιστημών ήπιες δεξιότητες εκπαίδευση STEM
Άννα Κουμαρά
Χαρίτων Πολάτογλου
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η διδασκαλία εννοιών των Φυσικών Επιστημών και καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων κατά την προετοιμασία 14 μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, όπου έπρεπε να κατασκευάσουν το δικό τους ρομπότ. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες, και δούλεψαν για έξι μήνες. Από τις έννοιες των Φυσικών Επιστημών κατανόησαν την έννοια της αδράνειας και της ταχύτητας. Ταυτόχρονα ανέπτυξαν τις δεξιότητες της δημιουργικότητας, της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της κριτικής σκέψης. Η μέτρηση της εξέλιξης των δεξιοτήτων έγινε με δημιουργία κατάλληλης ρουμπρίκας, όπου φάνηκε ότι όλες οι ομάδες εξελίχθηκαν, σε διαφορετικό βαθμό η καθεμία. Οι έννοιες των Φ.Ε. εξετάστηκαν με ανάλυση συνεντεύξεων των μαθητών για σωστή χρήση στο λόγο τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Anderson, J. (2020). The STEM education phenomenon and its impact on school curriculum. Curriculum Perspectives 40, 217–223. https://doi.org/10.1007/s41297-020-00107-3
Ali, M. Tse, A.W. (2023). Research Trends and Issues of Engineering Design Process for STEM Education in K-12: A Bibliometric Analysis, International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 11(3), pp. 695-727, https://doi.org/10.46328/ijemst.2794
Bybee, R. (2011). Scientific and Engineering Practices in K–12 Classrooms: Understanding A Framework for K–12 Science Education, Science and Children, 78(4).
Church, W., Ford, T., Perova, N., & Rogers, C. (2010). Physics With Robotics - Using LEGO MINDSTORMS In High School Education. AAAI Spring Symposium: Educational Robotics and Beyond.Cimatti, B. (2016). Definition, Development, Assessment of Soft Skills and their role for the quality of organizations and enterprises, International Journal for Quality Research, 10(1), pp. 97-130, https://doi.org/10.18421/IJQR10.01-05
D'Amico, A. Guastella, D Chella, A. (2020). A playful Experiential Learning System with Educational Robotics, Frontiers in Robotics and AI, https://doi.org/10.3389/frobt.2020.00033
English, L. King, D. (2015). STEM learning through engineering design: fourth-grade students’ investigations in aerospace, International Journal of STEM Education, 2(14), https://doi.org/10.1186/s40594-015-0027-7
Ferrarelli, P., Iocchi, L. (2021). Learning Newtonian Physics through Programming Robot Experiments. Technology Knowledge and Learning 26, 789–824. https://doi.org/10.1007/s10758-021-09508-3
Kelley, T. Knowles, J.G. (2016). A conceptual framework for integrated STEM education, International Journal of STEM Education, 3(11). https://doi.org/10.1186/s40594-016-0046-z
Khoiri, A et al (2021) J. Phys.: Conf. Ser. 1764 012142. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1764/1/012142
Kopcha, T.J., McGregor, J., Shin, S. et al. (2017). Developing an Integrative STEM Curriculum for Robotics Education Through Educational Design Research. Journal of Formative Design in Learning, 1, 31–44. https://doi.org/10.1007/s41686-017-0005-1
Millar, V. (2020). Trends, Issues and Possibilities for an Interdisciplinary STEM Curriculum. Science & Education, 29, 929–948 (2020). https://doi.org/10.1007/s11191-020-00144-4
Ntemngwa, C. & Oliver, J.S. (2018). The Implementation of Integrated Science Technology, Engineering and Mathematics (STEM) Instruction using Robotics in the Middle School Science Classroom. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology (IJEMST), 6(1), 12-40. https://doi.org/10.18404/ijemst.380617
Roehrig, G. Dare, E. Ring-Whalen, E. Wieselmann, J. (2021). Understanding coherence and integration in integrated STEM curriculum, International Journal of STEM Education, 8(2), https://doi.org/10.1186/s40594-020-00259-8
Sen, C. Ay. Z. Kiray, S. (2018). STEM skills in the 21st century education, In Book Shelley, M. & Kiray, S (Eds) Research Highlights in STEM Education, ISRES Publishing, p. 81-101
Theodoropoulou, I., Lavidas, K. & Komis, V. (2023). Results and prospects from the utilization of Educational Robotics in Greek Schools. Technology Knowledge Learning 28, 225–240. https://doi.org/10.1007/s10758-021-09555-w