Εξέλιξη ιδεών φοιτητών για τις εξαρτώμενες από το μέγεθος οπτικές ιδιότητες των νανοσωματιδίων


Δημοσιευμένα: Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Νανοτεχνολογία Τριτοβάθμια εκπαίδευση Εξέλιξη ιδεών
Ιωάννης Μεταξάς
Αιμιλία Μιχαηλίδη
Ιωάννης Παυλίδης
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Η Νανοτεχνολογία είναι καινοτόμο επιστημονικό πεδίο με ευρέως εδραιωμένη διδακτική αξία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αυτή η εργασία, βασισμένη στις αρχές του Μοντέλου της Διδακτικής Αναδόμησης, αφορά στην εφαρμογή ενός διδακτικού πειράματος σχετικά με τις εξαρτώμενες από το μέγεθος οπτικές ιδιότητες των υλικών στη νανοκλίμακα. Σκοπός της εφαρμογής ήταν η αποτύπωση της εξέλιξης των ιδεών φοιτητών/τριών τμημάτων χημείας, φυσικής και βιολογίας κατά την εφαρμογή ενός διδακτικού πειράματος για τις οπτικές ιδιότητες των νανοσωματιδίων. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων φανέρωσε μία εξέλιξη ιδεών σε δύο στάδια. Το πρώτο ήταν η μετάβαση από ανεξαρτησία μεγέθους των οπτικών ιδιοτήτων σε μερική εξάρτηση. Το δεύτερο ήταν η μετάβαση της μερικής εξάρτησης σε πλήρη εξάρτηση συγκεκριμένα στην νανοκλίμακα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Duit, R., Gropengießer, H., Kattmann, U., Komorek, M., & Parchmann, I. (2012) The model of educational reconstruction – A framework for improving teaching and learning science. In Science Education Research and Practice in Europe, (pp. 13-37). Rotterdam: Sense Publishers.
Komorek M. & Duit R. (2004). The teaching experiment as a powerful method to develop and evaluate teaching and learning sequences in the domain of non-linear systems. International Journal of Science Education, 26, 619-633. https://doi.org/10.1080/09500690310001614717
Mayring P., Qualitative Content Analysis: Theoretical Background and Procedures. Ιn A. Bikner-Ahsbahs, C. Knipping & N. Presmeg (Eds.), Approaches to Qualitative Research in Mathematics Education. 2015 (pp. 365-380), Dordrecht: Springer.
Metaxas, I., Michailidi, E., Stavrou, D. & Pavlidis, I. V. (2021). Educational reconstruction of size-depended-properties in nanotechnology for teaching in tertiary education Chemistry Teacher International, vol. 3(4), 413-422. https://doi.org/10.1515/cti-2021-0011
Muniz, M., N. & Oliver-Hoyo, M., T. (2014). Investigating Quantum Mechanical Tunneling at the Nanoscale via Analogy: Development and Assessment of a Teaching Tool for Upper-Division Chemistry. Journal of Chemical Education, 91, 1546-1556. https://doi.org/10.1021/ed400761q
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos D. & Papadopoulou P. (2022) A teaching learning sequence on nanoscience and nanotechnology content at primary school level: evaluation of students’ learning, International Journal of Science Education, 44(12), 1932-1957. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2105976
Stavrou, D., Michailidi, E., Sgouros, G., & Dimitriadi, K. (2015). Teaching high-school students nanoscience and nanotechnology. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education, 3(4), 501–511. https://doi.org/10.31129/lumat.v3i4.1019
Stevens, S., Y., Delgado, C. & Krajcik, J., S. (2010) Developing a Hypothetical Multi-Dimensional Learning Progression for the Nature of Matter. Journal of Research in Science Teaching, 47(6), 687-715. https://doi.org/10.1002/tea.20324