Στατιστική, γεωγραφία και ΤΠΕ. Μπορούν να πορευτούν μαζί; Απόψεις μαθητών/τριών Β/θμιας εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Στατιστικός γραμματισμός Γεωχωρικός γραμματισμός ΤΠΕ
Ουρανία Ρίζου
Αικατερίνη Κλωνάρη
Νικόλαος Αποστολέλλης
Χαράλαμπος - Γεράσιμος Ρίζος
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται οι απόψεις μαθητών/τριών Β/θμιας εκπαίδευσης, απέναντι στον στατιστικό, γεωχωρικό και ψηφιακό γραμματισμό. Στη μελέτη περίπτωσης συμμετείχαν 41 μαθητές και μαθήτριες σχολικής μονάδας του Νομού Λέσβου, οι οποίοι/ες χρησιμοποιώντας την πιλοτική ψηφιακή πλατφόρμα statistics4school.eu ολοκλήρωσαν τις δραστηριότητες ενός κατάλληλα διαμορφωμένου εκπαιδευτικού σεναρίου. Τα συνδυασμένα αποτελέσματα έδειξαν ότι θεωρούν πως η συμβολή της πιλοτικής πλατφόρμας στην υλοποίηση των δραστηριοτήτων, χρησιμοποιώντας την καθοδηγούμενη ανακαλυπτική μάθηση ως μέθοδο διδασκαλίας, ήταν εύστοχη καθώς η διαθεματική προσέγγιση της Στατιστικής με τη Γεωγραφία μέσω των ΤΠΕ μπορεί να υποστηρίξει την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και την καλλιέργεια των προαναφερθέντων γραμματισμών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ιωσηφίδης, Θ. (2017). Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας και Επιστημολογία των Κοινωνικών Επιστημών. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Τζιόλα.
Καρανικόλα, Α., Κουτσούμπα, Μ. & Μανούσου, Ε. (2022). Σχολική εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Παραστατικές Τέχνες: μία έρευνα δράσης του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης στο μάθημα της Μουσικής στο Δημοτικό Σχολείο. Πρακτικά 11ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διεθνές Συνέδριο στην Ανοιχτή και εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Εμπειρίες, Προκλήσεις, Προοπτικές, 11(3Α), Αθήνα, 21-23 Νοεμβρίου 2021, σελ. 119-132. Διαθέσιμο στο: https://doi.org/10.12681/icodl.3396
Ρίζου, Ο. 2023. Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και διαχείρισή του μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας: Χρήση στατιστικών πακέτων και γεωχωρικών δεδομένων στη Β/θμια Εκπαίδευση. Διδακτορική Διατριβή, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Τμήμα Γεωγραφίας. http://dx.doi.org/10.12681/eadd/53380
Alseelawi, N. S., Adnan, E. K., Xazim, H. T., ALRikabi, H. S. & Nasser, K., W. (2020). Design and Implementation of an E-learning Platform Using N-Tier Architecture. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 14(6), 171-185. https://doi.org/10.3991/ijim.v14i06.14005
Cohen, L., Manion, L. & Mortison, K. (2017). Research methods in education. 8th edition. Abingdon UK & New York: Routledge. eBook. https://doi.org/10.4324/9781315456539
Dawson, V., Eilam, E., Tolppanen, S., Ben Zvi Assaraf, O., Gokpinar, T., Goldman, D., Putri, G. A. P., Subiantoro, A., A. W., White, P. & Quinton, H. W. (2022). A cross-country comparison of climate change in middle school science and geography curricula. International Journal of Science Education, 44(9), 1379-1398. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2078011
Gagnier, K. M. & Fisher, K. R. (2020). Unpacking the Black Box of Translation: A framework for infusing spatial thinking into curricula. Cognitive Research: Principles and Implications, 5(1), 1-19. https://doi.org/10.1186%2Fs41235-020-00222-9
Gal, I. (2002). Adults' statistical literacy: Meanings, components, responsibilities. International statistical review, 70(1), 1-25. https://doi.org/10.2307/1403713
Granados-Sánchez, J. (2022). Levels of Transformation in Sustainable Curricula: The Case of Geography Education. Sustainability, 14, 4481, 1-23. https://doi.org/10.3390/su14084481
Hidayati, N. A., Waluya, S. B., Rochmad & Wardono (2020). Statistics literacy: what, why and how? Ahmad Dahlan International Conference on Mathematics and Mathematics Education 8-9 November 2019, Yogyakarta, Indonesia. Journal of Physics: Conference Series, 1613, 1-8. doi:10.1088/1742-6596/1613/1/012080
Hood, J. C., Graber, C. & Brase, G. L. (2020). Comparing the Efficacy of Static and Dynamic Graph Types in Communicating Complex Statistical Relationships. Frontiers in Psychology, 10, 1-7. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02986
Johannssen, A., Chukhrova, N., Schmal, F. & Stabenow, K. (2021). Statistical Literacy—Misuse of Statistics and Its Consequences. Journal of Statistics and Data Science Education, 00(0), 1-9. https://doi.org/10.1080/10691898.2020.1860727
Moorman L. (2019). The Evolution and Definition of Geospatial Literacy. In: Balram S. & Boxall J. (Eds.), GIScience Teaching and Learning Perspectives. Advances in Geographic Information Science. Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-06058-9_2
Muñiz-Rodríguez, L., Rodríguez-Muñiz, L. J. & Alsina, A. (2020). Deficits in the Statistical and Probabilistic Literacy of Citizens: Effects in a World in Crisis. Mathematics 2020, 8(11), 1-20. https://doi.org/10.3390/math8111872
Opoku, F., Serbeh, R. & Amoah, E. G. (2021). Geography education in perspective: an enquiry into Ghanaian senior high school students’ positive and negative attitudes towards geography. International Research in Geographical and Environmental Education, 30(1), 39-53. https://doi.org/10.1080/10382046.2020.1727115
Ridgway, J., Ridgway, R. & Dickens, C. (2022). Civic Statistics in context: mapping the global evidence ecosystem. In: J. Ridgway (ed.), Statistics for Empowerment and Social Engagement: teaching Civic Statistics for informed citizenship. Springer.