Διερεύνηση διεπιστημονικών STEM διασυνδέσεων σε διδακτική ενότητα για την κλιματική αλλαγή από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς


Δημοσιευμένα: Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Διασυνοριακά αντικείμενα STEM εκπαίδευση Κλιματική αλλαγή
Χαρά Μπιτσάκη
Ιωάννης Μεταξάς
Αθανασία Κοκολάκη
Δημήτρης Σταύρου
Olivia Levrini
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστούν έννοιες που αξιοποιούνται στην αποτελεσματική διασύνδεση των STEM πεδίων σε διεπιστημονική STEM ενότητα για την κλιματική αλλαγή καθώς και τα χαρακτηριστικά των εννοιών αυτών όπως τα αναγνωρίζουν μελλοντικοί εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσα από το πλαίσιο των διασυνοριακών αντικειμένων. Στην έρευνα συμμετείχαν 14 μελλοντικοί εκπαιδευτικοί από Ελλάδα, Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία, με υπόβαθρο σε διαφορετικά STEM αντικείμενα, οι οποίοι παρακολούθησαν ένα εβδομαδιαίο θερινό σχολείο για τη διεπιστημονική STEM προσέγγιση. Από την εφαρμογή προέκυψε η σημασία της πολυπλοκότητας στην ανάδειξη της διεπιστημονικής φύσης της ΚΑ καθώς και οι δυσκολίες που φέρει για μελλοντικούς εκπαιδευτικούς Μαθηματικών και Επιστήμης Υπολογιστών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΣΥΜΠΟΣΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Akkerman, S. F., & Bakker, A. (2011). Boundary Crossing and Boundary Objects. Review of Educational Research, 81(2), 132–169. https://doi.org/10.3102/0034654311404435
Akkerman, S., & Bruining, T. (2016). Multilevel Boundary Crossing in a Professional Development School Partnership. Journal of the Learning Sciences, 25(2), 240–284. https://doi.org/10.1080/10508406.2016.1147448
Dare, E. A., Ellis, J. A., & Roehrig, G. H. (2018). Understanding science teachers’ implementations of integrated STEM curricular units through a phenomenological multiple case study. International Journal of STEM Education, 5(1). https://doi.org/10.1186/s40594-018-0101-z
Duit, R., Gropengießer, H., Kattmann, U., Komorek, M., & Parchmann, I. (2012). The Model of Educational Reconstruction – a Framework for Improving Teaching and Learning Science1. Science Education Research and Practice in Europe, 13–37. https://doi.org/10.1007/978-94-6091-900-8_2
English, L. D. (2016). STEM education K-12: perspectives on integration. International Journal of STEM Education, 3(1). https://doi.org/10.1186/s40594-016-0036-1
Honey, M., Pearson, G., & Schweingruber, H. (Eds.). (2014). STEM integration in K-12 education: Status, prospects, and an agenda for research. Washington, DC: National Academies Press. https://doi.org/10.18260/1-2--20673
Liu, S.-C. (2022). Examining undergraduate students’ systems thinking competency through a problem scenario in the context of climate change education. Environmental Education Research, 29(12), 1780–1795. https://doi.org/10.1080/13504622.2022.2120187
Lehtonen, A., Salonen, A. O., & Cantell, H. (2019). Climate change education: A new approach for a world of wicked problems. In Sustainability, human well-being, and the future of education (pp. 339-374). Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-78580-6_11
Margot, K. C., & Kettler, T. (2019). Teachers’ perception of STEM integration and education: a systematic literature review. International Journal of STEM Education, 6(1). https://doi.org/10.1186/s40594-018-0151-2
Martín‐Páez, T., Aguilera, D., Perales‐Palacios, F. J., & Vílchez‐González, J. M. (2019). What are we talking about when we talk about STEM education? A review of literature. Science Education, 103(4), 799–822. Portico. https://doi.org/10.1002/sce.21522
Moore, T. J., Glancy, A. W., Tank, K. M., Kersten, J. A., Smith, K. A., & Stohlmann, M. S. (2014). A Framework for Quality K-12 Engineering Education: Research and Development. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 4(1). https://doi.org/10.7771/2157-9288.1069
Peters, B. G., & Tarpey, M. (2019). Are wicked problems really so wicked? Perceptions of policy problems. Policy and Society, 38(2), 218–236. https://doi.org/10.1080/14494035.2019.1626595
Peters-Burton, E. E., & Knight, K. L. (2022). Integrated STEM Teacher Education. Handbook of Research on Science Teacher Education, 465–476. https://doi.org/10.4324/9781003098478-41
Ryu, M., Mentzer, N., & Knobloch, N. (2018). Preservice teachers’ experiences of STEM integration: challenges and implications for integrated STEM teacher preparation. International Journal of Technology and Design Education, 29(3), 493–512. https://doi.org/10.1007/s10798-018-9440-9
Leigh Star, S. (2010). This is Not a Boundary Object: Reflections on the Origin of a Concept. Science, Technology, & Human Values, 35(5), 601–617. https://doi.org/10.1177/0162243910377624
Tasquier, G., Levrini, O., & Dillon, J. (2016). Exploring students’ epistemological knowledge of models and modelling in science: results from a teaching/learning experience on climate change. International Journal of Science Education, 38(4), 539–563. https://doi.org/10.1080/09500693.2016.1148828
Zhang, D., & Shen, J. (2015). Disciplinary Foundations for Solving Interdisciplinary Scientific Problems. International Journal of Science Education, 37(15), 2555–2576. https://doi.org/10.1080/09500693.2015.1085658