Καλλιέργεια της περιβαλλοντικής ελπίδας σε μαθητές Δημοτικού σχολείου μέσω ενός εκπαιδευτικού περιβαλλοντικού προγράμματος για την κλιματική αλλαγή


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαίδευση για την Κλιματική Αλλαγή Αίσθηση Περιβαλλοντικής Ελπίδας Συμμετοχικό Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα Δράσης
Ραφαέλλα Μαλλούππα
Στέλλα Πέτρου
Κωνσταντίνος Κορφιάτης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζουμε και συζητάμε τα αποτελέσματά μας από την εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού περιβαλλοντικού προγράμματος που αποσκοπούσε στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής ελπίδας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής σε μαθητές Δημοτικού σχολείου. Στο 1ο στάδιο του προγράμματος, οι μαθητές συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες μέσω των οποίων έμαθαν για τις αιτίες και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, διεξήγαγαν πειράματα για τη μελέτη του φαινομένου του θερμοκηπίου, ανέλαβαν δράση για τον υπολογισμό του ανθρακικού αποτυπώματος του σχολείου τους και αναζήτησαν τρόπους για τη μείωσή του. Στο 2ο στάδιο, η υλοποίηση συλλογικών δράσεων εντός του σχολείου, τους τόνωσε την αίσθηση της ελπίδας και της αυτό-αποτελεσματικότητας για άμβλυνση αυτού του τοπικού αλλά και διεθνούς προβλήματος.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Hickman, C., Marks, E., Pihkala, P., Clayton, S., Lewandowski, R. E., Mayall, E. E., ... & Van Susteren, L. (2021). Climate anxiety in children and young people and their beliefs about government responses to climate change: a global survey. The Lancet Planetary Health, 5(12), e863-e873.
Kelsey,T.,Megan K., Okochi C.,Gold, A.& Leckey, E.(2021).Framing action in a youth climate change filmmaking program: hope, agency, and action across scales, Environmental Education Research, 27(5),706-727.
Kerret, D., Orkibi, H., & Ronen, T. (2014). Green perspective for a hopeful future: Explaining green schools’ contribution to environmental subjective well-being. Review of General Psychology, 18(2), 82–88. https://dx.doi.org/10.1037/ gpr0000006
Kerret, D., Orkibi, H., & Ronen, T. (2016). Testing a model linking environmental hope and self-control with students' positive emotions and environmental behavior. The Journal of Environmental Education, 47(4), 307-317.
Kerret, D., Orkibi, H., & Ronen, T. (2020) Two for one: achieving both pro-environmental behavior and subjective well-being by implementing environmental-hope-enhancing programs in schools, The Journal of Environmental Education, 51(6), 434-448
Kolenatý, M., Kroufek, R., & Činčera, J. (2022). What triggers climate action: The impact of a climate change education program on students’ climate literacy and their willingness to act. Sustainability, 14(16), 10365.
Krüger, J., Höffler, T., & Parchmann, I. (2022). Trust in science and scientists among secondary school students in two out-of-school learning activities. International Journal of Science Education, 12(2), 111-125.
Li, C. J., and M. C. Monroe. 2019. “Exploring the Essential Psychological Factors in Fostering Hope concerning Climate Change.” Environmental Education Research 25 (6), 936–954.
Mogensen, F., & Schnack, K. (2010). The action competence approach and the ‘new’ discourses of education for sustainable development, competence and quality criteria. Environmental Education Research, 16(1),59–74.
Ojala, M. (2012). Hope and climate change: the importance of hope for environmental engagement among young people. Environmental Education Research, 18(5), 625-642
Ojala, Μ. (2021). Safe spaces or a pedagogy of discomfort? Senior high school teachers’ meta-emotion philosophies and climate change education, The Journal of Environmental Education, 52(1), 40-52.
Oxfam Education (2022). The Human Impact of Climate Change - A teaching resource for ages 9-11. http://hdl.handle.net/10546/621349
Snyder, C. R., Hoza, B., Pelham, W. E., Rapoff, M., Ware, L., Danovsky, M., & Stahl, K. J. (1997). The development and validation of the Children’s Hope Scale. Journal of Pediatric Psychology, 22(3), 399–421.