Εναλλακτικές ιδέες προπτυχιακών φοιτητών/τριων Δημοτικής Εκπαίδευσης για το υδατικό αποτύπωμα


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Υδατικό Αποτύπωμα Εικονικό Νερό Εναλλακτικές Αντιλήψεις Φοιτητών/τριών
Στέργιος Γκίτσας
Γεώργιος Μαλανδράκης
Νικόλαος Θεοδοσίου
Νικόλαος Λαμπρινός
Περίληψη

Οι ανθρώπινες δραστηριότητες χρησιμοποιούν και ρυπαίνουν μεγάλες ποσότητες νερού. H χρήση της μεθοδολογίας του Υδατικού Αποτυπώματος (ΥΑ) μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη διαχείριση του νερού από τα άτομα και τις κυβερνήσεις. Η παρούσα έρευνα είχε ως σκοπό τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τις εναλλακτικές αντιλήψεις προπτυχιακών εκπαιδευτικών από Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης για το ΥΑ.  Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου 9 Ερωτήσεων, το οποίο συμπληρώθηκε από 64 φοιτητές/τριες. Πραγματοποιήθηκε ανάλυση περιεχομένου στις απαντήσεις των φοιτητών/τριών με μονάδα ανάλυσης τη μονάδα νοήματος. Η ανάλυση περιεχομένου φανέρωσε πολλές εναλλακτικές αντιλήψεις και παρανοήσεις των συμμετεχόντων σχετικά με τον εννοιολογικό προσδιορισμό του ΥΑ.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Çamur, D., Konyalioglu, F. S., Ketrez, G., Güneş, İ. S., & Hasde, M. (2020). Bir üniversitenin bazı fakültelerinde okuyan öğrencilerin su tüketimi konusundaki bilgi, tutum ve davranışları. Turkish Bulletin of Hygiene & Experimental Biology/Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji, 77.
Chapagain, A., & Orr, S. (2008). UK water footprints: The impact of the UK’s food and fibre consumption on global water resouces. WWF-UK.
Hoekstra, A. Y. (2003). Virtual water trade. Proceedings of the International Expert Meeting on Virtual Water Trade, Delft, The Netherlands, 12–13 December 2002, Value of Water Research Report Series No.12, UNESCO-IHE, Delft.
Hoekstra, A. Y., & Chapagain, A. K. (Eds.). (2008). Globalization of Water. Blackwell Publishing Ltd. https://doi.org/10.1002/9780470696224
Hoekstra, A. Y., Chapagain, A. K., Aldaya, M. M., & Mekonnen, M. M. (2011). The water footprint assessment manual: Setting the global standard. Earthscan.
Jia, X., Varbanov, P. S., Alwi, S. R. W., Yang, D., & Klemeš, J. J. (2021). Cost-Based Quantitative-Qualitative Water Footprint Considering Multiple Contaminants. Resources, Conservation and Recycling, 168, 105339. https://doi.org/10.1016/j.resconrec.2020.105339
Liampa, V., Malandrakis, G. N., Papadopoulou, P., & Pnevmatikos, D. (2019). Development and Evaluation of a Three-Tier Diagnostic Test to Assess Undergraduate Primary Teachers’ Understanding of Ecological Footprint. Research in Science Education, 49(3), 711–736. https://doi.org/10.1007/s11165-017-9643-1
Liu, J., Zhao, D., Mao, G., Cui, W., Chen, H., & Yang, H. (2020). Environmental Sustainability of Water Footprint in Mainland China. Geography and Sustainability, 1(1), 8–17. https://doi.org/10.1016/j.geosus.2020.02.002
Treagust, D. F. (1988). Development and use of diagnostic tests to evaluate students’ misconceptions in science. International Journal of Science Education, 10(2), 159–169. https://doi.org/10.1080/0950069880100204
Treagust, D. F. (1995). Diagnostic assessment of students’ science knowledge. In S. M. Glynn & R. Duit (Eds.), Learning in science in the schools: Research reforming practice (Vol. 1, pp. 327–346). Lawrence Erlbaum.
United Nations. World Commission on Environment and Development. (1987). Our Common Future.
Watercalculator.org. (n.d.). Water Footprint Calculator. https://www.watercalculator.org/
WWAP, World Water Assessment Programme. (2009). The United Nations World Water Developing Report 3: Water in a changing world, WWAP, UNESCO Publishing, Paris and Earthscan, London. Earthscan.