Οι πρακτικές επικοινωνίας της κλιματικής αλλαγής στο ευρύ κοινό από STEM ερευνητές/-τριες


Δημοσιευμένα: Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Επικοινωνία της επιστήμης Εμπλοκή ευρέος κοινού Κλιματική αλλαγή
Αθανασία Κοκολάκη
Δημήτρης Σταύρου
Lucy Avraamidou
Περίληψη

Η παρούσα εργασία εξετάζει τις υφιστάμενες πρακτικές που ακολουθούν STEM ερευνητές/-τριες αναφορικά με την επικοινωνία της κλιματικής αλλαγής στο ευρύ κοινό καθώς και το πώς αυτές οι πρακτικές διαμορφώνονται έπειτα από ένα πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης των STEM ερευνητών/-τριων σε στρατηγικές εμπλοκής του ευρέος κοινού σε δράσεις για το κλίμα. Στην έρευνα συμμετείχαν 18 ερευνητές/-τριες, που εργάζονται είτε σε πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα της χώρας είτε σε κέντρα επιστήμης και τεχνολογίας. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν την υλοποίηση σχολικών επισκέψεων στα ερευνητικά κέντρα και τη διεξαγωγή ομιλιών για διάχυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων στο ευρύ κοινό  ως τις κυρίαρχες πρακτικές που υιοθετούν οι ερευνητές/-τριες ενώ αναδεικνύεται και η πρόθεσή τους για εμπλουτισμό των δράσεων που υλοποιούν με πτυχές της φύσης της επιστήμης ως ένας τρόπος ενίσχυσης της εμπιστοσύνης του κοινού απέναντι στην επιστήμη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΣΥΜΠΟΣΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Baram-Tsabari, A., & Lewenstein, B. V. (2017a). Science communication training: What are we trying to teach? International Journal of Science Education, Part B, 7(3), 285–300. https://doi.org/10.1080/21548455.2017.1303756
Bryman, A. (2017). Social Research Methods (5th ed.). Oxford University Press.
Dillon, J., & Avraamidou, L. (2020). Towards a viable response to COVID-19 from the science education community. Journal for Activist Science and Technology Education, 11(2), 1-6 https://doi.org/10.33137/jaste.v11i2.34531
Erduran, S., & Dagher, Z. R. (2014). Reconceptualizing nature of science for science education (pp. 1-18). Springer Netherlands.
Fleming, W., Hayes, A. L., Crosman, K. M., & Bostrom, A. (2021). Indiscriminate, irrelevant, and sometimes wrong: Causal misconceptions about climate change. Risk analysis, 41(1), 157-178. https://doi.org/10.1111/risa.13587
Hendriks, F., Kienhues, D., & Bromme, R. (2016b). Trust in science and the science of trust. In B. Blöbaum (Ed.), Trust and Communication in a digitized world (pp. 143–159). Springer International Publishing.
Koswatta, T. J., Parrella, J. A., Leggette, H. R., Ramasubramanian, S., & Rutherford, T. (2022). Improving public science communication: a case study of scientists’ needs when communicating beyond the academy. International Journal of Science Education, Part B, 12(2), 174-191. https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2055191
Krüger, J. T., Höffler, T. N., & Parchmann, I. (2022). Trust in science and scientists among secondary school students in two out-of-School learning activities. International Journal of Science Education, Part B, 12(2), 111-125. https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2045380
Leiserowitz, A., Maibach, E., Roser-Renouf, C. & Smith, N. (2011). Global Warming’s Six Americas, May 2011. Yale University and George Mason University. New Haven, CT: Yale Project on Climate Change Communication.
Lewandowsky, S., Cook, J., Ecker, U. K. H., Albarracín, D., Amazeen, M. A., Kendeou, P., Lombardi, D., Newman, E. J., Pennycook, G., Porter, E. Rand, D. G., Rapp, D. N., Reifler, J., Roozenbeek, J., Schmid, P., Seifert, C. M., Sinatra, G. M., Swire-Thompson, B., van der Linden, S., Vraga, E. K., Wood, T. J., Zaragoza, M. S. (2020). The Debunking Handbook 2020. Available at https://sks.to/db2020. https://doi.org/10.17910/b7.1182
Mukherji, A., Thorne, P., Cheung, W. W. L., Connors, S. L., Garschagen, M., Geden, O., ... & Yassaa, N. (2023). Synthesis Report Of The IPCC Sixth Assessment Report (AR6). United Nations.
Osborne, J. et al,. (2022). Science Education in an Age of Misinformation. Stanford University, Stanford, CA.
Osborne, J., & Pimentel, D. (2023). Science education in an age of misinformation. Science Education, 107(3), 553-571. https://doi.org/10.1002/sce.21790
Richards, G. W., & Carruthers Den Hoed, R. (2018). Seven strategies of climate change science communication for policy change: Combining academic theory with practical evidence from science–policy partnerships in Canada. Handbook of Climate Change Communication:Vol. 2: Practice of Climate Change Communication, 147-160.
Whitmarsh, L., O’Neill, S., & Lorenzoni, I. (2013). Public engagement with climate change: What do we know and where do we go from here? International Journal of Media & Cultural Politics, 9(1), 7–25. https://doi.org/10.1386/macp.9.1.7_1