Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα διερευνητικής μάθησης για τη δημόσια υγεία


Δημοσιευμένα: Σεπ 17, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα Μάθηση μέσω Διερεύνησης Δημόσια Υγεία
Δημήτρης Χαλκίδης
Γεωργία Ιατράκη
Παύλος Γκαϊντατζής
Αναστάσιος Μικρόπουλος
Περίληψη

Στο πλαίσιο του προγράμματος εκπαίδευσης στης Φυσικές Επιστήμες PAFSE, αναπτύχθηκαν 24 νέα διαδραστικά και δυναμικά Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα, όπως προσομοιώσεις, οπτικοποιήσεις, εννοιολογικοί χάρτες, χάρτες, χρονογραμμές και περιβάλλοντα κριτικής ανάγνωσης πηγών. Εστιάζουν σε κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα σχετιζόμενα με τη Δημόσια Υγεία και τις μεταδοτικές ασθένειες, αναδεικνύουν πολλαπλές αναπαραστάσεις των Φυσικών Επιστημών, αναδεικνύουν διεπιστημονικές συνδέσεις και τη σημασία των Μαθηματικών στις Φυσικές Επιστήμες. Είναι διαθέσιμα στο αποθετήριο Photodentro PAFSE στην αγγλική και ελληνική γλώσσα. Το εργαστήριο απευθύνεται σε ερευνητές και εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αποσκοπεί στην εξοικείωση των συμμετεχόντων με το παραχθέν λογισμικό και την ενσωμάτωσή του στο πλαίσιο διερευνητικής μάθησης με συμμετοχικές τεχνικές όπως η δομημένη διερεύνηση, η καθοδηγούμενη διερεύνηση, η επιχειρηματολογία και η επίλυση προβλήματος.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κουμαράς, Π. (2017). Διδάσκοντας Φυσική αύριο … με στόχο την καλλιέργεια γνώσεων και ικανοτήτων για τη ζωή. Gutenberg, Αθήνα.
Μελαγωνίτου, Α. (2023). Η Ψευδοεπιστήμη την εποχή της COVID-19. Διπλωματική Εργασία. Εθνικό και Καποδιστρικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα, https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/3338714.
Τζιμογιάννης, Α. (2019). Ψηφιακές Τεχνολογίες και Μάθηση του 21ου αιώνα. Κριτική, Αθήνα.
Φλογαΐτη, Ε., Λιαράκου, Γ., & Γαβριλάκης, Κ. (2021). Συμμετοχικές μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης: Εφαρμογές στην εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία. Πεδίο, Αθήνα.
Χαλκιά, Κ. (2010). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες. Θεωρητικά ζητήματα, προβληματισμοί, προτάσεις (Α΄ Τόμος). Πατάκη, Αθήνα.
Ampatzidis, G., & Armeni, A. (2022). Designing a learning environment to teach about COVID-19. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 11(8Β), 169-175.
Ancker, J. S., & Kaufman, D. (2007). Rethinking health numeracy: a multidisciplinary literature review. Journal of the American Medical Informatics Association, 14(6), 713-721.
Banchi, H., & Bell, R. (2008). The many levels of inquiry. Science and Children, 46(2), 26.
Chalkidis, D., Santos, C., & Mikropoulos, T. A. (2022). Partnerships for Science Education: Public health education and awareness with digital technologies. 13th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), 29th August – 2nd September, Nicosia, Cyprus.
Chinn, D. (2011). Critical health literacy: A review and critical analysis. Social Science & Medicine, 73(1), 60-67.
Constantinou, C. P., & Rybska, E. (2024). Design principles for integrating science practices with conceptual understanding: an example from a digital learning environment on microbial resistance to antibiotics. Humanities and Social Sciences Communications, 11(1), 1-12.
Courtenay, K., & Perera, B. (2020). COVID-19 and people with intellectual disability: Impacts of a pandemic. Irish Journal of Psychological Medicine, 37(3), 231-236.
Delgado, P., Ávila, V., Fajardo, I., & Salmerón, L. (2019). Training young adults with intellectual disability to read critically on the internet. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 32(3), 666–677.
Freedman, D. A., Bess, K. D., Tucker, H. A., Boyd, D. L., Tuchman, A. M., & Wallston, K. A. (2009). Public health literacy defined. American Journal of Preventive Medicine, 36(5), 446-451.
Gaintatzis, P., Chalkidis, D., Iatraki, G., Mikropoulos T. A., Megalou, E., & Santos, C. (2023). Designing Digital Learning Objects for Public Health. Στο 4ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέριο Ηλεκτρονική Μάθηση και Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι - Πρακτικά Εργασιών (σ. 21-23). Αθήνα.
Jonassen, D. H., Carr, C., & Yueh, H. P. (1998). Computers as mindtools for engaging learners in critical thinking. TechTrends, 43(2), 24-32.
Jonassen, D., & Cho, Y. H. (2008). Externalizing mental models with mindtools. In Understanding Models for Learning and Instruction (pp. 145-159). Springer, Boston.
Krell, M., Reinisch, B., & Krüger, D. (2015). Analyzing students’ understanding of models and modeling referring to the disciplines biology, chemistry, and physics. Research in Science Education, 45, 367-393.
Lederman, N. G. (2018). Nature of scientific knowledge and scientific inquiry in biology teaching. In Kampourakis, K., & Reiss,, M. (Eds). Teaching biology in schools (pp. 216-235). Routledge.
Mallidis-Malessas, P., Iatraki, G., & Mikropoulos, T. A. (2021). Teaching Physics to Students With Intellectual Disabilities Using Digital Learning Objects. Journal of Special Education Technology. https://doi.org/10.1177/01626434211054441
Mikropoulos, T. A., & Iatraki, G. (2023). Digital technology supports science education for students with disabilities: A systematic review. Education and Information Technologies, 28(4), 3911-3935.
Morens, D. M., & Fauci, A. S. (2020). Emerging pandemic diseases: how we got to COVID-19. Cell, 182(5), 1077-1092.
Osborne, J. (2014). Teaching scientific practices: Meeting the challenge of change. Journal of Science Teacher Education, 25(2), 177-196.
Paakkari, L., & Okan, O. (2020). COVID-19: health literacy is an underestimated problem. The Lancet Public Health, 5(5), e249-e250.
Reiss, M. J. (2022). Trust, science education and vaccines. Science & Education, 31(5), 1263-1280.
Topali, P., & Mikropoulos, T. A. (2019). Digital learning objects for teaching computer programming in primary students. In Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education: First International Conference, TECH-EDU 2018, Thessaloniki, Greece, June 20–22, 2018, Revised Selected Papers 1 (pp. 256-266). Springer International Publishing.
Zhao, X., & Knobel, P. (2021). Face mask wearing during the COVID-19 pandemic: comparing perceptions in China and three European countries. Translational behavioral medicine, 11(6), 1199-1204.