Αστρονομία στη σχολική εκπαίδευση: Μια απουσία που μετράει
Περίληψη
Στην Ελλάδα, η Αστρονομία απουσιάζει από τη σχολική εκπαίδευση σαν ξεχωριστό αντικείμενο. Θέματα Αστρονομίας συναντώνται μόνο είτε ως συμπληρωματικό υλικό, παραθέματα, είτε ως παραδείγματα εφαρμογής θεωρίας άλλων γνωστικών αντικειμένων. Αυτό έρχεται σε άμεση αντίθεση με το πλήθος των εφαρμογών της Αστρονομίας στην καθημερινότητα, αλλά και του τεράστιου ενδιαφέροντος του κοινού για θέματα του Διαστήματος. Φαίνεται, λοιπόν, αναγκαίο να βρεθούν τρόποι ένταξης της Αστρονομίας στη σχολική εκπαίδευση. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα πρώτα αποτελέσματα της από κάτω προς τα πάνω (bottom-up) αξιολόγησης μιας διδακτικής πρότασης η οποία εισηγείται την ένταξη θεμάτων της Αστρονομίας στο σχολείο μέσα από τη Γεωγραφία. Η αξιολόγηση έγινε από εν ενεργεία εκπαιδευτικούς – μεταπτυχιακούς φοιτητές του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική και Δημόσια Κατανόηση των Φυσικών Επιστημών και των Ψηφιακών Τεχνολογιών» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ