Διδακτικός σχεδιασμός για το Φως & πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στη Γ' τάξη του Δημοτικού


Δημοσιευμένα: Sep 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτικός σχεδιασμός διάθλαση φωτός Νέα Προγράμματα Σπουδών Μελέτης Περιβάλλοντος
Ελευθερία Τσιούρη
Αναστασία Γκουλγκούτη
Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Περίληψη

Στην εργασία παρουσιάζεται μια διδακτική πρακτική για τη διδασκαλία του φωτός στη Γ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου, η οποία βασίζεται στις αρχές και στους στόχους των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος. Από την πιλοτική εφαρμογή που πραγματοποιήθηκε σε 24 μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων φαίνεται η ανάγκη για την αναθεώρηση των έως σήμερα μεθόδων διδασκαλίας και την εισαγωγή των ΝΠΣ της Μελέτης Περιβάλλοντος σε όλες τις σχολικές μονάδες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Αναφορές
ΕΚΦΕ Χανίων. Εκπαιδευτικό υλικό για το φως, Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://ekfechanion.eu/el/yliko-hidden/dimotiko-hidden/item/55-energeia.html
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Μελέτη Περιβάλλοντος στις Α,Β,Γ,Δ τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Αθήνα. Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://iep.edu.gr/el/nea-ps-provoli
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Φυσικά στις Ε και Στ τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Αθήνα. Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση file:///C:/Users/geo_s/Downloads/%CE%A6%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%94_%CE%A0%CE%A3_V2.pdf
Καλογιαννάκης, Μ., Γούπος, Θ., Ιμβριώτη, Δ., Ιωακειμίδου, Β., & Ριζάκη, Α. (2022). Οδηγός εκπαιδευτικού Μελέτη Περιβάλλοντος Δημοτικού. Αθήνα: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Κώτσης, Κ., Αποστολάκης, Ε., Γκικοπούλου, Ο., Μυτζήθρας, Κ., & Πατρινόπουλος, Μ. (2022). Οδηγός εκπαιδευτικού Φυσικά Δημοτικού. Αθήνα: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Παναγιωτόπουλου, Β., & Φραγκούλης, Ι. (2020). Απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς τη συμβολή των εργαλείων Ψηφιακής Αφήγησης στη δημιουργία διαθεματικών projects. Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό Εκπαιδευτικός Κύκλος. 9(3). ISSN: 2241-4576.
Τέκος, Γ., & Σολομωνίδου, Χ. (2009). Ανάπτυξη Ψηφιακού και Έντυπου Εκπαιδευτικού Υλικού για την Εποικοδομητική Διδασκαλία των Εννοιών Ανάκλαση Φωτός και Όραση με Βάση τις Ιδέες των Παιδιών. Ηλεκτρονικά Πρακτικά στο 2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας. Ψηφιακές και Διαδικτυακές Εφαρμογές στην Εκπαίδευση., σελ.745-756. Ημαθία, Ελλάδα: Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ημαθίας, Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. ISBN: 978-960-99301-0-9
ΥΠ.Ε.Π.Θ. / Π.Ι. (2003) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Μελέτης Περιβάλλοντος. Αθήνα. Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.pi-schools.gr/programs/depps/
Bruner, J. S. (1961). The art of discovery. Harvard Educational Review, 31, 21–32.
Chauvet, F. (1996). Teaching colour: designing and evaluation of a sequence. European Journal of Teacher Education, 19(2), 121-136.
Feher, E., & Meyer, K. R. (1992). Children's conceptions of color. Journal of Research in Science Teaching, 29(5), 505-520.
Guesne, E. (1985). Light. In R. Driver, E. Guesne & A. Thiberghien (Eds), Children’s ideas in science (10-32). Philadelphia: Open University Press.
Kaldi, S., Govaris, C., & Filippatou, D. (2018). Teachers’ views about pupil diversity in the primary school classroom. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 48(1), 2-20.
Martlew, J., Stephen, C., & Ellis, J. (2011). Play in the primary school classroom? The experience of teachers supporting children’s learning through a new pedagogy. Early Years. 31(1), 71-83.
Ramadas, J., & Driver, R. (1989). Aspects of secondary students’ ideas about light. Centre for Studies in Science and Mathematics Education, University of Leeds, Leeds.
Ravanis, K., Papamichael, Y., & Koulaidis, V. (2002). Social marking and conceptual change: the conception of light for ten-year old children. Journal Science Education 3(1), 15–18.