Από τον μακρόκοσμο στον μικρόκοσμο - Από τα πειράματα ηλεκτρισμού στη δομή της ύλης


Δημοσιευμένα: Σεπ 17, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Χημικός δεσμός αγωγιμότητα παρανοήσεις
Αναστασία Γκιγκούδη
Αγαθονίκη Μαμζερίδου
Περίληψη

Στη διδακτική αυτή πρόταση οι μαθητές/τριες θα ταυτοποιήσουν το είδος των δομικών σωματιδίων και το χημικό δεσμό, με τον οποίο συνδέονται αυτά, σε συγκεκριμένα υλικά. Η ταυτοποίηση γίνεται μέσα από πειραματικές δραστηριότητες, που σχετίζονται με το κεφάλαιο του ηλεκτρισμού. Για το σκοπό αυτό οι μαθητές κατασκευάζουν ένα ηλεκτρικό κύκλωμα από τα «στοιχεία» του, ταξινομούν υλικά σε αγωγούς και μονωτές και κατόπιν παρασκευάζουν διαλύματα τριών χημικών ενώσεων και ελέγχουν την αγωγιμότητά τους. Στο τέλος ερμηνεύουν τα πειραματικά αποτελέσματα και μέσα από ανακατασκευασμένα κείμενα βρίσκουν τους φορείς του ηλεκτρικού ρεύματος σε κάθε περίπτωση, τα δομικά σωματίδια καθώς και το είδος του χημικού δεσμού που υφίσταται στις τρεις χημικές ενώσεις.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη, Δ. Θεοδωρόπουλου, Π. Θεοδωρόπουλου, Αν. Κάλλη. ΧΗΜΕΙΑ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ. Έκδοση ΙΤΥΕ «Διόφαντος»
Lee, R. &. Cheng, Maurice M. W. (2014). The Relationship Between Teaching and Learning of Chemical Bonding and Structures. Topics and Trends in Current Science Education: 9th ESERA Conference Selected Contributions
Taber, K. S. (1998). An alternative conceptual framework from chemistry education. International Journal of Science Education, 20 (5), 597–608.