Διαχείριση απορριμμάτων: Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός ψηφιακού σεναρίου διακλάδωσης (branching scenario) για μαθητές/τριες Δημοτικού σχολείου
Δημοσιευμένα:
Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Διαχείριση απορριμμάτων Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ψηφιακό σενάριο διακλάδωσης
Περίληψη
Σκοπός της εργασίας είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση ενός ψηφιακού Σεναρίου Διακλάδωσης για μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ειδικότερα, το σενάριο αναφέρεται στο πρόβλημα των απορριμμάτων και στα στάδια που πρέπει να ακολουθούνται για την κατάλληλη διαχείρισή τους, μέσα από τη χρήση των αρχών «9R». Για την ανάπτυξη του σεναρίου εφαρμόζονται τα πέντε στάδια της διαδικασίας ADDIE. Για την αξιολόγησή του λήφθηκαν συνεντεύξεις από 19 εκπαιδευτικούς των Β΄, Γ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων Δημοτικού. Από την ανάλυση των συνεντεύξεων των εκπαιδευτικών παρατηρήθηκε μια θετική στάση τους απέναντι στο ψηφιακό Σενάριο Διακλάδωσης που αναπτύχθηκε.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Μαλανδράκης, Γ., Παπαδοπούλου, Π., Αμπράζης, Α., Γαλάνης, Ν., Μαλεγανέα, Ε., & Μελέτη, Δ. (Σενάριο-Κείμενο). (2022, Μάιος). Οικολογικό Αποτύπωμα και Απορρίμματα. ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., Α.Π.Θ., Global Footprint Network (Φορέας). https://greekecologicalfootprint.web.auth.gr/?page_id=95
Branch, R. M. (2009). Instructional Design: The ADDIE Approach. Springer US. https://doi.org/10.1007/978-0-387-09506-6
Bryman, A. (2017) Μέθοδοι Κοινωνικής Έρευνας. (Α. Αϊδίνης, Επιμ.). Αθήνα: Gutenberg.
Farrow, S. (2022). Scenario based learning: Branching forms. Στο100 Ideas for Active Learning (σσ. 476–480). University of Sussex Library. https://openpress.sussex.ac.uk/ideasforactivelearning/open/download?type=pdf
Fauville, G., Lantz-Andersson, A., & Säljö, R. (2014). ICT tools in environmental education: Reviewing two newcomers to schools. Environmental Education Research, 20(2), 248–283. https://doi.org/10.1080/13504622.2013.775220
Gizzi, V., Di Dio, S., & Schillaci, D. (2019). Junkbox, a waste management educational game for preschool kids. Interact. Des. Archit, 40, 46–56. https://iris.unipa.it/handle/10447/475929
Homanova, Z. H., Prextova, T., Tran, D., & Kostolanyova, K. (2019). Using H5P Interactive Teaching Aids to Solve Problems. Proceedings of the 18th European Conference on e-Learning, 214–223. https://doi.org/10.34190/EEL.19.052
Interactive Skills Academy. (2022). Branching Scenario: Swipe File. https://files.cdn.thinkific.com/file_uploads/458687/attachments/d9a/518/e67/Branching_Scenario_Swipe_File_edited.pdf
Khaw-ngern, K., Peuchthonglang, P., Klomkul, L., & Khaw-ngern, C. (2021). The 9Rs strategies for the circular economy 3.0. Psychol. Educ. J, 58,1440–1446. https://doi.org/10.17762/pae.v58i1.926
Konstantopoulou, A. G., Nikolaou, E. N., Fessakis, G. N., Volika, S. P., & Markogiannakis, G. Μ. (2019). Designing interactive digital storytelling as a strategy of raising children’s awareness of bullying in preschool education: Implications for bullying prevention (A. Moutsios-Rentzos, A. Giannakoulopoulos, & M. Meimaris, Επιμ.; σσ. 91–100). National and Kapodistrian University of Athens. https://dst.ntlab.gr/2018/proceedings/
Rudiyanto, R., Kurniati, E., Fitriani, A. D., Rengganis, I., Mirawati, M., & Justicia, R. (2021). Reduce, Reuse, and Recycle (3R) waste activities in the school environment for elementary school students. Journal of Physics: Conference Series, 1987(1), 012052. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1987/1/012052
Sider, S., Maich, K., Specht, J., Treadgold, C., & Winger, H. (2021). “Choose Your Own Adventure”: Web-Based Case Studies of Inclusive Education as a Form of Professional Learning for School Principals. Journal of Research on Leadership Education, 18(1), 132–154. https://doi.org/10.1177/19427751211046978
Tran, D., Havlaskova, T., & Homanova, Z. (2019). Encouraging students to take action in developing problem-solving competency. 2019 17th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), StarýSmokovec, Slovakia, 770–776. https://doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9039967
Valente, A., & Marchetti, E. (2019). Fables for Teachers and Pupils: Incrementally Defined Scenario-Based, Interactive and Spatial Stories. Στο P. Zaphiris & A. Ioannou (Επιμ.), Learning and Collaboration Technologies. Designing Learning Experiences (τ.11590, σσ. 206–224). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-21814-0_16
Zhang, C., Hu, M., Di Maio, F., Sprecher, B., Yang, X., & Tukker, A. (2022). An overview of the waste hierarchy framework for analyzing the circularity in construction and demolition waste management in Europe. Science of The Total Environment, 803, 1–13. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2021.149892