Ανάπτυξη δεξιοτήτων που αφορούν στον σχεδιασμό διερευνήσεων και τη συγκρότηση επιχειρημάτων για τη θρέψη των φυτών σε μαθητές της Β’ τάξης του Δημοτικού σχολείου


Δημοσιευμένα: Sep 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
επιχειρήματα διερευνήσεις μάθηση μέσω πρακτικών
Τσαμπίκα Συκοφύλλου
Μιχαήλ Σκουμιός
Περίληψη

Η εργασία αυτή εξετάζει την επίδραση μιας διδακτικής παρέμβασης για τη θρέψη των φυτών, στις δεξιότητες των μαθητών του δημοτικού σχολείου που αφορούν στο σχεδιασμό διερευνήσεων και τη συγκρότηση επιχειρημάτων που βασίζονται σε αποδεικτικά στοιχεία. Για τη διδακτική παρέμβαση που εφαρμόστηκε σε 50 μαθητές της Β΄ τάξης του δημοτικού σχολείου, αναπτύχθηκε εκπαιδευτικό υλικό για τη θρέψη των φυτών, το οποίο βασίστηκε στην προσέγγιση της «μάθησης μέσω πρακτικών». Τα δεδομένα της έρευνας απετέλεσαν οι απαντήσεις των μαθητών σε ερωτηματολόγιο πριν και μετά από τη διδακτική παρέμβαση και  στα φύλλα εργασίας. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι η διδακτική παρέμβαση βελτίωσε τις δεξιότητες των μαθητών να σχεδιάζουν διερευνήσεις και να συγκροτούν επιχειρήματα για τη θρέψη των φυτών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Σκουµιός, Μ., & Χατζηνικήτα, Β. (2014). Αξιολογώντας τις γραπτές εξηγήσεις των μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες. Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση, 3, 9–19.
Andrikopoulou, E. & Skoumios, M. (2021). Improving elementary school students' knowledge of electromagnets and their abilities to design science investigations. International Journal of Research in Education and Science, 7(4), 1167-1183. https://doi.org/10.46328/ijres.2398
Bravo-Torija, B., Jiménez-Aleixandre, MP. (2018). Developing an Initial Learning Progression for the Use of Evidence in Decision-Making Contexts. International Journal of Science and Mathematics Education, 16, 619–638. https://doi.org/10.1007/s10763-017-9803-9
Bulgren J. A., Ellis J. D., Marquis J. G. (2014). The use and effectiveness of an argumentation and evaluation intervention in science classes. Journal of Science Education and Technology, 23(1), 82-97. https://doi.org/10.1007/s10956-013-9452-x
Creswell, J. & Plano Clark, V. (2018). Designing and conducting mixed methods research (3rd ed.) Thousand Oaks, CA: SAGE.
Edelsbrunner, P.A., Schalk, L., Schumacher, R., & Stern, E. (2018). Variable control and conceptual change: A large-scale quantitative study in elementary school. Learning and Individual Differences, 66, 38-53. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2018.02.003
Georgiou, Μ., Mavrikaki, Ε., Halkia, Κ. & Papassideri, Ι. (2020). Investigating the Impact of the Duration of Engagement in Socioscientific Issues in Developing Greek Students’ Argumentation and Informal Reasoning Skills. American Journal of Educational Research, 8(1), 16-23. https://doi.org/10.12691/education-8-1-3
Heng, L. L., Surif, J., & Seng, C. H. (2015). Malaysian students’ scientific argumentation: Do groups perform better than individuals? International Journal of Science Education, 37(3), 505–528. https://doi.org/10.1080/09500693.2014.995147
Krajcik, J., Codere, S., Dahsah, C., Bayer, R. & Mun, K. (2014). Planning Instruction to Meet the Intent of the Next Generation Science Standards, Journal of Science Teacher Education, 25(2), 157-175, https://doi.org/10.1007/s10972-014-9383-2
Kruit, P.M., Oostdam, R.J., van den Berg, E., & Schuitema, J.A. (2018). Assessing students’ ability in performing scientific inquiry: Instruments for measuring science skills in primary education. Research in Science and Technological Education, 36(4), 413-439. https://doi.org/10.1080/02635143.2017.1421530
McNeill, K. L. & Krajcik, J. (2012). Supporting grade 5-8 students in constructing explanations in science: The claim, evidence and reasoning framework for talk and writing. New York, NY: Pearson Allyn & Bacon.
Messig, D., & Groß, J. (2018). Understanding plant nutrition-the genesis of students’ conceptions and the implications for teaching photosynthesis. Education Sciences, 8(3), 132. https://doi.org/10.3390/educsci8030132
National Research Council. [NRC] (2012). A Framework for K-12Science Education: Practices, Crosscutting Concepts and Core ideas. Washington, D.C.: The National Academy Press.
NGSS Lead States. (2013). Next Generation Science Standards: For States, By States. Washington, DC: The National Academies Press.
Phillips, L. M., & Norris, S. P. (1999). Interpreting popular reports of science: What happens when the reader’s world meets the world on paper? International Journal of Science Education, 21, 317–327. https://doi.org/10.1080/095006999290723
Schwarz, C., Passmore, C., & Reiser, B. J. (Eds.). (2017). Helping students make sense of the world using Next Generation Science and Engineering Practices. NSTA Press.
Skoumios, M. (2023). Developing Primary School Students' Abilities to Evaluate the Evidence of Written Scientific Arguments. Science & Education, 32, 1139-1164. https://doi.org/10.1007/s11191-022-00352-0
Xiang, L., Goodpaster, S. & Mitchell, A. (2022). Supporting three-dimensional learning on ecosystems using an agent-based computer model. Journal of Science Education and Technology, 31(2), 473–489. https://doi.org/10.1007/s10956-022-09968-x