Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για τη σύνδεση της υπεύθυνης έρευνας και καινοτομίας με το περιεχόμενο της νανοεπιστήμης-νανοτεχνολογίας


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Ν-ΕΤ ΥΕΚ Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών
Ελισάβετ Γεωργάκη
Γιώργος Πέικος
Περίληψη

H Νανοτεχνολογία-Νανοεπιστήμη (Ν-ΕΤ) αποτελεί ένα διεπιστημονικό και σύγχρονο πεδίο έρευνας. Παράλληλα, η Υπεύθυνη Έρευνα και Καινοτομία (ΥΕΚ) αποτελεί μια προσέγγιση για τη διαπραγμάτευση κοινωνικών προεκτάσεων της σύγχρονης έρευνας εστιάζοντας μεταξύ άλλων στην ενίσχυση της ενασχόλησης με το πεδίο των Φυσικών Επιστημών και στην ενεργό εμπλοκή σε ζητήματα έρευνας και καινοτομίας. H συγκεκριμένη εργασία επικεντρώνεται στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων οι οποίες συνδέουν το περιεχόμενο της Ν-ΕΤ με δύο από τις ατζέντες πολιτικής της ΥΕΚ. Το περιεχόμενο της Ν-ΕΤ αφορά το μέγεθος των αντικειμένων (Μακρόκοσμος, Μικρόκοσμος, Νανόκοσμος) και τη διαδικασία των ιώσεων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Μιχαηλίδη, Έ., Σγουρός, Γ., Σταύρου, Δ., Αλεξόπουλος, Γ., Τρουμπετάρη, Χ., Βελέντζας, Α., Δημητριάδη, Κ., Μανδρίκας, Α., Μαργαρίτης, Α., Σάλτα, Κ., Κυριακίδης, Γ., Μπίνας, Β., Βορεάδου, Κ. (2015). Εφαρμογές της Νανοεπιστήμης και της Νανοτεχνολογίας. Οδηγός Εκπαιδευτικού. Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστημών- ΠΤΔΕ- Πανεπιστήμιο Κρήτης & Ίδρυμα Ευγενίδου. http://irresistible-greece.edc.uoc.gr/images/Modules/Greece_Irresistible_Teacher_Guide_Greek_Final.pdf
Μιχαηλίδη, Α., & Σταύρου, Δ. (2016). Έρευνα Αιχμής και Κοινωνικοεπιστημονικά Ζητήματα στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Επιστήμες Αγωγής, 4, 73-95. https://doi.org/10.26248/.v2016i4.352
Blonder, R., Zemler, E., & Rosenfeld, S. (2016). The story of lead: a context for learning about responsible research and innovation (RRI) in the chemistry classroom. Chemistry Education Research and Practice, 17 (4), 1145-1155. https://doi.org/10.1039/C6RP00177G
Jones, G., Blonder, R., Gardner, G., Albe, V., Falvo, M., Chevrier, J. (2013). Nanotechnology and Nanoscale Science: Educational challenges. International Journal of Science Education. 35 (9), 1490-1512. https://doi.org/10.1080/09500693.2013.771828
Levinson, R., (2006). Towards a theoretical framework for teaching controversial socio-scientific issues, Int. J. Sci. Educ., 28 (10), 1201–1224. https://doi.org/10.1080/09500690600560753
Lin, S. Y., Wu, M. T., Cho, Y. I., & Chen, H. H. (2015). The effectiveness of a popular science promotion program on nanotechnology for elementary school students in I-Lan City. Research in Science & Technological Education, 33(1), 22-37. https://doi.org/10.1080/02635143.2014.971733
Mandrikas, A., Michailidi, E., & Stavrou, D. (2020). Teaching nanotechnology in primary education. Research in Science & Technological Education, 38 (4), 377-395. https://doi.org/10.1080/02635143.2019.1631783
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Papadopoulou, P. (2022). A teaching learning sequence on nanoscience and nanotechnology content at primary school level: evaluation of students’ learning. International Journal of Science Education, 44 (12), 1932-1957. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2105976
Spyrtou, A., Manou, L., & Peikos, G. (2021). Educational significance of nanoscience–nanotechnology: Primary school teachers’ and students’ voices after a training program. Education Sciences, 11(11), 724. https://doi.org/10.3390/educsci11110724
Sutcliffe, H. (2011). A report on responsible research and innovation. Brussels: Matter.