Από την περιστροφική στην ευθύγραμμη παλινδρομική κίνηση: Ρομποτικές κατασκευές Lego Mindstorms EV3


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Κατασκευαστικός εποικοδομισμός Περιστροφή Παλινδρόμηση
Γεώργιος Κρητικός
Αντώνιος Ματσίγκος
Περίληψη

Στη Φυσική του Λυκείου διδάσκονται τόσο η περιστροφική, όσο και η παλινδρομική κίνηση, όχι όμως και ο μετασχηματισμός της περιστροφικής σε παλινδρομική κίνηση, παρότι αυτός χρησιμοποιείται σε πληθώρα μηχανολογικών εφαρμογών. Με την παρούσα εργασία επιχειρήσαμε να διερευνήσουμε τη συνεισφορά των ρομποτικών κατασκευών με στόχο την ανάδειξη του μετασχηματισμού από την περιστροφική στην ευθύγραμμη παλινδρομική κίνηση. Η έρευνα είναι μία μελέτη περίπτωσης σε παιδιά της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου. Tα παιδιά κλήθηκαν να κατασκευάσουν διατάξεις που υλοποιούν τον εν λόγω μετασχηματισμό κινήσεων, χρησιμοποιώντας το πακέτο εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Mindstorms EV3. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι δραστηριότητες ρομποτικών κατασκευών φάνηκε να συμβάλλουν θετικά στο γνωστικό επίπεδο των παιδιών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Badeleh, A. (2021). The effects of robotics training on students’ creativity and learning in physics. Education and Information Technologies, 26(2), 1353–1365. https://doi.org/10.1007/s10639-019-09972-6
Breuch, B., & Fislake, M. (2019). Bringing educational robotics into the classroom: Implications of a robotics promotion program. In Lepuschitz, W., Merdan, M., Koppensteiner, G., Balogh, R., Obdržálek, D. (Eds) Robotics in Education: Methods and Applications for Teaching and Learning (pp. 101–112). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97085-1_11
Church, W. J., Ford, T., Perova, N., & Rogers, C. (2010). Physics with robotics. Using LEGO MINDSTORMS in high school education. 2010 AAAI Spring symposium series, 47–49.
Filippov, S. A., Ten, N. G., & Fradkov, A. L. (2017). Teaching robotics in secondary school: examples and outcomes. IFAC-PapersOnLine, 50(1), 12167–12172. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2017.08.2147
Guastella, D., & D’Amico, A. (2020). Teaching Physics Concepts Using Educational Robotics. In M. Moro, D. Alimisis, L. Locchi (Eds.) Educational Robotics in the Context of the Maker Movement (pp. 214–218). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-18141-3_20
Mikropoulos, T. A., & Bellou, I. (2013). Educational robotics as mindtools. Themes in Science and Technology Education, 6(1), 5–14. ISSN: EISSN-1792-8788
Ospennikova, E., Ershov, M., & Iljin, I. (2015). Educational robotics as an innovative educational technology. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 214, 18–26. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.588
Papert, S. (1993). The children's machine: Rethinking school in the age of the computer. BasicBooks. ISBN: 978-0465010639
Papert, S., & Harel, I. (1991). Situating constructionism. Constructionism, 36(2), 1–11.