Διερεύνηση γνώσεων των μαθητών Λυκείου σε σχέση με τα ιστορικά στοιχεία της Φυσικής
Δημοσιευμένα:
Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Ιστορία Φυσικής γνώσεις μαθητών επιστήμονες
Περίληψη
Η διεθνής έρευνα έχει αναδείξει τη σημασία της διδασκαλίας της Ιστορίας της Φυσικής για την πληρέστερη κατανόηση των εννοιών και των φαινομένων της Φυσικής από τους μαθητές. Παρόλα αυτά, στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία, δεν δίνεται η αρμόζουσα σημασία κατά τη διδασκαλία, με αποτέλεσμα η γνώση που αποκτούν οι μαθητές να είναι ελλιπής. Σε αυτή την εργασία παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης δεδομένων που συλλέχθηκαν από την επεξεργασία του ερωτηματολογίου, το οποίο δόθηκε σε μαθητές και μαθήτριες τριών Λυκείων, με σκοπό τη διερεύνηση της γνώσης τους σχετικά με σημαντικούς επιστήμονες της Φυσικής και τις ανακαλύψεις τους, οι οποίες συνέβαλαν σημαντικά στη διαμόρφωση του πεδίου.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ding, L., Chabay, R., Sherwood, B., & Beichner, R. (2006). Evaluating an electricity and magnetism assessment tool: Brief electricity and magnetism assessment. Physical review special Topics-Physics education research, 2(1), 010105.
Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. sage.
Garcia, S., Hankins, A., & Sadaghiani, H. (2010). The impact of the history of physics on student attitude and conceptual understanding of physics. In AIP Conference Proceedings (Vol. 1289, No. 1, pp. 141-144). American Institute of Physics.
Henke, A., & Höttecke, D. (2015). Physics teachers’ challenges in using history and philosophy of science in teaching. Science & Education, 24, 349-385.
Hewitt, P. G. (2014). Conceptual physics. Pearson Higher Ed.
Irwin, A. R. (2000). Historical case studies: Teaching the nature of science in context. Science education, 84(1), 5-26.
Stefanidou, C., Psoma, V., & Skordoulis, C. (2020). Ptolemy’s experiments on refraction in science class. Physics Education, 55(3), 035027.
Teixeira, E. S., Greca, I. M., & Freire, O. (2012). The history and philosophy of science in physics teaching: A research synthesis of didactic interventions. Science & Education, 21, 771-796.