Ανάπτυξη ψηφιακών STEM δραστηριοτήτων για την εκπαίδευση μαθητών Δημοτικού στην κλιματική αλλαγή


Δημοσιευμένα: Σεπ 17, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
τεχνικές ψηφιοποίησης κλιματική αλλαγή STEM εκπαίδευση
Μαρία Χριστοφοράκη
Αιμιλία Μιχαηλίδη
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ανάπτυξη ψηφιακών STEM δραστηριοτήτων σχετικά με το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής για μαθητές/τριες δημοτικού σχολείου. Το διδακτικό υλικό βασίζεται σε 4 τεχνικές ψηφιοποίησης δραστηριοτήτων. Ο συγκερασμός των τεχνικών αυτών αφορά την δημιουργία ιστοσελίδων, τα διαδραστικά βίντεο πειραμάτων, την παιχνιδοποίηση και το κινούμενο βίντεο. Μερικές από τις βασικές δυνατότητες του υλικού που αναδείχθηκαν από την εφαρμογή του είναι η  οργάνωση των σταδίων και των δραστηριοτήτων της διερεύνησης, η ανάδειξη προβληματικών καταστάσεων που αποτελεί βασικό στοιχείο της STEM διδασκαλίας, αλλά και η διεξαγωγή διαδραστικών ψηφιακών πειραμάτων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bybee, R.W., Taylor, J.A., Gardner, Ap., Van Scotter P., Powell J.C., Westbrook A. &Landes N. (2006). The BSCS 5E Instructional Model: Origins and Effectiveness. Colorado Springs: BSCS
Harlen, W., & Elstgeest, J. (1993). UNESCO sourcebook for science in the primary school. Unesco.
Kagawa, F., & Selby, D. (2012). Ready for the storm: Education for disaster risk reduction and climate change adaptation and mitigation1. Journal of Education for Sustainable Development, 6(2), 207-217 https://doi.org/10.1177/0973408212475200
Sharma, A. (2012). Global Climate Change: What has science education got to do with it? Science & Education, 21(1), 33-53 DOI 10.1007/s11191-011-9372-1