Διδακτική μαθησιακή ακολουθία για εισαγωγική διδασκαλία στο εργαστήριο Φυσικής Λυκείου
Δημοσιευμένα:
Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Εργαστήριο Φυσικής Μέτρηση Αβεβαιότητα
Περίληψη
Σε αυτή την εργασία παρουσιάζεται μια Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ) που σκοπεύει στην εξοικείωση των μαθητών/τριών με βασικές έννοιες που αφορούν στην διδασκαλία της Φυσικής στο εργαστήριο (μέτρηση– αβεβαιότητα–μέση τιμή) καθώς και στην άσκησή τους στη λήψη μετρήσεων και στην επεξεργασία των δεδομένων. Πιο συγκεκριμένα παρουσιάζονται αναλυτικά, το σκεπτικό δόμησης της ΔΜΑ, η δομή, τα ευρήματα από την εφαρμογή της, καθώς και τα σημεία βελτίωσης μετά την ανατροφοδότηση από την υλοποίησή της. Συζητούνται επίσης οι δυσκολίες που συνάντησαν οι μαθητές και γίνονται προτάσεις προς τους εκπαιδευτικούς με βάση αυτά τα ευρήματα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Γκικοπούλου, Ο., Τσάκωνας, Π., Καλκάνης, Γ., and Τόμπρας, Γ. (2017). Ο λυκειακός πειραματισμός (;) στη φυσική. Στο Σταύρου, Δ., Μιχαηλίδη, Α., & Κοκολάκη, Α. (Επ.) Πρακτικά 10ου Πανελλήνιου Συνέδριου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Γεφυρώνοντας το Χάσμα μεταξύ Φυσικών Επιστημών, Κοινωνίας και Εκπαιδευτικής Πράξης (σελ. 705–710). Ρέθυμνο: Κρήτη.
Allie, S., & Buffler, Α. (2003). Teaching Measurement in the Introductory Physics Laboratory. The Physics Teacher, 41, 394. doi: 10.1119/1.1616479
Duit, R., & Tesch, M. (2010). On the role of experiment in science teaching and learning – Visions and the reality of instructional practice. In Kalogiannakis, M., Stavrou, D., & Michaelides P.G. (Eds.) Proceedings of the 7th International Conference Hands-on Science. Bridging the Science and Society gap. Rethymno, Greece. (pp. 17-30). University of Crete.
Evangelinos, D., Psillos, D., and Valassiades, O. (2002). An Investigation of Teaching and Learning about Measurement Data and their Treatment in the Introductory Physics Laboratory. In Psillos, D., Niedderer, H. (eds) Teaching and Learning in the Science Laboratory. Science & Technology Education Library, vol 16. Springer, Dordrecht. doi: 10.1007/0-306-48196-0_19
Feynman, R. P., Leighton R. B., and Sands, M. (1963) The Feynman Lectures on Physics, Reading, Mass.: Addison-Wesley.
Franklin A. (1999). The Roles of Experiment. Phys. perspect. 1, 35-53. doi: 10.1007/s000160050004
Hodson, D. (1996). Laboratory work as scientific method: three decades of confusion and distortion, Journal of Curriculum Studies, 28(2), 115–135. doi: 10.1080/0022027980280201
Joint Committee for Guides in Metrology/Working Group 1 (2008). Evaluation of measurement data – Guide to the expression of uncertainty in measurement. Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.bipm.org /documents/20126/2071204/JCGM_100_2008_E.pdf
Listiaji, P., Subhan, S., Daeni, F., and Karmuji. (2021). Error analysis in measuring physical quantities using various sensors on a smartphone. Physics Education. 56 043006. doi: 10.1088/1361-6552/abf69d
Lubben, F., & Millar, R. (1996). Children's ideas about the reliability of experimental data, International Journal of Science Education, 18:8, 955-968. doi: 10.1080/0950069960180807
Méheut, M., & Psillos, D. (2004). Teaching-learning sequences: aims and tools for science education research, International Journal of Science Education, 26:5, 515-535. doi: 10.1080/09500690310001614762
Taylor, R. J. (1997). An Introduction to Error Analysis: The Study of Uncertainties in Physical Measurements, 2nd Edition. Sausalito, California: University Science Books.