20 χρόνια έρευνας στην Ελλάδα για τη διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Δημοσιευμένα:
Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Έρευνα στη Ελλάδα Διδακτική των Φυσικών Επιστημών Πανελλήνια Συνέδρια Διδακτικής
Περίληψη
Η ένωση η οποία εκφράζει σήμερα επιστημονικά την έρευνα για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και την εφαρμογή Τεχνολογίας στην εκπαίδευση αυτών, είναι η ΕΝΕΦΕΤ. Κάθε δύο χρόνια οργανώνεται ένα Πανελλήνιο Συνέδριο, όπου παρουσιάζονται ότι καινούργιο έχει να δώσει η έρευνα στον τομέα αυτό, στην Ελλάδα. Για ένα μεγάλο διάστημα λειτούργησε παράλληλα και η ΕΔΙΦΕ με τα δικά της συνέδρια, έως ότου οι δύο ενώσεις εκφράζονται μέσου της ΕΝΕΦΕΤ. Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται συγκεντρωτικά διάφορα χαρακτηριστικά των εργασιών που παρουσιάστηκαν στα συνέδρια για τη διδακτική των Φυσικών Επιστημών από το 2004 και μετά.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αναλυτικό Πρόγραμμα του 1935 (Β.Δ. 5-11-1935, ΦΕΚ 537/τ. Α’)
Ζαφειροπούλου, Κ. (2012). Συγκριτική αξιολόγηση του ερευνητικού έργου των ελληνικών ομάδων διδακτικής των φυσικών επιστημών (Διπλωματική εργασία). Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, http://hdl.handle.net/10889/5784
Ζημιανίτης Π. (2020). Η σύγχρονη έρευνα στη διδακτική της φυσικής στην Ελλάδα, Διατριβή Μεταπτυχιακής Έρευνας, Τμήμα Φυσικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9739
Κόκκοτας, Π. Β. (2001). Διδακτική των φυσικών επιστημών (4η αναθ. έκδ.). Αθήνα: Γρηγόρης.
Ραβάνης, Κ. (2003). Εισαγωγή στη διδακτική των φυσικών επιστημών. Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
Τόμπρας Γ., Νισταζάκης Ε., Κώτσης Κ., Καλογιαννάκης Μ., Καλκάνης Γ.Θ. (2023). Τα νέα προγράμματα σπουδών Φυσικής / Φυσικών για το Λύκειο, το Γυμνάσιο και το Δημοτικό – Ζητούμενα και προσδοκίες, στο Κώτσης Κ.Θ. & κ.α. (επιμέλεια), Πρακτικά Συνόψεων, 13o Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. https://doi.org/10.12681/codiste.5568
Allmendinger, J. (1989). Educational systems and labor market outcomes. European sociological review, 5(3), 231-250. https://doi.org/10.1093/oxfordjournals.esr.a036524
Ausubel, D. P., Stager, M., & Gaite, A. J. H. (1968). Retroactive facilitation in meaningful verbal learning. Journal of Educational Psychology, 59(4), 250–255. https://doi.org/10.1037/h0025943
Driver, R., Newton, P., & Osborne, J. (2000). Establishing the norms of scientific argumentation in classrooms. Science Education, 84(3), 287-312. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-237X(200005)84:3<287::AID-SCE1>3.0.CO;2-A
Handelsman, J., Ebert-May, D., Beichner, R., Bruns, P., Chang, A., DeHaan, R., ... & Wood, W. B. (2004). Scientific teaching. Science, 304(5670), 521-522. https://doi.org/10.1126/science.1096022
Koleza, E., & Skordoulis, C. D. (2022). Innovating STEM Education: Increased Engagement and Best Practices. Champaign, IL: Common Ground Research Networks. http://dx.doi.org/10.18848/978-1-86335-251-2/CGP
Posner, M. I. (1982). Cumulative development of attentional theory. American Psychologist, 37(2), 168–179. https://doi.org/10.1037/0003-066X.37.2.168
Santos, L. F. (2017). The role of critical thinking in science education. Online Submission, 8(20), 160-173. https://eric.ed.gov/?id=ED575667
Van Driel, J. H., Beijaard, D., & Verloop, N. (2001). Professional development and reform in science education: The role of teachers' practical knowledge. Journal of Research in Science Teaching: The Official Journal of the National Association for Research in Science Teaching, 38(2), 137-158. https://doi.org/10.1002/1098-2736(200102)38:2<137::AID-TEA1001>3.0.CO;2-U
Ziman, J. M. (1980). Teaching and learning about science and society. Cambridge University Press.