Βελτιώνοντας πτυχές της πρακτικής που αφορά στον σχεδιασμό λύσεων σε μαθητές του Γυμνασίου μέσω μαθημάτων για τις δυνάμεις που βασίζονται στη «μάθηση τριών διαστάσεων»


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
σχεδιασμός λύσεων πρακτικές μάθηση τριών διαστάσεων
Μαργαρίτα Παπακωνσταντίνου
Μιχαήλ Σκουμιός
Περίληψη

Η εργασία διερευνά τη συμβολή μιας σειράς μαθημάτων για τις δυνάμεις, σε πτυχές της πρακτικής που αφορά στο σχεδιασμό λύσεων σε μαθητές. Συγκροτήθηκε εκπαιδευτικό υλικό για τις δυνάμεις, το οποίο εφαρμόστηκε σε 20 μαθητές του Γυμνασίου. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων και των φύλλων εργασίας των μαθητών. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι, μέσω αυτής της σειράς μαθημάτων, είναι εφικτή η βελτίωση των ακόλουθων πτυχών της πρακτικής που αφορά στο σχεδιασμό λύσεων στους μαθητές: καθορισμός προβλήματος, προσδιορισμός κριτηρίων και περιορισμών, σχεδίαση και κατασκευή ενός μοντέλου/πρωτότυπου και λήψη απόφασης αποδοχής ή απόρριψης του μοντέλου/πρωτότυπου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Brown, D. E., & Clement, J. (1987). Misconceptions concerning Newton’s law of action and reaction: The underestimated importance of the third law. In J. Novak (ed.), Proceedings of the Second International Seminar: Misconceptions and Educational Strategies in Science and Mathematics, volume III (pp. 39-53). Cornell University Press: Ithaca, New York.
Bruun, J., & Christiansen, F. V. (2016). Kinaesthetic activities in physics instruction: Image schematic justification and design based on didactic situations. NorDiNa: Nordic Studies in Science Education, 12(1), 56-72. https://doi.org/10.5617/nordina.969
Bybee, R. W., Taylor, J. A, Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J. C., Westbrook, A. & Landes, A. (2006). The BSCE 5E Instructional Model: Origins and Effectiveness. Colorado Springs: BSCS.
Fick, S. J. & Songer, N. B. (2017). Characterizing middle grade students integrated alternative science knowledge about the effects of climate change. Journal of Education in Science, Environment and Health, 3(2), 138–156. https://doi.org/10.21891/jeseh.325792
Halim, L., Yong, T. K. & Meerah, T. S. M. (2014). Overcoming Students’ Misconceptions on Forces in Equilibrium: An Action Research Study. Creative Education, 5, 1032-1042. https://doi.org/10.4236/ce.2014.511117.
Krajcik, J., Codere, S., Dahsah, C., Bayer, R. & Mun, K. (2014). Planning Instruction to Meet the Intent of the Next Generation Science Standards, Journal of Science Teacher Education, 25(2), 157-175, https://doi.org/10.1007/s10972-014-9383-2
National Research Council [NRC]. (2012). A framework for K-12 science education: Practices, crosscutting concepts, and core ideas. Washington, DC: The National Academies Press.
NGSS Lead States (2013). Next Generation Science Standards: For States, By States. Washington, DC: The National Academies Press.
Papakonstantinou, M., & Skoumios, M. (2021). Analysis of Greek Middle-school Science Textbooks about Forces and Motion from the Perspective of Three-dimensional Learning. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 17(12), em2039. https://doi.org/10.29333/ejmste/11309
Pitaloka N.R.D., Suyanta, S. & Huda K. (2021). Improving constructing explanations and designing solutions skills based on NGSS through project-based learning: A systematic review. Proceedings of the 6th Asia-Pacific education and science conference. Purwokerto, Indonesia. https://doi.org/10.4108/eai.19-12-2020.2309170
Schwarz, C. & Passmore, C. & Reiser, B. (2017). Helping Students make Sense of the World through Next Generation Science and Engineering Practices. Arlington, VA: The National Science Teachers Association (NSTA) Press.
Syuhendri, S. (2017). A Learning Process Based on Conceptual Change Approach to Foster Conceptual Change in Newtonian Mechanics. Journal of Baltic Science Education, 16, 228-240. https://doi.org/10.33225/jbse/17.16.228.
Underwood, S.M., Kararo, A.T., & Gadia, G. (2021). Investigating the impact of three-dimensional learning interventions on student understanding of structure–property relationships. Chemistry Education Research and Practice, 22, 247–262. https://doi.org/10.1039/D0RP00216J
Xiang, L., Goodpaster, S. & Mitchell, A. (2022). Supporting three-dimensional learning on ecosystems using an agent-based computer model. Journal of Science Education and Technology, 31(2), 473–489. https://doi.org/10.1007/s10956-022-09968-x