Ενεργοποίηση και νοηματοδότηση διερευνητικών πρακτικών μελλοντικών νηπιαγωγών στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους: Μελέτη περίπτωσης


Δημοσιευμένα: Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
διερευνητικές απόψεις και πρακτικές ενεργοποίηση και νοηματοδότηση πρακτικών Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες
Αναστάσιος Ζουπίδης
Βασίλης Τσελφές
Πέτρος Καριώτογλου
Περίληψη

Στην εργασία αυτή μελετάμε (ως περίπτωση) τα μοτίβα ενεργοποίησης και νοηματοδότησης των διδακτικών πρακτικών δύο μελλοντικών νηπιαγωγών που μετείχαν σε εξαμηνιαίο μάθημα των φυσικών επιστημών με κύριο χαρακτηριστικό τη διερεύνηση. Ο στόχος της μελέτης είναι αφενός η εξακρίβωση  των δυνατοτήτων του θεωρητικού μας μοντέλου να ανιχνεύει μοτίβα διδακτικών πρακτικών, καθώς και τη σχέση τους με συνδεδεμένες απόψεις/ γνώσεις και αφετέρου η δυνατότητα εξαγωγής, μέσω αυτής της ανάλυσης, συμπερασμάτων χρήσιμων για την εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΣΥΜΠΟΣΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Τσελφές, Β. (2002). Δοκιμή και πλάνη: Το εργαστήριο στη διδασκαλία των ΦΕ, Αθήνα: Νήσος.
Τσελφές, Β., Ζουπίδης, Α., Τσαλίκη, Χ., Καρνέζου, Μ. & Καριώτογλου, Π. (2024). Θεωρητική προσέγγιση των σχέσεων μεταξύ απόψεων και πρακτικών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Στο Κ. Κώτσης, Γ. Στύλος, Γ. Βακάρου, Λ. Γαβρίλας & Δ. Πανάγου (Επιμ.), Ηλεκτρονικά Πρακτικά 13ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Νέες Τάσεις και Έρευνα στη Διδασκαλία, τη Μάθηση και τις Τεχνολογίες στις Φυσικές Επιστήμες, Ιωάννινα, Ελλάδα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. ISSN: 1791-1281
Ajzen, I., & Fishbein, Μ. (2000). Attitudes and the Attitude–Behavior Relation: Reasoned and Automatic Processes. European Review of Social Psychology, 11(1), 1–33. https://doi.org/10.1080/ 14792779943000116
Kariotoglou, P., Psillos, D., & Tselfes, V. (2003). Modelling the evolution of Teaching – Learning Sequences: from discovery to constructivism. In D. Psillos, P. Kariotoglou, V. Tselfes, E. Hatzikraniotis, G. Fassoulopoulos, & M. Kallery (Eds.), Science Education Research in the Knowledge-based Society (p.p. 259-268). The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
Patsadakis, M. (2003). ‘Educational practices of teachers and students in the teaching / learning of sciences’. Ιn: D. Krnel (Ed.), Proceedings, ESERA (European Science Education Research Association), Summer School 2002 (p.p. 163-174). Ljubljana: University of Ljubljana, Faculty of Education. (In digital format – CD).
Patterson, O. (2014). Making Sense of Culture. Annual Review of Sociology, 40, 1-30.
Pickering, A. (1995). The Mangle of Practice: Time, Agency, and Science. University of Chicago Press.
Sfard, A. (1998). On Two Metaphors for Learning and the Dangers of Choosing Just One. Educational Researcher, 27(2), 4–13.
Zoupidis, A., Tselfes, V., & Kariotoglou, P. (2021). Pre-service early childhood teachers’ beliefs that influence their intention to use inquiry-based learning methods, International Journal of Early Years Education, https://doi.org/10.1080/09669760.2021.1890552