, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, Greece
-
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 12 No. 4 (2023): ICODL2023 - Articles
Ο ρόλος των δασκάλων σε Δημοτικά Σχολεία στην αξιοποίηση της Τηλεκπαίδευσης κατά τη διδακτική διαδικασία των γλωσσικών μαθημάτων την περίοδο του κορωνοϊού
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 12 No. 7 (2023): ICODL2023 - Articles
Student assessment and its contribution to designing an open school
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 12 No. 1 (2023): ICODL2023 - Articles
Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εξ αποστάσεως Σχολική Εκπαίδευση στην Ελλάδα
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 12 No. 2 (2023): ICODL2023 - Articles
Written assignments on educational material in DE: Suggestion of an assessment guide and the trainees’ performance correlation to their academic background
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 12 No. 5 (2023): ICODL2023 - Articles
Η αξιολόγηση των Καθηγητών - Συμβούλων του ΕΑΠ ως εργαλείο υποστήριξης για την αντιμετώπιση του άγχους των φοιτητών/τριών
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 12 No. 7 (2023): ICODL2023 - Articles
Comparative analysis of assessment schemes based on students’ performance in a postgraduate program of the Hellenic Open University
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 12 No. 7 (2023): ICODL2023 - Articles
The Ο ρόλος της παιδαγωγικής διάστασης της εξΑΣΕ στην αποτελεσματικότητα του/της εκπαιδευτικού
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 8 No. 1Α (2015): Innovation and Research in Open and Distance Learning and in Information Communications Technology - Articles
The theory of Multiple Intelligence as the motivating force of activation and learning development in Open and Distance Education
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 8 No. 3Α (2015): Innovation and Research in Open and Distance Learning and in Information Communications Technology - Articles
Development of the three dimensions of the Community of Inquiry framework at the Hellenic Open University: examples and suggestions
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 8 No. 3Α (2015): Innovation and Research in Open and Distance Learning and in Information Communications Technology - Articles
Creation of accreditation model for higher education institutions, organizations and curricula of distance learning
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 8 No. 3Α (2015): Innovation and Research in Open and Distance Learning and in Information Communications Technology - Articles
A comparative analysis of the relationship of autonomy and interactive distance between conventional and non-conventional educational systems
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 3Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
Distance Learning: Some parallels with conventional learning and administrative principles
Abstract PDF -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 3Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
The use of tablets in teaching and learning French as foreign language in Greece : teachers point of view
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 4Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
Learning Analytics with Excel in a Blended Learning Course
Abstract PDF -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 1A (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
Proposal for a Descriptive Framework Design for a Pre- or Post-Degree Teacher Training Program for the Use of CLIL Technnoques utilizing the Principles of TPACK in a the Framework of the Common Foreign Language Curriculum
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 2Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
Feedback of Written Assignments and Writing Self-regulation in Distance Education: Novice Postgraduate Students' Feedback Perceptions at the Hellenic Open University
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 3Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
Distance teaching/learning Greek as a second/foreign language: the contribution of video
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 5Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
Strategy dilemmas in Training Architecture of civil servants
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 3Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
Educational approaches concerning virtual laboratories usage in science and technology education: A review
Abstract PDF -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 4Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
Connecting Practices of Open and Distance Education, New Technologies and Forms of Learning. The case of MOOCs
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 4Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
Barriers and teaching/learning benefits of the adoption/use of Open Educational Resources: a quantitative research with faculty staff – participants in the Project “Hellenic Academic E-textbooks / Kallipos”
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 1A (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
Tutor practices in new HOU programmes. Stories from the trenches: the case of LRM (Language Education for Refugees and Migrants)
Abstract PDF -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 6Β (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Editorial
Διερεύνηση της αυτο-αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων της Ενότητας της ΔΜΥ 51 του ΜΠΣ Διοίκηση Μονάδων Υγείας του ΕΑΠ
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 4Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
The role of a Mobile Unit for informal education and awareness raising concerning refugees issues: the case of Project PRESS
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 4Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
Project PRESS: Ethnographic Approaches toy Refugee Education in Greeece
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 4Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
The semiotics of image in Art and Education
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 6Β (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Editorial
Why Erasmus+? Thoughts and questions from our participation in KA1, ERASMUS+: Inclusion and diversity in Europe
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 6Β (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Editorial
Research findings as tools to support instructional design
Abstract PDF -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 6Β (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Editorial
Adaptation of training material for adult refugees: major challenges in educational planning and development
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 1A (2019) - Articles
Η ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ ΣΤΙΣ ΓΡΑΠΤΕΣ ΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ EΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟ
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 1A (2019) - Articles
Οι ερευνητικές και συγγραφικές τάσεις στο πλαίσιο των διεθνών συνεδρίων International Conference in Open and Distance Learning (ICODL) κατά τα έτη 2009-2017
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 1A (2019) - Articles
Οι τάσεις της θεματολογίας, της μεθοδολογίας και η εξελικτική πορεία των ερευνητικών τάσεων στο πλαίσιο των συνεδρίων του Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ICODL) κατά τα έτη 2009-2017
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 1B (2019) - Editorial
Ανοικτά, Συμβατικά και Διπλής Λειτουργίας Πανεπιστήμια: Η Ευρωπαϊκή και η Παγκόσμια Πραγματικότητα
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 1A (2019) - Articles
Η μάθηση σε μία Τηλε-κοινότητα Διερεύνησης. Από τη Θεωρία της Διαδραστικής Απόστασης στη Θεωρία της Τηλε-εγγύτητας.
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 3A (2019) - Articles
Βασικοί άξονες αξιολόγησης των διδασκόντων στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και σημαντικότητά τους για την μάθηση και την ικανοποίηση των φοιτητών. Μελέτη περίπτωσης σε μεταπτυχιακούς φοιτητές του Ελληνικού Ανοικτού πανεπιστημίου
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 3A (2019) - Articles
Greek as Second Language: Designing tailor made teaching material for teenagers with refugee/migrant background
Abstract PDF -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 1B (2019) - Editorial
Ζητήματα χρήσης της γλώσσας στις Τεχνολογίες Πληροφορίας της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Εμπειρίες από τα κοινωνικά δίκτυα
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 3A (2019) - Articles
‘Invitation to a party’. A Task-Based Second Language Learning and Teaching with Technology scenario for Greek language adult learners
Abstract PDF -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 1A (2019) - Articles
Η αυτοκατευθυνόμενη μάθηση σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 3A (2019) - Articles
Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στην Ανοικτή εξ Αποστάσεως Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: τάσεις και προοπτικές
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 2Α (2022) - Articles
Το e-learning σε συνθήκες πανδημίας και τα πρώτα συμπεράσματα από την αξιοποίησή του σε φοιτητές των Σπουδών στον Ελληνικό Πολιτισμό του ΕΑΠ
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 9B (2022) - Editorial
Επανασχεδιάζοντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το Όραμα του Μουράτ Β’ για τη Θεσσαλονίκη» στο νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο διδασκαλίας της Ιστορίας στις συνθήκες της πανδημίας COVID-19
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 9B (2022) - Editorial
Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση: θεωρητική διερεύνηση του ρόλου της και της απήχησης της στους/στις μαθητές/τριες
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 3Α (2022) - Articles
Evaluating Contact Sessions and Assignments Grades Impact with Association Rules
Abstract PDF -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 4Α (2022) - Articles
Η γλωσσική έκφραση μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την τηλεκπαιδευτική διαδικασία: Πρόταση ερευνητικού σχεδιασμού
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 6Α (2022) - Articles
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως μέσο επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 6Α (2022) - Articles
Η σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως μοχλός επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών / Distance school education as a lever for teachers' professional development
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 3Α (2022) - Articles
Η επικοινωνία διδασκόντων/ουσών - διδασκομένων στα τμήματα τηλεδιασκέψεων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου: τα χαρακτηριστικά της ποιοτικής επικοινωνίας μέσα από την οπτική των φοιτητών/τριών του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Επιστήμες της αγωγής».
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 4Α (2022) - Articles
Διερεύνηση στάσεων των εκπαιδευτικών για την αναγκαστική εξ αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών/τριών λόγω COVID-19
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 4Α (2022) - Articles
Ο ρόλος της παιδαγωγικής διάστασης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην οικοδόμηση ενός «Ανοικτού Σχολείου» την εποχή του Covid-19. Μελέτη περίπτωσης σε μαθητές της Γ΄ Λυκείου στη Θεσσαλονίκη. The school distance education in the era of COVID -19: The role of the pedagogical dimension of the distance education in the construction of an "Open School". Case study in 12th grade students in Thessaloniki.
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 3Α (2022) - Articles
Διερεύνηση παραγόντων που σχετίζονται με τη ψηφιακή επάρκεια εκπαιδευτών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για την Ψηφιακή Επάρκεια Εκπαιδευτών
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 3Α (2022) - Articles
Αξιολόγηση της επίδρασης στην γνώση και ικανοποίηση των μαθητών, μιας εφαρμογής εξ αποστάσεως διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο.
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 6Α (2022) - Articles
Teaching Model Kirkpatrick in e-learning and in social media
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 7Α (2022) - Articles
«Η Εφαρμογή της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία και οι κοινωνικοί παράγοντες που την επηρεάζουν».
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 5Α (2022) - Articles
Η οικολογία της ηλεκτρονικής μάθησης
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 1Α (2022) - Articles
Εκπαίδευση 4.0 και Θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 12 No. 2 (2023): ICODL2023 - Articles
Training and creation of distance learning material. Views of Secondary Education Tutors who teach philology courses at a distance.
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 12 No. 4 (2023): ICODL2023 - Articles
The application of distance learning in schools of Secondary Education of Attica, during the first period of covid-19 (2020-2021)
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 8 No. 3Α (2015): Innovation and Research in Open and Distance Learning and in Information Communications Technology - Articles
Exploiting the Edmodo Environment in Actions for Supplemental Distance Learning Education: An Case Study in Primary Education
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 1A (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
The contribution of new technologies to the training and professional development of teachers: development and organization issues
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 1B (2019) - Editorial
Οι αφίσες ως σημεία επικοινωνίας με τους πολιτιστικούς θεσμούς: η περίπτωση των πολιτιστικών φεστιβάλ του Δήμου Θεσσαλονίκης
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 10 No. 3A (2019) - Articles
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα ως μέσο επικοινωνίας του μουσείου με το μαθητικό κοινό. Ευαισθητοποίηση και συμμετοχή της σχολικής κοινότητας στο χώρο του μουσείου
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 5Α (2022) - Articles
«The pedagogical dynamic of ICT and its contribution to the pedagogy of Distance Education».
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 1Α (2022) - Articles
Η παιδαγωγική χρήση του κινητού τηλεφώνου στη γλωσσική διδασκαλία: πρακτικές δασκάλων στη γλωσσική εκπαίδευση προσφύγων
Abstract PDF -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 2Α (2022) - Articles
Communities, rhizomatic learning and evaluation models: A critical systems view
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 8Β (2022) - Editorial
Distance Education feedback in the pandemic: reflecting on HOU student preferences
Abstract PDF -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 8Β (2022) - Editorial
Πώς η κρίση COVID-19 μεταμόρφωσε τις δημοτικές υπηρεσίες μάθησης και εκπαίδευσης. Το παράδειγμα του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 11 No. 1Α (2022) - Articles
Η Εκπαίδευση 4.0 στα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Abstract PDF (ελληνικά) -
International Conference in Open and Distance Learning Vol. 9 No. 2Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης - Articles
The Transition from High School to University: Means of Learning and Technology Awareness for Junior Students - Trainee Teachers
Abstract PDF (ελληνικά)