The Ο ρόλος της παιδαγωγικής διάστασης της εξΑΣΕ στην αποτελεσματικότητα του/της εκπαιδευτικού
Περίληψη
Η επείγουσα συνθήκη της πανδημίας επηρέασε, μεταξύ άλλων, την εκπαιδευτική διαδικασία οδηγώντας την στην εφαρμογή της επείγουσας σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι καθηγητές/τριες και οι μαθητές/τριες αναγκάστηκαν βιαίως να προσαρμοστούν σε νέα -άγνωστα μέχρι τότε- εκπαιδευτικά περιβάλλοντα προκειμένου να παραμείνει η εκπαιδευτική διαδικασία ενεργή. Έμφαση δόθηκε στην τεχνολογική υποστήριξη του όλου εγχειρήματος απουσιάζοντας από αυτό η παιδαγωγική διάσταση της εξΑΣΕ που θα μπορούσε να λειτουργήσει υποστηρικτικά στην αντιμετώπιση των νέων αναγκών όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, ώστε καθηγητές/τριες και μαθητές/τριες να αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά. Αξιολογώντας την περίοδο της πανδημίας όχι ως οδυνηρή κατάσταση αλλά ως ευκαιρία για αλλαγή, μεγάλη πρόκληση αποτελεί η μετάβαση στο Ανοικτό σχολείο της διερευνητικής μάθησης και συνεργατικής δημιουργικότητας. Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνάς μας δείχνουν ότι η ύπαρξη της παιδαγωγικής διάστασης τη εξ αποστάσεως σχολικής εκπαίδευσης, όπως αυτή περιγράφεται στο μοντέλο της κοινότητας διερεύνησης είναι αναγκαία, ώστε ο ρόλος του/της καθηγητή/καθηγήτριας να υποστηρίζεται σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης των νέων αναγκών των μαθητών/μαθητριών αξιολογώντας αυτόν, κατά επέκταση, ως αποτελεσματικό.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).