The Ο ρόλος της παιδαγωγικής διάστασης της εξΑΣΕ στην αποτελεσματικότητα του/της εκπαιδευτικού


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Θεογνωσία Κουνατίδου
Ηλίας Μαυροειδής
Περίληψη

Η επείγουσα συνθήκη της πανδημίας επηρέασε, μεταξύ άλλων, την εκπαιδευτική διαδικασία οδηγώντας την στην εφαρμογή της επείγουσας σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι καθηγητές/τριες και οι μαθητές/τριες αναγκάστηκαν βιαίως να προσαρμοστούν σε νέα -άγνωστα μέχρι τότε- εκπαιδευτικά περιβάλλοντα προκειμένου να παραμείνει η εκπαιδευτική διαδικασία ενεργή. Έμφαση δόθηκε στην τεχνολογική υποστήριξη του όλου εγχειρήματος απουσιάζοντας από αυτό η παιδαγωγική διάσταση της εξΑΣΕ που θα μπορούσε να λειτουργήσει υποστηρικτικά στην αντιμετώπιση των νέων αναγκών όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, ώστε καθηγητές/τριες και μαθητές/τριες να αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά. Αξιολογώντας την περίοδο της πανδημίας όχι ως οδυνηρή κατάσταση αλλά ως ευκαιρία για αλλαγή, μεγάλη πρόκληση αποτελεί η μετάβαση στο Ανοικτό σχολείο της διερευνητικής μάθησης και συνεργατικής δημιουργικότητας. Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνάς μας δείχνουν ότι η ύπαρξη της παιδαγωγικής διάστασης τη εξ αποστάσεως σχολικής εκπαίδευσης, όπως αυτή περιγράφεται στο μοντέλο της κοινότητας διερεύνησης είναι αναγκαία, ώστε ο ρόλος του/της καθηγητή/καθηγήτριας να υποστηρίζεται σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης των νέων αναγκών των μαθητών/μαθητριών αξιολογώντας  αυτόν, κατά επέκταση, ως αποτελεσματικό.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα