Η σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως μοχλός επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών / Distance school education as a lever for teachers' professional development
Περίληψη
Την άνοιξη του 2020, λόγω της πανδημίας Covid-19, εισήχθη στην Ελλάδα η σχολική εξ αποστάσεως διδασκαλία, μετασχηματίζοντας συνολικά την εκπαίδευση και αναδεικνύοντας νέες απαιτήσεις και ρόλους για τους εκπαιδευτικούς. Η παρούσα ποσοτική έρευνα, η οποία εκπονήθηκε τον Μάρτιο του 2021, μελετά την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης, μέσα από τις απαντήσεις 180 διδασκόντων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από τη σύγκριση των δεξιοτήτων και πρακτικών τους, τόσο μεταξύ των περιόδων 2019-20 και 2020-21, όσο και συνολικά, πριν και μετά την εξ αποστάσεως διδασκαλία, αποκαλύπτεται η ετοιμότητα ανταπόκρισής τους στις προκλήσεις του επαγγέλματος και αναγνωρίζεται η θετική επίδραση της όλης διαδικασίας στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, δεδομένων των εμποδίων που κατόρθωσαν να υπερβούν, ενώ αναδεικνύεται η σαφής πρόθεση ορισμένων να μεταβούν σε νέα σχήματα διδασκαλίας και επαγγελματικών πρακτικών. Σημείο – κλειδί για την εξαγωγή των συμπερασμάτων αποτελούν οι ιδιάζουσες ψυχολογικές συνθήκες που δημιούργησε η υγειονομική κρίση, κάτω από τις οποίες εργάστηκαν εκπαιδευτικοί και μαθητές.
In the spring of 2020, due to the Covid-19 pandemic, distance learning was introduced in Greece, completely transforming education, and highlighting new needs and roles for teachers. The present quantitative research, conducted in March 2021, studies the implementation of e-learning through the responses of 180 teachers in secondary education. The comparison of their skills and practices, both between 2019-20 and 2020-21, as well as overall, before and after distance learning, reveals their readiness to meet the challenges of their profession and recognizes the positive impact of the whole process in their professional development, given the obstacles they have managed to overcome, while highlighting the clear intention of some to move to new forms and professional practices of teaching. Key point for interpreting the conclusions are the psychological conditions, caused by the health crisis, under which teachers and students worked.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 6Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα