Ανατροφοδότηση Γραπτών Εργασιών και Συγγραφική Αυτο-ρύθμιση στην ΕξΑΕ: Αντιλήψεις Πρωτοετών Μεταπτυχιακών Φοιτητών/τριών του Ε.Α.Π.
Περίληψη
Ο σκοπός της παρούσας μελέτης προσανατολίσθηκε στη διερεύνηση των αντιλήψεων που διαμορφώνονται σε εκπαιδευόμενους/ες της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (εξΑΕ) λόγω της ανατροφοδότησης των Γραπτών τους Εργασιών αναφορικά με την έννοια της συγγραφικής αυτο-ρύθμισης. Συγκεκριμένα, εξετάσθηκαν: (α) οι αντιλήψεις που απορρέουν από συναισθηματικές αντιδράσεις που σχετίζονται με τη γραπτή ανατροφοδότηση που λαμβάνεται από εκπαιδευτές/τριες και (β) οι αντιλήψεις περί αποτελεσματικότητας της ανατροφοδότησης. Επιλέχτηκε για το σκοπό αυτό δείγμα μεταπτυχιακών πρωτοετών φοιτητών/τριών του τμήματος ‘Επιστήμες της Αγωγής’ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.), στους οποίους δόθηκε ερωτηματολόγιο κατά το ακαδημαϊκό έτος 2016-17. Διαπιστώθηκε ότι οι φοιτητές/τριες είτε αντιλαμβάνονται την ανατροφοδότηση ως θετική λόγω συναισθηματικής απόρροιας είτε την αντιλαμβάνονται ως υψηλού βαθμού αποτελεσματική αναπτύσσουν ή/και ενισχύουν τη συγγραφική αυτο-ρύθμιση. Επιπλέον, στην περίπτωση των θετικών αντιλήψεων ανατροφοδότησης (ως συναισθηματική απόρροια) ανεξάρτητα από το εάν οι φοιτητές/τριες αντιλαμβάνονται ότι η ανατροφοδότηση πληροί ή όχι τις βασικές αρχές της αποτελεσματικότητας, η συγγραφική αυτο-ρύθμιση ενισχύεται. Αντίθετα, στην περίπτωση των αρνητικών αντιλήψεων ανατροφοδότησης, η θεωρούμενη αποτελεσματική ανατροφοδότηση φαίνεται να μην συνεισφέρει ως προς τη συγγραφική αυτο-ρύθμιση. Συζητούνται τόσο η ερμηνεία των ευρημάτων όσο και προεκτάσεις για περαιτέρω έρευνα στο πεδίο της εξΑΕ.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα