Η ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ ΣΤΙΣ ΓΡΑΠΤΕΣ ΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ EΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟ


Δημοσιευμένα: Φεβ 10, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Λογοκλοπή Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Γραπτές εργασίες Plagiarism Distance education Written Assignments
ΣΟΦΙΑ ΙΑΚΩΒΟΥ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΚΗ
Περίληψη

Η  λογοκλοπή στις μέρες μας έχει αποκτήσει ανησυχητικές διαστάσεις. Ιδιαίτερα έχει  θορυβήσει  την ακαδημαϊκή κοινότητα καθώς παρατηρείται έξαρσή της κατά τη συγγραφή των γραπτών εργασιών ακόμα και στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Ωστόσο διαπιστώνεται πως δεν υπάρχουν εμπειρικές έρευνες στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα που να μελετούν εις βάθος την εκδήλωση αυτού του κοινωνικού  φαινομένου ώστε να το καταπολεμήσουν αποτελεσματικά. Με αφόρμηση τον παραπάνω προβληματισμό, με την παρούσα έρευνα επιχειρείται  ποιοτική  διερεύνηση της λογοκλοπής ως μια μορφή ακαδημαϊκής εξαπάτησης καθώς  και διερεύνηση των  παραγόντων που αλληλεπιδρούν για την εκδήλωσή της κατά την εκπόνηση των γραπτών εργασιών στο ΕΑΠ. Η παραγωγή ποιοτικών δεδομένων γίνεται μέσα από 6 ημιδομημένες συνεντεύξεις εν ενεργεία  εκπαιδευτικών που φοίτησαν  σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών του Ε.Α.Π. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε πως  όλοι οι φοιτητές/τριες  αντιλαμβάνονται  τη λογοκλοπή  ως  μια ανήθικη πράξη , προϊόν αλληλεπίδρασης τόσο προσωπικών όσο και κοινωνικών παραγόντων η οποία υπονομεύει  τόσο το εκπαιδευτικό κλίμα  όσο και τη μαθησιακή διαδικασία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΣΟΦΙΑ ΙΑΚΩΒΟΥ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΚΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΚΗ ΣΟΦΙΑ

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΕΑΠ: Επιστήμες Αγωγής

[email protected]

Φιλόλογος

Υποδιευθύντρια ΓΕΛ Χερσονήσου

Ηράκλειο Κρήτης

Αναφορές
Bibi, T. & Hafeez , A. (2018). Exploration of Plagiarism Practices in Open and Distance Learning (ODL). Pakistan Journal of Distance & Online Learning 4(1), 49-62 Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019, από https://pjdol.aiou.edu.pk/wp-content/uploads/2018/08/4-exploration-of-plagiarism.pdf
Creswell, J. W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση: Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας (Χ. Τσορμπατζούδης , επίμ. ). Αθήνα: Ίων.
Hammond, M. (2002). Cyber-Plagiarism: Are FE Students getting away with words? Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019 ,από http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00002055.htm
Ε.Α.Π . (2019). Κανονισμός Σπουδών. Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019 ,από https://www.eap.gr/el/spoudes-sto-eap/ekpaideusi/kanonismoi/kanonismos-spoudwn
Espinoza, L.A., & Nájera, J.M. (2015). How to correct teaching methods that favour plagiarism: recommendations from teachers and students in a Spanish language distance education university , 40 (8) , 1070-1078. https://doi.org/10.1080/02602938.2014.966053
Ι.C.D.E. ( International Council for Open distance education) . ( 2016). Strategic Plan 2017 – 2020 . Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019, από https://www.icde.org/
Ίσαρη ,Φ.& Πουρκός ,Μ.(2015). Ποιοτική Μεθοδολογία Έρευνας .Εφαρμογές στην Ψυχολογία και στην Εκπαίδευση . Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019 από https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/5826/4/15327_Isari-KOY.pdf
Kέδρακα , Κ. (2008).Μεθοδολογία λήψης συνέντευξης, Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019 από https://eclass.duth.gr/modules/document/file.php/ALEX01201/%CE%BC%CE%B5%CE%B8%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%B1_%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%B7%CF%82_%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BE%CE%B7%CF%82.pdf
Larkin, C., & Mintu- Wimsatt, A. (2015). Undergraduate Online Business Students’ Views on Plagiarism. Journal of Modern Education Review , 5(5), 437–444. DOI: 10.15341 / jmer (2155-7993) /05.05.2015/001
Λεξικό της κοινής νεοελληνικής. (2019) Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019, από http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html
Λεξικό Liddell Scott-Κωνσταντινίδου. ( 2019 ). Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019,από http://myria.math.aegean.gr/lds/web/view.php
Liu, S., Lee, S.H., Liu, X., & Magjuka, R. (2007).Αn empirical study on online MBA Cheating and Plagiarism Issues. Paper presented at the 23rd Annual Conference on Distance Teaching & Learning, Wisconsin. Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019,από file:///C:/Users/user1/Downloads/An%20Empirical%20Study%20on%20Online%20MBA%20Cheating%20and%20Plagiarism%20Issues%20(2).pdf
Μerriam Webster,(2019). Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου , 2019,από https://www.merriam-webster.com/
Minaaar , A. ( 2012). A Framework for Controlling Dishonesty in Open and Distance Learning (ODL) in Higher Education .Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019, από file:///C:/Users/user1/Downloads/FIR31_article_published_2012.pdf
Race, Ph. (1998). Το εγχειρίδιο της ανοικτής εκπαίδευσης. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Raines, D. A., Ricci, P., Brown, S. L., Eggenberger , T., Hindle, T., & Schiff, M. ( 2011 ). Cheating In Online Courses: The Student Definition. The Journal of Effective Teaching, 11 , (1), 80-89. Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019, από
Robson, C. (2010). Η έρευνα του πραγματικού κόσμου: Ένα μέσον για κοινωνικούς επιστήμονες και επαγγελματίες ερευνητές (Κ. Μιχαλοπούλου, επίμ. ). Αθήνα: Gutenberg.
Rogers, A. (1998).Η εκπαίδευση ενηλίκων. Αθήνα :Μεταίχμιο.
Παρασκευοπούλου- Κόλλια, Ευ.- Άλ. (2008). Μεθοδολογία ποιοτικής έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες και συνεντεύξεις. Open Education- The Journal for Open and Distance Educational Technology, (4), 1. DOI: http://dx.doi.org/10.12681/jode.9726
Silverman, D. (1993). Beginning Research – Interpreting Qualitive Data. Methods for Analysing Talk, Text and Interaction. Londres : Sage Publications
Stuber- McEwen , D . , Wiseley, P., & Hoggatt, S. (2009). Point, Click, and Cheat: Frequency and Type of Academic Dishonesty in the Virtual Classroom. Online Journal of Distance Learning Administration, 12 , (3). Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019, από
Συμβούλιο Προγράμματος Γραφής . (2019 ) .Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019,από http://wpacouncil.org/node/9
Συμεού, Λ. (2007, Ιούνιος). Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην ποιοτική εκπαιδευτική έρευνα: Παρουσίαση, αιτιολόγηση και πράξη. Ανακοίνωση στα Πρακτικά 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδας “25 Χρόνια Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδας” (Τομ. 2, σσ. 333-339). Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου , 2019,από file:///C:/Users/user1/Downloads/2007PEEConferencePaper%20(1).pdf
Στεργίου, Δ .(χ. η.). Περί Λογοκλοπής ,Ε.Α.Π . , σ.1.Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019,από
https://www.eap.gr › images › stories › doc › ske_plagiarism
Φουρνάρη, Ε. (χ .η). Εμπεδοκλής . Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019,από
Χατζόπουλος ,Ο. (2000). «Οι Έλληνες», Προσωκρατικοί , Εμπεδοκλής , 11.Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019,από https://www.academia.edu/4989407/PROSOKRATIKOI_-_EMPEDOKLHS
Watson, G. R., & Sottile J. (2010). Cheating in the Digital Age: Do Students Cheat More in Online Courses? Online Journal of Distance Learning Administration, 13, (1). Ανακτήθηκε στις 26 Αυγούστου, 2019,από https://eric.ed.gov/?id=EJ877536