Η μάθηση σε μία Τηλε-κοινότητα Διερεύνησης. Από τη Θεωρία της Διαδραστικής Απόστασης στη Θεωρία της Τηλε-εγγύτητας.


Δημοσιευμένα: Φεβ 10, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Τηλεδιάσκεψη διαδραστική απόσταση κοινότητα διερεύνησης τηλε-εγγύτητα οπτικοακουστική μάθηση τηλε-μάθηση
Αθανάσιος Κανελλόπουλος
Μαρία Ι. Κουτσούμπα
Ιωάννης Γκιόσος
Περίληψη

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και η εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων στην εξΑΕ, όπως η τηλεδιάσκεψη, έχει δημιουργήσει προβληματισμούς που σχετίζονται με την ποιότητα της διδασκαλίας και της μάθησης που προσφέρεται σε αυτήν. Προκειμένου να διασφαλιστεί μία επιτυχημένη εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία, μέσω τηλεδιάσκεψης, είναι απαραίτητος ο κατάλληλος σχεδιασμός που θα βασίζεται στις αρχές που διέπουν τη μάθηση με τηλεδιάσκεψη. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει και να αναδείξει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της μάθησης, μέσω τηλεδιάσκεψης, σε μία κοινότητα διερεύνησης διαμέσου των υπαρχουσών θεωριών και μοντέλων μάθησης της εξΑΕ. Η Θεωρία της Διαδραστικής Απόστασης και το Μοντέλο της Κοινότητας Διερεύνησης οριοθετούν ένα συγκεκριμένο παιδαγωγικό πλαίσιο με λειτουργίες και παραμέτρους που μπορούν να οδηγήσουν σε μία επιτυχημένη εξ αποστάσεως ηλεκτρονική εκπαιδευτική εμπειρία. Η Θεωρία της Τηλε-εγγύτητας εξελίσσει το Μοντέλο της Κοινότητας Διερεύνησης σε Μοντέλο Τηλε-κοινότητας Διερεύνησης, αναδεικνύοντας τη σημασία των οπτικοακουστικών σημάτων που εκπέμπονται στην τηλεδιάσκεψη για την καλλιέργεια της αμεσότητας και της οικειότητας των συμμετεχόντων, η οποία και ενισχύει το μαθησιακό αποτέλεσμα. Από τη συζήτηση προκύπτει το συμπέρασμα πως οι θεωρίες και τα μοντέλα της εξΑΕ δεν επαρκούν για να προσδιορίσουν «ολοκληρωμένα» τη μάθηση με τηλεδιάσκεψη, αλλά υπάρχει η ανάγκη διαμόρφωσης ενός νέου θεωρητικού πλαισίου που θα συνθέτει θεωρίες και γνωστικές προσεγγίσεις τόσο από την εξΑΕ όσο και από τη δια ζώσης διδασκαλία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικά Συγγραφέων
Αθανάσιος Κανελλόπουλος, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ κλ. ΠΕ87.08, PT, M.Ed.

 

Μαρία Ι. Κουτσούμπα, ΕΚΠΑ ΕΑΠ

Καθηγήτρια ΣΕΦΑΑ ΕΚΠΑ

ΣΕΠ ΕΑΠ

Ιωάννης Γκιόσος, ΕΚΠΑ ΕΑΠ

Αναπλ. Καθηγητής ΣΕΦΑΑ ΕΚΠΑ

ΣΕΠ ΕΑΠ

Αναφορές
Αναστασιάδης, Π., Μανούσου, Ε., Σιάκας, Σ., Φιλιππούσης, Γ., Κουκούλης, Ν., Τομαζινάκης, Α., . . . Καρβούνης, Λ. (2011). Η Τηλεδιάσκεψη στην υπηρεσία της συνεργατικής οικοδόμησης της γνώσης και της διαθεματικής προσέγγισης. Από τη Θεωρία στην Πράξη: «ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2011: Περιβάλλον – Μεσόγειος Θάλασσα Ενεργειακή επανάσταση - Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας». Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 6ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Εναλλακτικές Τεχνικές Εκπαίδευσης, Λουτράκι 4-6 Νοεμβρίου 2011 (σσ. 669-684). DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.685
Αργυρίου, Μ., & Κουτσούμπα, Μ. (2011). 10 + 1 Θεωρίες για την πολυμορφική διάσταση του Moodle ως παιδαγωγικό εργαλείο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 6ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης. Αθήνα 4-6 Νοεμβρίου 2011 (σσ. 654-668). DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.684
Akyol, Z., Ice, P., Garrison, R., & Mitchell, R. (2010). The relationship between course socio-epistemological orientations and student perceptions of community of inquiry. The Internet and Higher Education, 13(1-2), 66-68. DOI: 10.1016/J.IHEDUC.2009.12.002
Anderson, T., Rourke, L., Garrison, D. R., & Archer, W. (2001). Assessing Teaching Presence in a Computer Conferencing Context. Journal of Asynchronous Learning Networks, 5(2), 1-17. Retrieved December 8th, 2018, from https://auspace.athabascau.ca/bitstream/handle/2149/725/assessing_teaching_presence.pdf?sequence=1
Βασιλούδης, Γ., Γκιόσος, Ι., & Κουτσούμπα, Μ. (2013). Διερεύνηση της μεταβολής της διαδραστικής απόστασης στο πλαίσιο ενός εξ αποστάσεως προγράμματος. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 7ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Μεθοδολογίες Μάθησης. Αθήνα 8-10 Νοεμβρίου 2013 (σσ. 172-180). DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.615
Baxter, J. A. (2012). The Impact of Professional Learning on the Teaching Identities of Higher Education Lecturers. European Journal of Open, Distance and e-Learning, 2. Retrieved December 15th, 2012, from http://www.eurodl.org/materials/contrib/2012/Baxter.pdf
Benson, R., & Samarawickrema, G. (2009). Addressing the context of e‐learning: using transactional distance theory to inform design. Distance Education, 30(1), 5-21. DOI: 10.1080/01587910902845972
Γκιόσος, Ι. (2009). Εγκυρότητα και αξιοπιστία κλιμάκων διαδραστικής απόστασης στο περιβάλλον του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. (Αδημοσίευτη Διπλωματική Εργασία). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα. Ανακτήθηκε 21 Φεβρουαρίου, 2019, από https://apothesis.eap.gr/handle/repo/19207
Γκιόσος, Ι., Κουτσούμπα, Μ., & Μαυροειδής, Η. (2011). Στάθμιση κλίμακας για την διαδραστική απόσταση στην εκπαίδευση από απόσταση. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 6ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης. Λουτράκι 4-6 Νοεμβρίου 2011 (σσ. 303-310). DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.743
Cleveland-Innes, M., & Campbell, P. (2012). Emotional presence, learning, and the online learning environment. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 13(4), 269-292. DOI: 10.19173/irrodl.v13i4.1234
Garrison, D. R., Anderson, T., & Archer, W. (1999). Critical Inquiry in a Text-Based Environment: Computer Conferencing in Higher Education. The Internet and Higher Education, 2(2-3), 87-105. DOI: 10.1016/S1096-7516(00)00016-6
Garrison, D. R., Anderson, T., & Archer, W. (2001). Critical thinking, cognitive presence, and computer conferencing in distance education. American Journal of Distance Education, 15(1), 7-23. DOI: 10.1080/08923640109527071
Garrison, D. R., Anderson, T., & Archer, W. (2010). The first decade of the community of inquiry framework: A retrospective. The Internet and Higher Education, 13(1-2), 5-9. DOI: 10.1016/J.IHEDUC.2009.10.003
Garrison, D. R., & Arbaugh, J. B. (2007). Researching the community of inquiry framework: Review, issues, and future directions. The Internet and Higher Education, 10(3), 157-172. DOI: 10.1016/J.IHEDUC.2007.04.001
Garrison, D. R., Cleveland-Innes, M., & Fung, T. S. (2010). Exploring causal relationships among teaching, cognitive and social presence: Student perceptions of the community of inquiry framework. The Internet and Higher Education, 13(1-2), 31-36. DOI: 10.1016/J.IHEDUC.2009.10.002
Giossos, Y., Koutsouba, M., Lionarakis, A., & Skavantzos, K. (2009). Reconsidering Moore's Transactional Distance Theory. European Journal of Open, Distance and E-Learning, 2. Retrieved February 21st, 2019, from http://www.eurodl.org/?article=374
Giossos, Y., Koutsouba, M., & Mavroidis, I. (2016). Development of an Instrument for Measuring Learner–Teacher Transactional Distance. American Journal of Distance Education, 30(2), 98-108. DOI: 10.1080/08923647.2016.1156374
Goel, L., Zhang, P., & Templeton, M. (2012). Transactional distance revisited: Bridging face and empirical validity. Computers in Human Behavior, 28(4), 1122-1129. DOI: 10.1016/J.CHB.2012.01.020
Goleman, D. (1998). Η Συναισθηματική Νοημοσύνη. Γιατί το "EQ" είναι πιο σημαντικό από το "IQ". Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Ηλιάδου, Χ. (2011). Επικοινωνία Καθηγητή – Συμβούλου και φοιτητών στις σπουδές από απόσταση: Απόψεις Σ.Ε.Π. της Θ.Ε. ΕΚΠ65 του Ε.Α.Π. Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 7(1), 6-20. DOI: http://dx.doi.org/10.12681/jode.9765
Hillman, D. C. A., Willis, D. J., & Gunawardena, C. N. (1994). Learner‐interface interaction in distance education: An extension of contemporary models and strategies for practitioners. American Journal of Distance Education, 8(2), 30-42. DOI: 10.1080/08923649409526853
Iacoboni, M. (2009). Imitation, Empathy, and Mirror Neurons. Annual Review of Psychology, 60(1), 653-670. DOI: 10.1146/annurev.psych.60.110707.163604
Illeris, K. (2016). Ο τρόπος που μαθαίνουμε. Οι πολλαπλές διαστάσεις της μάθησης στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Jézégou, A. (2010). Community of Inquiry in E-learning: A Critical Analysis of the Garrison and Anderson Model. International Journal of E-Learning & Distance Education, 24(3). Retrieved December 8th, 2018, from http://www.ijede.ca/index.php/jde/article/view/707.
Κανελλόπουλος, Α., & Κουτσούμπα, Μ. (2017). Συνδέοντας την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, τις Νέες Τεχνολογίες και τις Μορφές Μάθησης. Στο Α. Λιοναράκης, Σ. Ιωακειμίδου, Μ. Νιάρη, Γ. Μανούσου, Τ. Χαρτοφύλακα, Σ. Παπαδημητρίου & Α. Αποστολίδου (Επιμ.), 9ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Ο Σχεδιασμός της Μάθησης. Αθήνα 23-26 Νοεμβρίου 2017 (σσ. 123-135). DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.1128
Κατσούλη, Ι., & Κουτσούμπα, Μ. (2013). Πολιτική και εκπαίδευση, εκπαίδευση και πολιτική: Η «συνομιλία» του Κριτικού Γραμματισμού με την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 7ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Μεθοδολογίες Μάθησης. Αθήνα 8-10 Νοεμβρίου 2013 (σσ. 59-69). DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.578
Λιγούτσικου, Έ. (2015). Η Θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης ως κινητήριος δύναμη ενεργοποίησης και μαθησιακής εξέλιξης στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. (Αδημοσίευτη Διπλωματική Εργασία). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα. Ανακτήθηκε 21 Φεβρουαρίου, 2019, από https://apothesis.eap.gr/handle/repo/30019
Λιγούτσικου, Έ., Κουτσούμπα, Μ., Κουστουράκης, Γ., & Λιοναράκης, Α. (2015). Η Θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης ως κινητήριος δύναμη ενεργοποίησης και μαθησιακής εξέλιξης στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με την αξιοποίηση των ΤΠΕ. Στο Α. Λιοναράκης, Σ. Ιωακειμίδου, Γ. Μανούσου, Μ. Νιάρη, Τ. Χαρτοφύλακα & Σ. Παπαδημητρίου (Επιμ.), 8ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Καινοτομία και Έρευνα. Αθήνα 7-8 Νοεμβρίου 2015 (σσ. 43-57). DOI: 10.12681/icodl.16
Λιοναράκης, Α. (2006). Η θεωρία της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και η πολυπλοκότητα της πολυμορφικής της διάστασης. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση - Στοιχεία θεωρίας και πράξης (σσ. 11-41). Αθήνα: Προπομπός.
Λούτσου, Ζ. (2016). Η Συναισθηματική Νοημοσύνη ως παράγοντας βελτίωσης της επικοινωνίας στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Μια μελέτη περίπτωσης στο ΕΑΠ. (Αδημοσίευτη Διπλωματική εργασία). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα. Ανακτήθηκε 21 Φεβρουαρίου, 2019, από https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32108
Λυραράκη, Μ. (2015). Συναισθηματική νοημοσύνη και αυτονομία στη μάθηση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. (Αδημοσίευτη Διπλωματική Εργασία). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα. Ανακτήθηκε 21 Φεβρουαρίου, 2019, από https://apothesis.eap.gr/handle/repo/30021
Lakoff, G. (2012). Explaining Embodied Cognition Results. Topics in Cognitive Science, 4(4), 773-785. DOI: 10.1111/j.1756-8765.2012.01222.x
Μανούσου, Ε., Γκιόσος, Ι., Μαυροειδής, Η., & Κουτσούμπα, Μ. (2013). Αξιοποίηση διαδικασιών καθοδήγησης, κοινοτήτων πρακτικής και κοινοτήτων αναζήτησης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης μεταξύ μελών ΣΕΠ του ΕΑΠ. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 7ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Μεθοδολογίες Μάθησης. Αθήνα 8-10 Νοεμβρίου 2013 (σσ. 86-92). DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.530
Μαυροειδής, Η. (2009). Δυνατότητα και προϋποθέσεις αξιοποίησης μεθόδων σύγχρονης επικοινωνίας και τηλεκπαίδευσης σε προγράμματα της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Μελέτη περίπτωσης σε τμήματα της ΘΕ ΕΚΠ65. (Αδημοσίευτη Διπλωματική Εργασία). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα. Ανακτήθηκε 21 Φεβρουαρίου, 2019, από https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18429
Μαυροειδής, Η., Γκιόσος, Ι., & Κουτσούμπα, Μ. (2014). Επισκόπηση θεωρητικών εννοιών στην εκπαίδευση από απόσταση. Open Education - The Journal for Open and Distance Educational Technology, 10(1), 88-100. DOI: http://dx.doi.org/10.12681/jode.9814
Μηλιωρίτσας, Ε., & Γεωργιάδη, Ε. (2010). Επίδραση της τηλεδιάσκεψης στη μαθησιακή διαδικασία του Ε.Α.Π. Απόψεις φοιτητών και ΣΕΠ των ΘΕ ΕΚΠ 65 – ΕΚΕ 50. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 6(1,2), 152-167. DOI:10.12681/jode.9757
Mavroidis, I., Karatrantou, A., Koutsouba, M., Giossos, Y., & Papadakis, S. (2013). Technology Acceptance and Social Presence in Distance Education-A Case Study on the Use of Teleconference at a Postgraduate Course of the Hellenic Open University. European Journal of Open, Distance and e-Learning, 16(2), 76-96. Retrieved November 3rd, 2018, from http://www.eurodl.org/materials/contrib/2013/Mavroidis_et_al.pdf
Moore, M. G. (1991). Editorial: Distance education theory. American Journal of Distance Education, 5(3), 1-6. DOI: 10.1080/08923649109526758
Moore, M. G. (1993). Theory of transactional distance. In D. Keegan (Ed.), Theoretical Principles of Distance Education (pp. 22-38). New York: Routledge.
Νικολάκη, Ε. (2010). Η αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση στην εξΑΕ. Η υποστήριξη και προαγωγή της στο ΕΑΠ. (Αδημοσίευτη Διπλωματική Εργασία). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα. Ανακτήθηκε 21 Φεβρουαρίου, 2019, από https://apothesis.eap.gr/handle/repo/19262
Nikolaki, E., & Koutsouba, M. I. (2012). Support and promotion of self-regulated learning through the educational material at the Hellenic Open University. Turkish Online Journal of Distance Education, 13(3), 226-238. Retrieved February 21st, 2019, from http://tojde.anadolu.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/796-published.pdf
Oliver, R., & Herrington, J. (2001). Teaching and Learning Online: a beginner's guide to e-learning and e-teaching in higher education. Bradford: Centre for Research in Information Technology and Communications.
Pentland, A. (2010). Defend Your Research: We Can Measure the Power of Charisma. Harvard Business Review. Retrieved December 15th, 2018, from https://hbr.org/2010/01/defend-your-research-we-can-measure-the-power-of-charisma
Pentland, A. (2012). The New Science of Building Great Teams. Harvard Business Review. Retrieved December 15th, 2018, from http://think.herrmannsolutions.com/hubfs/Articles/buildingteams_HBR.pdf
Rourke, L., Anderson, T., Garrison, D. R., & Archer, W. (1999). Assessing Social Presence In Asynchronous Text-based Computer Conferencing. Journal of Distance Education, 14(2), 50-71. Retrieved December 8th, 2018, from https://auspace.athabascau.ca/handle/2149/732
Σαχινίδης, Κ., & Πολυχρονάκης, Γ. (2009). ΤΠΕ και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στην υπηρεσία της Δια Βίου Μάθησης. Πρόσβαση στη γνώση ή ένας νέος ψηφιακός δυϊσμός; Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 5ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Η Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση για την Παγκόσμια Συνεργασία και Εκπαιδευτική Ανάπτυξη, Αθήνα 27-29 Νοεμβρίου 2009 (σσ. 195-203). DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.464
Shea, P., Hayes, S., Vickers, J., Gozza-Cohen, M., Uzuner, S., Mehta, R., . . . Rangan, P. (2010). A re-examination of the community of inquiry framework: Social network and content analysis. The Internet and Higher Education, 13(1-2), 10-21. DOI: 10.1016/J.IHEDUC.2009.11.002
Sime, J. A., & Themelis, C. (2018). Exploring Video Literacy and the Practice of Educators: Videos, Vlogs, Videoconferencing and Holographic Teleportation. In T. Bastiaens, J. Van Braak, M. Brown, L. Cantoni, M. Castro, R. Christensen, G. Davidson-Shivers, K. DePryck, M. Ebner, M. Fominykh, C. Fulford, S. Hatzipanagos, G. Knezek, K. Kreijns, G. Marks, E. Sointu, E. Korsgaard Sorensen, J. Viteli, J. Voogt, P. Weber, E. Weippl & O. Zawacki-Richter (Eds.), edMedia & Innovate Learning World conference on educational Media and Technology. June 25th-29th, 2018 (pp. 2029-2036). Netherlands: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved December 15th, 2018, from https://www.learntechlib.org/p/184444/
Swan, K., & Ice, P. (2010). The community of inquiry framework ten years later: Introduction to the special issue. The Internet and Higher Education, 13(1-2), 1-4. DOI: 10.1016/J.IHEDUC.2009.11.003
Themeli, C., & Bougia, A. (2016). Tele-proximity: Tele-community of Inquiry Model. Facial Cues for Social, Cognitive, and Teacher Presence in Distance Education. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(6), 145-163. Retrieved November 6th, 2018, from http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/2453/3950
Themelis, C. (2014). Synchronous Video Communication for Distance Education: the educators’ perspective. Open Praxis, 6(3), 245-256. DOI: 10.5944/openpraxis.6.3.128
Vasiloudis, G., Koutsouba, M., Giossos, Y., & Mavroidis, I. (2015). Transactional Distance and Autonomy in a Distance Learning Environment. European Journal of Open, Distance and e-Learning, 18(1), 114-122. Retrieved February 21st, 2019, from http://www.eurodl.org/materials/contrib/2015/Vasiloudis_et_al.pdf
Wilson, R. A., & Foglia, L. (2016). Embodied Cognition. In E. N. Zalta (Ed.), The Stanford encyclopedia of philosophy (Winter 2016 Edition). Retrieved January 5th, 2019, from https://plato.stanford.edu/archives/win2016/entries/embodied-cognition/
Xin, C. (2012). A Critique of the Community of Inquiry Framework. International Journal of E-Learning & Distance Education, 26(1). Retrieved December 8th, 2018, from http://www.ijede.ca/index.php/jde/article/view/755