Συγκριτική ανάλυση συστημάτων αξιολόγησης με βάση τις επιδόσεις των φοιτητών/τριών στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου «Εκπαίδευση και Τεχνολογίες σε συστήματα εξ Αποστάσεως Διδασκαλίας και Μάθησης- Επιστήμες της Αγωγής». Μελέτη περίπτωσης η αξιολόγηση των φοιτητών 3 τμημάτων


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΜΠΟΥΡΜΑΛΗ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
Περίληψη

Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών αποτελεί βασικό στοιχείο των ακαδημαϊκών διαδικασιών. Την τελευταία δεκαετία, η διαδικτυακή αξιολόγηση έχει κερδίσει σημαντικό έδαφος, και ιδιαίτερα μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του covid-19. Οι γραπτές εργασίες καθώς και οι γραπτές εξετάσεις αποτελούν βασικά εργαλεία της διαδικτυακής αξιολόγησης. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία συγκριτική ανάλυση δύο διαφορετικών συστημάτων αξιολόγησης, τα οποία υιοθετήθηκαν από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο σε ένα εξ αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών και συγκεκριμένα στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Τεχνολογίες σε συστήματα εξ Αποστάσεως Διδασκαλίας και Μάθησης- Επιστήμες της Αγωγής», στη Θεματική Ενότητα «Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Διαχείριση Προγραμμάτων εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης». Η ανάλυση βασίστηκε στις επιδόσεις των φοιτητών/τριών τόσο στις γραπτές εργασίες όσο και στις τελικές εξετάσεις και κατέδειξε ότι η επίδοση των φοιτητών/τριών δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα από την αλλαγή του συστήματος αξιολόγησης. Επιπλέον, η ανάλυση επικεντρώθηκε και στις αδυναμίες των φοιτητών/τριών στην εκπόνηση της γραπτής εργασίας, αλλά και στις τελικές τους εξετάσεις. Αναφορικά με τις γραπτές εργασίες τα αποτελέσματα ανέδειξαν μία δυσκολία των φοιτητών/τριών στην σύνταξη της εισαγωγής και του επίλογου καθώς και στην συνέπεια της τήρησης του συστήματος ΑΡΑ και στις τελικές εξετάσεις οι επιδόσεις των φοιτητών/τριών ήταν υψηλότερες στου ανοικτού τύπου ερωτήσεις σε σχέση με τις ερωτήσεις κλειστού τύπου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα