| More

Η Θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης ως κινητήριος δύναμη ενεργοποίησης και μαθησιακής εξέλιξης στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με την αξιοποίηση των ΤΠΕ

Views: 1954 Downloads: 3012
Έφη Λιγούτσικου, Μαρία Κουτσούμπα, Γεράσιμος Κουστουράκης, Αντώνης Λιοναράκης

Περίληψη


Η ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΑεξΑΕ) με τις δυνατότητες που επαγγέλλονται οι τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ), συνηγορούν σε μια αλματώδη ανάπτυξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και σε μια επακόλουθη επαυξημένη ενίσχυσή της με πρόσθετες εναλλακτικές επιλογές εναρμονισμένες τόσο με τις τρέχουσες κοινωνικό-πολιτικές εξελίξεις αλλά και με την ταυτότητα της κουλτούρας της ψηφιακής εποχής, όσο και με τις απαιτήσεις μιας πολυαισθητηριακής και πολυθεματικής προσέγγισης της μάθησης που συνειρμικά παραπέμπουν στη Θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης του Gardner. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί εάν και με ποιο τρόπο η πολυμορφική ΑεξΑΕ δύναται στη σημερινή εποχή των ΤΠΕ να σχετιστεί με τη Θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης του Gardner. Για τον σκοπό αυτό διερευνώνται η πολυμορφία και η πολλαπλότητα που διέπουν την ΑεξΑΕ στη βάση της Θεωρίας της Πολλαπλής Νοημοσύνης του Garder με βασικό πυρήνα αναφοράς την αντίστοιχα πολλαπλή ενεργοποίηση και περαιτέρω μαθησιακή εξέλιξη των εκπαιδευομένων στους χώρους της ΑεξΑΕ με την αξιοποίηση των ΤΠΕ. Από την ανάλυση διαπιστώθηκε η ύπαρξη εφαπτόμενων σημείων ανάμεσα στην πολυμορφική διάσταση της ΑεξΑΕ, ως εκπαιδευτικής και μαθησιακής διεργασίας, και στη Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης που ενισχύεται μέσω της συσχέτισης των διαδικτυακών/ψηφιακών μέσων και της δυνητικής πολυδιάστατης ανάπτυξης των εκπαιδευομένων.

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.16

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.